גיוס משקיעים באמצעות אירוע ייעודי ואפקטיבי

חברה וקהילה :  |   | 28/10/2018
דרוג:

איך יוצרים אירוע ייחודי לגיוס כספים? כיצד הופכים אירוע להצלחה?
איך מפיקים אירוע לגיוס כספים בצורה מקצועית עם גיוס מירבי עבור העמותה דווקא בתקופת מיתון?
ריכזנו עבורכם טיפים יישומיים חשובים להצלחת אירוע גיוס משקיעים מוצלח.
 

אירוע לגיוס כפסים – שיטה נפוצה וטובה

הפקת אירוע לגיוס כספים הפכה לדבר נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות. דווקא בזמנים שבהם המשק נמצא בהאטה, כדאי יותר מתמיד למנהלי עמותות לארגן אירוע לגיוס כספים. זוהי דרך מצוינת לגייס משאבים וכסף לארגון, ולקבל חשיפה מירבית. יחד עם זאת, חשוב מאוד לתכנן בצורה קפדנית את כל מרכיבי האירוע הרלוונטיים על-מנת שהאירוע יוכתר כהצלחה. יישום הטיפים הללו יכולים להפוך כל אירוע לגיוס כספים למקצועי, לרציני ולאפקטיבי.
 

להלן רשימת 12 הטיפים לסבב גיוס משקיעים איכותי:

לוח זמנים מתוכנן - אירוע לגיוס כספים רצוי לתכנן לפחות שלושה-ארבעה חודשים מראש. לוח זמנים מסודר ומאורגן הוא תנאי להצלחה. יש לכתוב בלוח הזמנים מה יתרחש בכל שבוע עד להשלמת ההכנות. ללא תכנון מדוקדק נמצא את עצמנו מופתעים ולא מוכנים לגבי מרכיבים רבים שלא נתנו דעתנו עליהם. יש לעבוד לפי רשימת מטלות מפורטת כשלכל מטרה יש להגדיר זמן להשלמתה.

מעורבות של חברות ועסקים באירוע היא כדאית מאוד. לחברות ולעסקים יש עניין רב לתרום לקהילה וחברות רבות עושות זאת באמצעות קרנות פילנתרופיות שונות. בעזרת האירוע אנו יכולים לספק להם חשיפה, פרסום והוקרה. התרומות יזכו את נתוניהם בפרסום, בציון שמם בהזמנה או בחוברת מיוחדת שתופק לכבוד האירוע. רצוי להכין חוברת חסויות שבעזרתה ניתן יהיה לבצע גיוס כספים נוסף לאירוע דרך מכירת חסויות.

גודל האולם הינו מרכיב משמעותי מאוד להצלחת האירוע לגיוס כספים שלכם. גודל החלל שבו יתרחש האירוע יגדיר לנו את גודל האירוע וסיכויי הצלחתנו. יש לחשב היטב את אפשרויותינו וסיכויינו להביא קהל. המקום צריך להכיל את כל המשתתפים אך גם אסור שייראה ריק וחסר באירוע עצמו.
 
תכנון מדוייק - חשוב לתכנן היטב את אופי האירוע, מיקומו ותוכנו, זוהי החלטה קריטית להצלחה של אירוע לגיוס כספים. כל ארגון חייב להתאים לעצמו את אופי האירוע ואת תוכנו המדויק. אורך אירוע אמנותי רצוי הוא כשעה וחצי. חשוב להימנע מערב עמוס מדי, ארוך מדי, שמורכב ממישמש של אמנים ונמשך בלי סוף.

הפרטים הקטנים-גדולים: הגברה, חניה, תאורה, אבטחה וסדרנים הם מרכיבים אשר עשויים להכשיל אירוע אם לא נתייחס אליהם בכובד ראש. יש לבדוק ביסודיות, שהמרכיבים הנ"ל מסודרים ומאורגנים. ללא חניה קלה, נגישה ומספיקה לכל הנוכחים לא נוכל להתחיל את האירוע בזמן. אמנים רבים התורמים בחינם את הופעתם לארגון שוכחים לציין שההובלה, התאורה, ההגברה והליווי שלהם אינו בחינם. יש לברר מבעוד מועד כמה בדיוק תשלמו על הנושאים הנ"ל.

ארגון וניהול האירוע: יש להקים ועדה שתנהל את כל ההכנות. הוועדה צריכה להתכנס בכל שבועיים, לתכנן את הבאות ולבדוק שכל המטלות התבצעו. מכירת הכרטיסים תנוהל בצורה מקצועית ורצינית. הצורה הטובה והנוחה ביותר היא לפזר את הכרטיסים בין מנהלי מכירת כרטיסים כאשר כל אחד מהם מקבל מכסת כרטיסים למכור.

מנחה: כדאי מאוד להקפיד בבחירתו של מנחה האירוע. הוא צריך להיות מקצועי ויעשה את עבודתו בצורה רצינית ולהיות מגויס למטרה של אירוע לגיוס כספים עבור העמותה שלכם. כמו-כן, הוא חייב ללמוד היטב את הארגון, תוכן האירוע, קהל היעד, אופי האירוע, שמות המשתתפים ולוח זמנים.

דו"ח שנתי: רצוי לחלק באירוע את הדוח השנתי של הארגון. לדוח השנתי יש ערך חשוב והוא משאיר רושם רב, הדוח ייתן אינפורמציה על פעילות העמותה והצלחות הארגון. ככל שנשאיר רושם טוב יותר, כך גם הסיכוי להשיג גיוס משקיעים יהיה גדול יותר.

תוכן ענייני ומושך: שלב הברכות לאירוע צריך להיות קצר, ענייני ופרופורציונאלי לאורך האירוע. רצוי להקרין סרט המשקף את פעילות הארגון. ניתן להעלות לבמה את אחד מצרכני העמותה, דבר אשר יכול לקרב את אורחי האירוע לעמותה.

תכנון תקציב: הפקת תקציב רציני ומקיף היא תנאי להצלחת האירוע. יש להכין חודשים אחדים לפני האירוע צפי מדויק של הוצאות מול הכנסות. ההוצאות חייבות להקיף את כל המרכיבים, וצפי ההכנסות צריך להיות מדויק. הכנת תקציב מדויק עשוי לחסוך לכם עוגמת נפש ולבחון האם האירוע משתלם ויסתיים ברווח נאה.

נושא האירוע: אירוע שנועד עבור גיוס הון יכול לציין יום הולדת לארגון או נושא אחר אשר ישקף ציון דרך או הישג לעמותה, רצוי להגדיר צורך אשר לשמו אנו מפיקים את האירוע. תורמים אוהבים בדרך כלל לתת כסף למשהו מוגדר ולהתחבר לדבר מוחשי.

מכתבי תודה: יש לשלוח מכתבי תודה חמים לכל אלה שנטלו חלק בהפקה.
לעיתים אפשר לפרסם מודעה בעיתון ולהודות לחברות שתרמו להצלחה ולתורמים הגדולים.

תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה חברה וקהילה

אתם כאן? "Right Now" של Grindr עולה לזירה הגלובלית ‏Grindr, ‏Global Gayborhood in Your Pocket™ עם למע
Your World מעצים צעירים להפוך למנהיגים ונציגי שינוי המועצה הבריטית (The British Council ) חגגה את המהד
Your World מעצים צעירים להפוך למנהיגים ונציגי שינוי המועצה הבריטית (British Council ) חוגגת את המהדורה
EBC Financial Group מעמיקה את מחויבותה להתאחד במאבק במלריה עם חידוש השותפות הגלובלית והענקת חסות לריצת ה-5K הראשונה אי פעם בזמן שהעולם מציין את יום המלריה העולמי לשנת 2025 ת
משרד החאג' והעומרה בערב הסעודית מדגיש: "אין חאג' ללא היתר" משרד החאג' והעומרה (Ministry of Hajj and Umrah )
  4oceanו- U.S. Polo Assn. מגדירות ציון דרך חדש לניקוי 350,000 פאונד של אשפה מהאוקיינוסים של העולם U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של איגוד הפולו של ארצ
סניף הנשים האמירתיות מצטרף למחזור השני עם 62 משתתפות תחת חסותה של שייח'ה פאטמה בינת מובארק, יו"ר איגוד
Bitget אירחה לראשונה אי פעם ארוחת איפטאר רמדאן בדובאי עבור קהילת MENA, וגייסה כספים עבור 100,000 ארוחות Bitget, הבורסה המובילה למטבעות קריפטוגרפים וחברת ה
NFTE העולמית ללא מטרות רווח מכריזה על הזוכים ב"ליגת הדמיון" הראשונה אי פעם בסדרת החדשנות העולמית הרשת להוראת יזמות (NFTE) - בשיתוף עם ארמקו, קרן סי
מרי קיי מעניקה השראה לממציאות העתיד: נשים צעירות ב-STEM 'ממזגות' יופי עם מדע Mary Kay Inc., חברה מובילה במדע, בחדשנות ובשיפור ר
EBC Financial Group משתפת פעולה עם Shakti Regeneration Institute כדי להעצים קהילות מודרות ולקדם מאמצי שימור לילידי המקום Financial Group (EBC), חברת ברוקראז' גלובלית מובי
דו"ח חדש חושף צניחה מדאיגה בעולם בבדיקות סרטן אצל נשים היקף בדיקות הסרטן בקרב נשים צנח ברחבי העולם, זאת ע
הפילנתרופ אנוש אחמד מדובאי מספק סיוע תזונתי חיוני בסך 10 מיליון ליש"ט לתמיכה בקהילות החלשות והפגיעות בלבנון המיליארדר מדובאי ומייסד PFOAA אנוש אחמד (Anosh Ahm
בכל שנייה בשנה האחרונה 3 בנות ו-2 בנים חוו אלימות מינית בילדים Together for Girls, שותפות גלובלית הפועלת למיגור א
KnowBe4 שופכת אור על המגמות המדאיגות של סחר בבני אדם באמצעות הנדסה חברתית באיחוד האמירויות הערביות סחר בבני אדם ממשיך להיות בעיה באיחוד האמירויות, ומ
מכתב פתוח בתמיכת האו"ם - כולל את חתימותיהם של ג'יליאן אנדרסון ופורסט ויטאקר - קורא לממשלות להתמודד עם משבר האלימות המדאיג המשפיע על 1 מכל 2 ילדים ברחבי העולם ניצולים, מומחים ופעילים מרחבי העולם משיקים מאמץ עו
ארגון A21 משיק אפליקציית בקשות לאירוח עבור Walk for Freedom 2024 A21, ארגון עולמי ללא מטרות רווח המוקדש למיגור הסחר
על החברה / אודות עמישי בשנת 1935 נוסדה עמישי חברה לשיווק, או בשמה ההיסטור
VITAL VOICES חולקת כבוד לנשים המובילות את הצמיחה בפסטיבל השנתי השלישי ובטקס פרסי המנהיגות הגלובלי השנתי ה-23 בוושינגטון הבירה בין התאריכים 29-30 במאי Vital Voices Global Partnership (Vital Voices) משל
ממחויבות לפעולה: מרי קיי מפרסמת סקירה כללית של שותפות טרנספורמטיבית לקידום היזמות הנשית ברחבי העולם Mary Kay Inc., מובילה עולמית בהעצמת נשים, הודיעה ה
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)