המלצות המאחר מסייעות לחמוק ממלכודות תיירים

דרוג:

ישנו מגוון רחבה של מקומות אירוח בעולם, כאשר אלו הפועלים על ידי מארחים פרטיים הופכים מבוקשים יותר עם הזמן. למאחרים עצמם ישנו אתגר משמעותי ביצירת חווית שהייה אולטימטיבית. כך עולה ממחקר שנערך על ידי ענקית התיירות Booking.com, בקרב 21,500 מטיילים ברחבי העולם, וביניהם גם ישראלים, אשר מגלה למה אורחים רבים בוחרים לשהות בסוגים שונים של מקומות אירוח יחודיים, וחושף כיצד מארחים, מנהלים ובעלי מקומות אירוח יכולים לשמור על האיזון העדין בין חוויית אירוח מושלמת לכזו שחודרת לפרטיות. למעשה, המחקר מראה כי כמעט שני-שליש (63%) מהמטיילים הגלובליים מרגישים שחוו חוויה טובה יותר במהלך חופשתם בזכות היחס המיוחד שקיבלו מהמארחים. בקרב הישראלים רק 46% מהמטיילם העידו שהחופשה שלהם השתפרה כאשר הם הרגישו כי המארח שלהם עושה מעל ומעבר עבורם.

חוויות האירוח המיוחדות ביותר לרוב באות לידי ביטוי באישיותם של המארחים - בין אם היא מתבטאת פנים אל פנים ביחס שהם מספקים ובין אם זה באופן שבו הם בחרו לעצב את מקום האירוח שלהם. המחקר חושף כי 51% המטיילים בחרו לחזור אל מקום אירוח ששהו בו בעבר - בעיקר בזכות המארחים, אחוז דומה (52%) הוזכר גם בקרב הישראלים. תפקיד המארחים ממשיך להיות משמעותי עבור מטיילים המחפשים מקומות אירוח אלטרנטיביים. יותר משני-שליש (69%) מהמשתתפים במחקר העידו כי בכוונתם לבקר במקומות אירוח שיאפשרו להם לפגוש את בעלי או מנהלי מקום האירוח במהלך שנת 2019, בין אם מדובר במפגש על בסיס יום-יומי או בקבלת פנים חמה בעת ההגעה. תשובה זו זכתה לנכונותם של 55% מהישראלים. המחקר מראה כי בעוד שחלק מהמטיילים מסתפקים בקבלת פנים נחמדה ופשוטה, אחרים מפתחים "ציפיות גדולות" מהמארחים. עבור רובם, היתרון העיקרי שבית הארחה יכול לזכות בו הוא הענקת תחושה ביתית, כש-66% מהמטיילים ברחבי העולם ציינו שתחושה זו חשובה להם בזמן שהייתם במקום האירוח, כאשר כמעט שלושה רבעים (70%) מהמטיילים הישראלים דיווחו כי הם רוצים להרגיש בבית במקומות בהם הם מתארחים.

עבור 62% מהמטיילים, ההטבה העיקרית באירוח האישי היא האפשרות לקבל מהמארחים המקומיים 'מידע פנימי' על האיזור בו הם שוהים. 51% מהישראלים מצפים להרוויח מניצול מידע זה. בנוסף, כמעט חצי (45%) מהמטיילים ברחבי העולם מסתמכים על ההמלצות המקומיות הללו גם בעת תכנון התקציב לטיול, בתקווה שטיפים כאלה יעזרו להם להתחמק ממלכודות תיירים ולחסוך כסף, כך גם בקרב הישראלים כאשר 61% מעוניינים לקבל המלצות מסוג זה. 44% מהמטיילים היו רוצים להרחיב את המעגל החברתי שלהם במהלך החופשה, ומציינים כי היו שמחים שמנהלי מקום האירוח יזמינו אותם לאירוע מקומי, דבר אשר מעניק לתקופת השהייה גם אלמנט חברתי מול המארח (39% בקרב הישראלים). יחד עם זאת, נדמה כי על אף הרצון להתחבר למארח וליהנות מההטבות שהוא יכול לספק כמקומי, מטיילים רבים נותנים חשיבות רבה למידתיות שבה זה נעשה. לכן, על המארחים להקפיד על איזון עדין מאוד ולוודא מה הן ההזדמנויות שעומדות לרשותם, כדי לייצר חווית אירוח בלתי נשכחת עבור אורחיהם.

יותר ממחצית המשיבים הגלובליים (52%) ו-60% מהישראלים מרגישים שהם צריכים לפגוש את המארחים רק פעם אחת במהלך השהייה, ויותר משליש (36%) מהמשיבים הגלובליים ו-44% מהמטיילים הישרלאים מצפים שיצרו איתם קשר פעם אחת בצ'ק-אין ופעם אחת בצ'ק-אאוט בלבד. בנושא זה נדמה כי האורחים מצפים מהמארחים לפתח חוש שישי שיאפשר להם לחזות מהי כמות היחס האישי הרצויה בעיני כל אורח - וזו ציפייה שאיתה המארחים עדיין מתקשים להתמודד.  69% מהאורחים מאמינים כי על המארחים להשתמש באינטואיציה כדי להעריך כמה זמן עליהם לבלות עם האורחים, ואילו בקרב הישראלים ישנם 80% שמאמינים שהמארח צריך להסיק לבד מה כמות הזמן הנכונה לבלות עם האורחים שלו. כמעט ארבעה מכל חמישה (79%) מטיילים מציינים שהפרטיות חשובה להם, ומצפים מהמארחים גם לכבד את המרחב האישי שלהם – 86% מהישראלים חושבים שזה דבר קריטי.

כדי להטות את הכף לטובתם, מנהלי מקומות אירוח יכולים לאמץ חלק מהמחוות האהובות ביותר על ידי מטיילים. שלושה רבעים (75%) מהמטיילים הגלובליים ו-70% מהמטיילים הישראלים מצפים לפגוש אדם ידידותי וחברותי בעת ההגעה, כך שחיוך פשוט יכול להוסיף לחוות הדעת החיובית שתהיה להם על המקום. גם טאצ' מקומי ואישי עשוי לעשות את ההבדל. למשל, מארחים שיבחרו לספק לאורחיהם פינוקים מקומיים כמו תה, קפה ומתוקים יוכלו לזכות באהדתם, לאחר שכמעט חצי (49%) מהמטיילים טענו כי פינוקים כאלו יגרמו להם להרגיש יותר בנוח. בקרב הישראלים האחוז גבוה עוד יותר כשהוא עומד על 67% מהמשיבים.

תפיסת הכנסת האורחים משתנה ממדינה למדינה. כשבוחנים את התוצאות לפי מדינות, ניתן לראות כי תושבי ישראל (78%), הודו (84%), קולומביה (80%) וברזיל (80%) סבורים כי על המארחים לוודא שהאורחים אוכלים כמו שצריך (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 69%). בתאילנד (74%) וסין (60%) חושבים שהמפתח לאירוח טוב הוא אספקת בידור לאורחים (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 46%), ו-79% מהאורחים האיטלקים מאמינים כי הסוד נמצא בפרטים הקטנים היוצרים אווירה נעימה, כמו אח בוער או חדר מלא בנרות (בניגוד לממוצע העולמי, העומד על 68%).

“בדומה לרבים ממרכיבי הטיול, גם בכל הנוגע לצרכים השונים של המטיילים אין גישה אחת שמתאימה לכולם. המחקר שלנו מראה כמה חשוב שמנהלי ובעלי מקומות אירוח ימצאו את האיזון הנכון שיעניק לאורחים שלהם חוויה בלתי נשכחת - בין אם מדובר בבית, דירה, בית הארחה או כל סוג מקום אירוח אחר", אמר אוליבייה גרמיו, סגן נשיא ב-Booking.com. "ב-Booking.com אנחנו מאמינים באינדיבידואליות, ויודעים שכל אדם תופס את החופשה המושלמת בצורה שונה, אך דבר אחד ברור לחלוטין: בין אם המטיילים רוצים להרגיש בבית, לאמץ את התרבות המקומית, למצוא שקט ושלווה או פשוט לקחת הפסקה - אין כמו מגע אנושי כדי להפוך את החוויה שלהם לבלתי נשכחת".

מתודלוגיה

מחקר שהוזמן על ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב 21,500 משיבים (כולל 1,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, סין, ברזיל, הודו, ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, רוסיה, אינדונזיה, קולומביה ודרום קוריאה; ו-500 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: יפן, ניו זילנד, תאילנד, ארגנטינה, בלגיה, קנדה, דנמרק, הונג קונג, קרואטיה, טאיוואן, מקסיקו, הולנד, שוודיה, סינגפור וישראל). המשתתפים השיבו לסקר מקוון בין ה-14 בדצמבר 2018 ל-14 בינואר 2019.

תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה תיירות ונופש

Alma, העוזרת הווירטואלית של STB, מגדירה מחדש את הדרך בה מטיילים בוחנים את סלובניה לשכת התיירות הסלובנית (STB) מחזקת את מעמדה של סלוב
מועצת התיירות הסלובנית מפרסמת את האירועים המרכזיים בסלובניה 2026 בשנת 2026, סלובניה מזמינה מטיילים – ומספרי סיפורים
מכירים במצוינות של יעדים: TOURISE חושפת את המועמדים הסופית לפרסי TOURISE 2025 המתח גואה, כאשר TOURISE תחשוף את רשימת המועמדים הס
יוזמת TOURISE Destination Initiative קוראת לפעולה עולמית לקידום הבטיחות בתיירות העירונית באמצעות בינה מלאכותית יוזמת TOURISE Destination Initiative, שהושקה בכנס
פרסי TOURISE לשנת 2025: טוקיו, ניו יורק, אנקש ופריז מקבלות הכרה מכובדת בטקס פרסי TOURISE הזוכים הראשונים בתחרות פרסי TOURISE הוכרזו, תוך הכ
פרוטוקול חלוצי לנסיעות חכמות,  Agentic Tourism Initiative, הושק בכנס TOURISE 2025 יוזמת התיירות העצמאית (Agentic Tourism Initiative)
עתיד העידן הבא בתיירות נקבע עם פתיחת פסגתTOURISE  הראשונה עם השאיפה הנועזת לכתוב מחדש את הכללים של עולם התיי
TOURISE ו-Oxford Economics מפרסמות דו"ח רשמי הסולל את דרכה של התיירות בגמישות וביציבות לנוכח חוסר היציבות הגלובלית ‏TOURISE, בשיתוף עם Oxford Economics, פרסמה מסמך ר
העצרת הכללית ה-26 של ארגון התיירות של האו"ם נפתחה בריאד העצרת הכללית ה-26 של ארגון התיירות של האו"ם נפתחה
תחילתו של עידן חדש: אנשי חזון מתאחדים ומעצבים את 50 שנות התיירות הבאות ב-TOURISE ההיסטוריה מתהווה. במשך שלושה ימים מרתקים, ובשתי במ
ערב הסעודית תארח את העצרת הכללית ה-26 של האו"ם לתיירות בנובמבר לציון 50 שנה לסוכנות ממלכת ערב הסעודית תארח את המושב ה-26 של העצרת הכלל
פלטפורמת הנסיעות הסעודית almatar מדווחת על עלייה של 30% בשירותי הפחתת סיכונים על רקע שיבושים במרחב האווירי האזורי בעת משבר אזורי גדול שהוביל לסגירה פתאומית של המרחב
הכרה ביעדים היחודיים ביותר בעולם: נפתחה המועמדות לטקס הרשמי של פרסי TOURISE טקס פרסי TOURISE הושק רשמית כרף גלובלי לציון מצוינ
הצעת נישואין במלון סטאי – יוקרה, רומנטיקה ורגע בלתי נשכח הצעת נישואין במלון סטאי היא חוויה יוקרתית ובלתי נש
הצעת נישואין עם נופש – כשאהבה, טבע ורומנטיקה נפגשים הצעת נישואין עם נופש היא דרך רומנטית ומפתיעה לשלב
Expedia Group מרחיבה את נוכחותה במזרח התיכון באמצעות שותפות חדשה בתחום הנסיעות Expedia Group הכריזה היום על סדרה של שותפויות אסטר
מחקר חדש מנפץ 5 מיתוסים נפוצים על נסיעות כשרות: ממצאי TotallyJewishTravel.com חושפים את הענף המתרחב של חופשות כשרות ככל שנסיעות כשרות ממשיכות לצמוח לתעשייה עולמית, תפ
אטלנטה הרטספילד-ג‘קסון נותר נמל התעופה העמוס ביותר בעולם לשנת 2024, כך מאשרים נתוני OAG OAG, פלטפורמת הנתונים המובילה לתעשיית הנסיעות העול
American Wave Machines מכריזה על שותפות עם China Tourism Group American Wave Machines, חברת טכנולוגיית הגלישה שמא
על פי הנתונים העדכניים של OAG, מסלול הטיסה בין הונג קונג (HKG) לטייפה (TPE) היה העמוס ביותר בענף התעופה הבינלאומית בשנת 2024 OAG, פלטפורמת הנתונים המובילה בתעשיית הנסיעות הבינ
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)