איך ליצור תקשורת וחיבור עם אנשים ללא מאמץ?

דרוג:

יש אנשים שמצליחים ליצור חיבור מיידי עם כל מי שהם פוגשים, יש אנשים שקצת יותר מתאמצים כדי שזה יקרה, ולוקח להם זמן להתחבר לאחרים ולגרום לאחרים להתחבר אליהם. למצב הזה, של "חיבור בין אנשים", קוראים "ראפור" (Rapport). כאשר מישהו נמצא בהיענות מלאה אליך ואתה נמצא בהיענות מלאה אליו - אתם בראפור.
 
כמובן שהכי קל לנו ליצור ראפור עם אלו שמכירים אותנו ושאיתם אנו ממילא נמצאים בקשר כלשהו - בני משפחה, חברים, קולגות בעבודה ועוד. משמע שלעיתים קרובות מדי אנו מגבילים את עצמנו רק למוכר ולידוע, ולא מאפשרים לעצמנו להתנסות בסיטואציות חדשות. כדי לקחת את מצב הראפור צעד אחד קדימה, עלינו ללמוד כיצד יוצרים אותו בטבעיות עם כל אחד שנקרה בדרכנו. ראפור מופיע כאשר אנו מרגישים שיש מכנה משותף בינינו לבין העומד מולנו. הבעיה היחידה היא שכדי ליצור את אותו מכנה משותף, הדרוש לראפור, רוב האנשים ינסו להשיג אותו באמצעות מילים.
 
הכול טוב ויפה, אלא שמילים מהוות רק 7% מסך התקשורת הנוצרת בין בני אדם. כל שאר 93 האחוזים הנותרים הם למעשה תקשורת לא מילולית. אז במקום להשתמש במילים, שבדרך כלל עובדות פחות טוב בסיטואציות האלה, צריך להשתמש במשהו אחר שנקרא "שיקוף". לפניכם הצעדים הדרושים להשגת ראפור, בהתאם לשיטת ה-NLP של מכללת רטר.
 
שלב 1 - יצירת תואם באמצעות שיקוף
נניח שמישהו נכנס למשרדו של הרופא, ואומר לו בייאוש ובשפיפות גו שניסה הכול ושהוא מרים ידיים ומוותר. במקום להגיב במילים מקצועיות מתוך עמדה של "רופא", יש לאמץ את תכונותיו של הפציינט העומד מול הרופא - לעמוד מעט בשפיפות גו, ולהתנסח באותם טונים קוליים במטרה ליצור הזדהות. כך הפציינט יקשיב לרופא העומד מולו במקום לשקוע בייאוש ולהחליט לוותר. ברגע שאנו מחקים את העומד מולנו בצורה עדינה ומלאת כוונה, כדי להראות לו שאנו מבינים מה הוא אומר ועל מה הוא מדבר - אנו מתחילים ליצור שיקוף שלו. ליצירת שיקוף, או "תואם", ניתן להשתמש במספר דרכים:
  • התאמה לקצב הכללי של העומד מולנו (קצב דיבור, קצב תנועה).
  • התאמה לסגנון הדיבור והשפה (דיבור בגובה העיניים).
  • התאמה לשפת הגוף (אם העומד מולנו יושב בשפיפות, נשב גם אנחנו בתנוחה דומה).
  • חיפוש נקודות בהן שני הצדדים מסכימים אחד עם האחר (מהלך רעיוני-שיחתי בעיקר).
  • ניסיון להתלבש באותה דרך (בהנחה שאנו יודעים מראש עם מי אנו נפגשים).
כאשר אנו הופכים להיות האדם שאיתו אנו מתקשרים - אנו מתחילים בתהליך של יצירת ראפור. זה בעצם סוג של היזון חוזר חיובי או ביופידבק - כל התנהגות שיוצאת מהעומד מולנו, צריכה לבוא לידי ביטוי גם אצלנו. אם פגשנו מישהו נמהר ותזזיתי שמדבר בקצב שוטף, עלינו לאמץ את התכונות הללו כדי ליצור איתו חיבור.
 
שלב 2 - הצטרפות והובלה
אחרי שיצרנו חיבור ראשוני עם העומד מולנו וחיקינו במרומז את התנהגותו, טון דבריו ושפת הגוף שלו משך כמה דקות - הגיע הזמן לבחון האם באמת נוצר בינינו ראפור. איך נעשה זאת? פשוט מאוד - מפסיקים את תהליך החיקוי, ובמקום זאת עושים תנועה חדשה משל עצמנו. לדוגמה, העבירו רגל אחת על גבי השנייה כדי לשבת בשיכול רגליים. דוגמה נוספת - גרדו באף לשנייה או שתיים. אם היושב מולכם מבצע את אותן תנועות, הגעתם למצב של ראפור. הצלחתם לעקוף את המוח המודע שלו, ולהגיע ישירות אל תת המודע. כעת, כאשר יש ביניכם חיבור, שניכם תחושו יותר בנוח האחד לגבי האחר. בשלב הזה ניתן להשתמש בראפור גם לצורך מכירת רעיון, מוצר או שירות. לדוגמה, אנשי מכירות שלומדים NLP משפרים את יכולות המכירה שלהם בצורה משמעותית.
 
ככל שניטיב לזהות את התנהגותם של אחרים ולחקות אותה בצורה עדינה ומרוזמת, כך נצליח לשבור את הקרח בכל מצב. לחיצת יד, לדוגמה, היא פוטנציאל ליצירת ראפור מיידי - זאת משום שמגע אפקטיבי יותר מאשר מילים או שפת גוף. השימושים של ראפור הם אינסופיים וניתן ליישמם בכל תחומי החיים - תקשורת בין אישית, זוגיות, עבודה ועוד. כדי לדעת כיצד ליצור ראפור ולהשתמש בו לטובתכם ולטובת הסובבים אתכם, מומלץ ללמוד את הנושא לעומק.
 
תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה חברה וקהילה

היתרונות שבחגיגת אירועים בפאב מחפשים לערוך אירוע עסקי באולם? חדל חיפושים. את האי
איך לבחור צעצוע לילד? קונים צעצוע לילד? הכנו עבורכם מספר טיפים שיש לקחת
פרופ' מריאן פרקש וסיגל וקס בכנס מקוון של מרכז יה"ל פרופ' מריאן פרקש מאוניברסיטת בוסטון, וסיגל וקס, מח
Humanity 2.0 משיקה פלטפורמת שלומות גלובלית ליישום חידושים מדעיים במגזר האמונה הפלטפורמה תרתום את המומנטום של אחד מהענפים שצומחים
חברת CTV יצאה בשיתוף פעולה עם עמותת ל.א. לאלימות לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים,
הפקת אירועים עסקיים - למה זה כ"כ חשוב? אירוע עסקי מהווה את המעמד האולטימטיבי למתג את החבר
הפקת אירוע יח"צ - זה טוב לכיס שלכם כל היתרונות שבהפקת אירוע יחצ. למה זה כדאי, איפה טמ
פרוקטר & גמבל, נשיונל ג'יאוגרפיק וגלובל סיטיזן משיקות סדרה פורצת דרך הסדרה התיעודית עם 6 פרקים מפנה את תשומת הלב לבעיות
כך תבחרו טיולון מושלם לטיסה בחו"ל למה חשוב טיולון כשיוצאים לטיול? מה היתרונות של טיו
P&G משיקה סרט חדש על המסע הפנימי שלה לכלילה של להט"ב+ P&G בשותפות עם Great Big Story, שחררה להפצה את Out
מטלייף משתפת פעולה עם ספיישל אולימפיקס ו-Habitat for Humanity מטלייף הודיעה שחידשה את שיתוף הפעולה שלה עם ספיישל
למה כדאי לכם לערוך כנסים באביב? לתזמון השפעה על ההצלחה של הכנס, כשחשוב לקיים את הכ
P&G משתפת פעולה כדי לשפר את ההשפעה הסביבתית והפרנסה של חקלאים פרוקטר & גמבל משתפת פעולה כדי לשפר את ההשפעה הסביב
מותגים מובילים של P&G מרחיבים את ההובלה בצריכה אחראית חברת פרוקטר & גמבל פירטה את מפת הדרכים והפעולות שב
בירת ארמניה תארח קונצרט בהמשך לחגיגות ה-70 לישראל בחודש מרץ יתקיים קונצרט גאלה ישראלי-ארמני-צרפתי ל
בדצמבר הקרוב תתקיים בירושלים ועידת ישראל לחקלאות הוועידה מפגישה בין מקבלי ההחלטות ומובילי דעה בחברה
גיוס משקיעים באמצעות אירוע ייעודי ואפקטיבי איך יוצרים אירוע ייחודי לגיוס כספים? איך מפיקים אי
הגירת ישראלים לארה"ב סיקור מיוחד בנושא הגירה לארה"ב - הוצאת ויזה, הגרלת
גריינדר ו-MOSAIC מפרסמות דוח סקר חדש שלוכד את ההתנסויות של קהילת הלהטב"ק Grindr בשותפות עם MOSAIC פרסמו דוח סקר חדש "הפרנס
אקדמיה מתוקשבת גלובלית בחינם הושקה כדי לתמוך בקידום נשים האקדמיה המתוקשבת בדירי, אקדמיה מקוונת רב לשונית גל
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)