חשיבות המותג- מאת יעל לוטן/מנכ"לית לוטן תדמיות

דרוג:

לפעמים נדמה שמרגע שייצרנו את המותג הוויזואלי אפשר לנוח שהרי העבודה נעשתה. טעות ידידיי, בניית המותג הוויזואלי היא תחילתה של ידידות נפלאה עם דרך ארוכה של שיווק. אך החכמה היא שיווק נכון. איך עושים זאת? יש לי כמה עצות.

תחילת הדרך נעשית בפיתוח הסממנים החיצוניים של המותג וקבלת החלטה לגבי מה ערכיו.

זה טוב ויפה שפניתם למעצב גרפי תותח ויצרתם את הלוגו הנכסף אשר ישקף את חזונכם וייצג אתכם כראוי, אך מכאן מה? מותג הוא מותג יציב וטוב כאשר קהל היעד אליו הוא כוון יכול לקשר אותו לאיכות, למצוינות ולחברה הנכונה בעיקר.

ומכאן הדרך עליה דיברתי אשר הולכת להיות מעניינת ,ארוכה ואם היא נכונה התוצאות שוות הכול.

 

המיתוג והשקתו הן פן בלתי נפרד מהמערך השיווקי של החברה. זה מתחיל עם צאת המותג וממשיך באופן שיטתי כל הזמן על מנת לחזק אותו ולהקנות לו יציבות לאורך זמן. השקת המותג חייבת לעורר הדים ומכאן החדרתו לתודעת קהל המטרה צריכה להתבצע תוך התמדה באסטרטגיה אשר נבנתה במיוחד בשביל זה. ORANGE השיקה את הריבוע הכתום, שטראוס עלית את הלב האדום ועוד חברות גדולות ורבות אשר כל הדרך מחזקות את המותג ולא נחות לרגע.

 

צריכה להיות חשיבה מרחבית לגבי דרך פעולה שלמה. חיזוק וקידום המותג צריך להיבנות תוך התייחסות למספר צעדים. צעד ראשון הוא זיהוי קהל המטרה אליו רוצים להגיע. אם מדובר בקהל של צעירים האופי של המותג יהיה שונה,צבעוני יותר, נועז. ואם מדובר בקהל מבוגר יותר אז המותג יכול להיות יותר רגוע, סולידי.

מטרת המותג היא לייצג את ערכי החברה ולגרום לזיהויו עי" קהל המטרה בצורה חיובית אשר תגרום לו להתחבר למוצר ולרכוש אותו כמובן...

 

ראשית התהליך היא פיתוח הסממנים החיצוניים של המותג וקבלת החלטה לגבי מה ערכיו הרצויים, לאחר מכן מגיע שלב החדרת המותג וערכיו לתודעה הציבורית באמצעות יחסי ציבור (או פרסום למי שאוהב לבזבז הון תועפות...) תהליך המיתוג בדרך כלל מתבקש עם צאת מוצר חדש לשוק אשר נותן את ה"סיבה למסיבה"

עידן הגלובליזציה, כלומר המעבר לייצור ושיווק גלובלי מחזק עוד יותר את חשיבות המותג .

החשיבות העיקרית של המותג היא בכך שהוא יוצר בידול בין חברות או מוצרים דומים. הרצון להיות מותג חזק נובע היום גם מהרצון לפרוץ בכל העולם תחת אותו מותג(לדוגמא: קוקה קולה) ולכן יציבותו חשובה ביותר ודורשת חשיבה מקצועית ביותר בהשקתו.

 בשוק לא ממותג הצרכנים כמעט ולא יכולים להבדיל בין מוצר אחד למשנהו והיצרנים מתחרים ביניהם בעיקר על המחיר ולא על איכות המוצר, נדבך אשר פוגע בעיקר ברווחיות שלהם.

 

המיתוג יוצר מצב בו ניתן להתחרות גם על מאפיינים אחרים של המוצר. אם הלקוח מחשיב את המותג כבעל ערך עבורו הוא יהיה מוכן לשלם עליו יותר. ההבדל הזה במחיר נקרא "פרמיית מותג" כלומר סה"כ שהלקוח משלם עבור השם של המוצר מעבר לאיכויות אחרות שלו.

לכן בניית המוניטין של מותג חשובה לא פחות מיצירתו באופן ויזואלי והדבר נכון גם לגבי מוצר ותיק ובעיקר למוצר חדש אשר צריך לקנות את דעת הקהל ולגרום להם להעדיף אותו על פני מוצרים אחרים.

 

מותג טוב הוא מוכר ידוע ואהוד על ידי קהל המטרה אליו הוא נועד לא יותר ולא פחות והדרך להבאתו לידיעת קהל המטרה היא דרך יחסי ציבור מקצועיים אשר פועלים לפי אסטרטגיה מיוחדת אשר נבנתה במיוחד עבור זה.

 

 


תגיות של המאמר: יחסי ציבור | מיתוג | לוטן תדמיות |

כתבות נוספות בקטגוריה אינטרנט ותקשורת

כל מה שצריך לדעת לפני בניית אתרים איך לבנות אתר נכון? האם זה קל לבנות אתר אינטרנט? כ
קידום אתרים על ידי חברה מקצועית איך לעשות קידום אתרים נכון גוגל? וועוד כל הטיפים ב
חשיבות מוצרי פרסום אין להקטין בחשיבות ערך הפרסום , דבר שבעלי עסקים לא
בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ, מטענים למחשבים ניי
Data Science Group משיקה פתרון AI מתקדם לסינון תוכן פוגעני חברת Data Science Group (DSG), מובילה גלובלית בפית
בניית חנות וירטואלית - דברים שחשוב לקחת בחשבון החלטתם שזה הזמן לבנות חנות וירטואלית לעסק שלכם, נש
הפריחה של חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מגפת הקורונה העניקה, כורח הנסיבות והמגבלות שנכנסו
InvestorBrandNetwork מסכמת את ציוני הדרך של 2020 ומתארת יוזמות ב-2021 InvestorBrandNetwork, סוכנות תקשורת תאגידית חדשנית
מצאתם תמונות מלפני 50 שנה? כך תוכלו לחדש אותן יש לכם תמונה ישנה בארון? רוצים לשמור עליה ועל הערך
מקבץ שאלות ותשובות בנושא וורדפרס יש לכם שאלות על המערכת שכבשה את עולם פיתוח אתרים ב
טיפים למערכת וורדפרס בעלי אתר וורדפרס? מאוד יכול להיות. כיום, כמחצית מה
איך לפרסם צימרים בצפון? בעלי צימרים שרוצים לקדם את הצימר שלהם? המאמר הבא ה
איך מזהים מקדם אתרים מקצועי? החלטתם שאתם רוצים להגדיל את הנראות של האתר בתוצאות
איך לבחור בית דפוס? לבחירה נכונה של בית דפוס יש השפעה גדולה על הצלחת ה
הדפסת UV – טכנולוגיית ההדפסה החדשנית בואו לקרוא על הדפסת UV. ההדפסה ששינתה את חוקי המשח
קידום אתרים או שיווק במדיה חברתית? בואו לקרוא את המדריך הארוך והמקיף ביותר שאי פעם תק
הסרטים הכי טובים שזמינים עכשיו לצפייה בטלוויזיה מעוניינים לצפות בסרט אך מבלי לצאת מהבית? ריכזנו עב
פרסום בגוגל: מהם השלבים הקריטיים מה הם השלבים החשובים ביותר שחשוב לעשותם לפני שמתחי
הסדרות הכי טובות של 2019 שנת 2019 תכף מגיעה לסיומה, והגיע הזמן להודות בסדרו
פיתוח סטארט אפ חדש בתחום ההייטק והמחשוב המדריך המלא לפיתוח סטרטאפ לשנת 2019. בחירת רעיון,
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)