בגדי המלך החדשים

אופנה וביגוד :  | תכל'ס | 24/4/2013
דרוג:

תפירה אישית לאורך ההיסטוריה

"התחום של תפירה אישית עבר תהפוכות במאות האחרונות", מספר המעצב ארז עובדיה, "כבר בתחילת המאה ה- 19 נהגו מכובדי הקהילה להגיע לחייט המקומי ולהזמין בעבורם פריטי לבוש ייחודיים, התפורים לפי סגנון אישי ותואמים למבנה גופו של המזמין.

המהפכה התעשייתית עודדה את המעבר מהכפר אל העיר ותרמה בכך לשינוי מהותי בעולם האופנה. בעיר הגדולה הוצעו למכירה בגדים מן המוכן, שרות הידוע כיום בשמו – 'Ready To Wear', כך שאחוזי התפירה האישית ירדו באופן משמעותי.

בסוף המאה ה- 19 ובתחילת המאה ה- 20 קמו להם מעצבים-חייטים צעירים, שהציעו שירותי תפירה אישית לפי הזמנה. הקולקציות החדשות שלהם הוצגו בתצוגות אופנה סגורות ללקוחות בלבד. היו אלו אירועי אופנה אשר הביאו התרגשות גדולה לקבוצת המוזמנים. זו גם התקופה שהגיחו לעולם המעצבים שלימים הפכו למעצבים עולמיים המוכרים לכולנו: Chanel, Dior, Valentino ועוד רבים וטובים.


תחום התפירה האישית לכלות נשאר עד היום כשרות מבוקש. הצורך של כלה, לקראת יום חתונתה, להופיע בשמלת כלה ייחודית, נותר עדיין תקף. יחד עם זאת, גם לתחום זה נכנס הייצור ההמוני לפי מידות, הנוגס את כל היתרונות של תפירה אישית.

 

מה הן הסיבות לכך שלאורך כל ההיסטוריה אנשים פונים לתפירה אישית?
תפירה אישית יכולה להביע בצורה נפלאה את האישיות, היופי והאופי של המזמין,

כאשר כל דגם מותאם באופן מושלם לגוף. המוצר המוגמר כולל בדים איכותיים ואביזרים נלווים, כאשר המראה הסופי, המשלב את כל הפרטים הקטנים, משאיר חותם ותדמית מרשימה.

בדגמים המוכנים מן המדף קשה לעשות שינויים, ולא תמיד יש בד לתוספות, באם נדרשות. פריטי הלבוש המוכנים למכירה, מוצגים על גבי הקולבים בחנויות, כאשר הלקוחות צריכים להתאים את עצמם לדגם הנבחר.

חשוב לציין את ההבדל בין תפירה אצל תופרת לבין תפירה אצל מעצב אופנה.
המעצבים הוגים את רעיון הקולקציה, הם אלו שקובעים את רוח הקולקציה ואת כל הפרטים ליצירתה: בדים ואביזרים נלווים.
התופרת פעמים רבות מעתיקה דגם קיים מתוך תמונה, או לחילופין, מתאימה את עצמה לרעיון של הלקוחה. כאשר פעמים רבות חסרה הלקוחה את הידע הנדרש לבחירת הדגם המחמיא לה ביותר ובעקבותיו גם את הבד הנכון ההולם ביותר לדגם הנבחר.

 
בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מפורסמים בארץ ובעולם הפונים לתפירה אישית אצל מעצבי אופנה מובילים, מתוך הרצון להראות בציבור לבושים בפריטי לבוש ייחודים ומקוריים אשר לא רואים בשום מקום.

 


כותב המאמר:
המעצב ארז עובדיה
- בעל בית אופנה בתל אביב לשמלות כלה וערב,
בוגר בית הספר לעיצוב המוביל בעולם 
Marangoni מילאנו, איטליה ונציגו הבלעדי בישראל.



תכל'ס  - בונים עסקים באינטרנט

כתבות נוספות בקטגוריה אופנה וביגוד

מורשת וסגנון חיים: U.S. Polo Assn.  אירחה מסיבה אייקונית בפיטי אומו 108 בפירנצה, איטליה U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של United States Polo
U.S. Polo Assn.  חוגג 135 שנים ב-Pitti Uomo 108 עם קולקציית אביב-קיץ 2026 ואירוע מרהיב של יום השנה למותג בסנטה מריה נובלה בפירנצה U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של United States Polo
U.S. Polo Assn חזרה כשותפה רשמית של ביגוד ואפודות משחק לאירוע Chestertons Polo in the Park במרכז לונדון U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של United States Polo
מותג הספורט העולמיU.S. Polo Assn.   משיק בגדי גברים בארגנטינה U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של United States Polo
הקמפיין החדש של kate spade new york בכיכובן של אייס ספייס וצ’ארלי ד'אמליו באירוע המציין ידידות חזקה ‏kate spade new york – קייט ספייד ניו יורק חשפה הי
מותג הספורט העולמי  U.S. Polo Assn. מזנק  לשיא של 2.5 מיליארד דולר במכירות קמעונאיות לשנת 2024, מכוון ל-3 מיליארד דולר ול-1,500 חנויות U.S. Polo Assn. USPA Global, החברה המנהלת את U.S. Polo Assn., המות
U.S. Polo Assn חושפת את קולקציית אביב-קיץ 2025 בחופי קליפורניה U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של איגוד הפולו של ארצ
מותג הספורט העולמי U.S. Polo Assn, ששוויו מיליארדי דולרים, מושק באוסטרליה U.S. Polo Assn, המותג הרשמי של איגוד הפולו של ארצו
135 שנות השראה ספורטיבית: U.S. Polo Assn. אירח בדלהי חגיגה עם משחק ראווה ותצוגת אופנת אביב-קיץ 2025 U.S. Polo Assn. חגגה 135 שנים של השראה ספורטיבית כ
U.S. Polo Assn. מתחדש כשותף ההלבשה הרשמי לגביע הזהב פולו דובאי 2025 U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של איגוד הפולו של ארצ
Apparel Group משיקה את קמפיין 'זמן-קיץ' 2024 בהשתתפות יותר מ-36 מהמותגים שלה Apparel Group, קונגלומרט קמעונאות ולייף סטייל מובי
חזיות טריומף: חמשת הדגמים הפופולריים שכדאי להכיר מותג טריומף (Triumph), ידוע בעולם כולו בזכות איכ
MING משיקה את 37.09 Bluefin, שעון צלילה חדש לעומק של עד 600 מטר עם חוגת ספיר בעלת מנגנון פנימי Horologer MING השיקה את 37.09 Bluefin החדש, המציג
שבוע האופנה לכלות 2024 בברצלונה מלביש את ברצלונה ואת העולם באופן אופנתי Barcelona Bridal Fashion Week שבוע האופנה לכלות בב
ALDO של Apparel Group  משיק קמפיין רמדאן 2024 בכיכובה של כוכבת העל מרים פארס המוביל הבינלאומי בהנעלה ואקססוריז אופנתיים, ALDO,
קבוצת Apparel  יוצרת עסקה רב-מותגית פורצת דרך עם Marquee Brands LLC, ומרחיבה את טביעת הרגל האופנתית ב-GCC ובהודו קבוצת Apparel, קונגלומרט אופנה ולייף סטייל עולמי מ
קונג'ן מפתחת דבק ניתן לפירוק עבור טקסטיל וחומרים רכים ממרכיבים ביולוגיים טבעיים כאשר יותר מ-92 מיליון טונות של פסולת טקסטיל מוטמנו
 יתרונות מצעי כותנה מצעים מכותנה הם בחירה פופולרית ומועדפת ללינה של רב
HOYA Vision Care משיקה את עדשות משקפי השמש MiYOSMART המשלבות הגנה מפני אור שמש עז עם ניהול קוצר ראייה HOYA Vision Care, מובילה בחדשנות טכנולוגית אופטית,
טומי הילפיגר, קבוצת הפורמולה 1 Mercedes-AMG PETRONAS ו-Awake NY משיקות שיתוף פעולה במירוץ הגרנד פרי של מיאמי ‏Tommy Hilfiger טומי הילפיגר, שבבעלות PVH Corp.‎ [
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)