מחקר של F5 חושף את דרגת הבשלות הדיגיטלית של ארגונים ביחס לקצב השינוי

דרוג:

הניתוח מודד היכולת של ארגונים למנף את היתרונות שלהם כשהם מתמקדים בטכנולוגיות פורצות דרך. 69% מהארגונים קיבלו ציונים גבוהים בחלק נכבד מתוך שש יכולות טכניות שנמדדו או בכולן

מדד הבשלות הדיגיטלית, Digital Maturity Index1, הראשון של F5, כולל 300 תגובות מדוח State of Application Strategy Report לשנת 2023, שהוערכו על פי סט של שש יכולות טכניות2. תשתית, העברת אפליקציות, נתונים, הנדסת אמינות אתרים (SRE), נראות ואוטומציה, ואבטחה.

מנתוני המחקר עולה כי רוב הארגונים (69%) זוכים לציונים גבוהים בחלק נכבד מהיכולות הטכניות שנמדדו או בכולן. ארגונים שאימצו ושילבו טכנולוגיה דיגיטלית בליבה העסקית סווגו על ידי הדוח כ"מובילים" (4% מכלל הארגונים שנבדקו). ארגונים אלו מינפו נתונים ואנליטיקה לקבלת החלטות, ספקו שירותים דיגיטליים ורתמו טכנולוגיות מתפתחות כדי להיכנס לשווקים חדשים ולהשיג יתרון תחרותי. רוב הארגונים (כ-65%)  קיבלו ציון גבוה בחלק נכבד מהיכולות הטכניות שהוערכו, והוגדרו כ"מתנסים". והנותרים (כ-31%) הם ארגונים ה"מאחרים" באימוץ טכנולוגיה בששת המדדים.

אסף סהר, מהנדס פתרונות ב-F5 אמר כי: "הניתוח מראה באופן וודאי כי קיימת עדיין דרך ארוכה למימוש טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים, במגזרים מסוימים יותר מאחרים. גם ארגונים בישראל נמצאים בשלבים שונים של בשלות בתחום, אך ברור לכולם כי התהליך קריטי לקידום חדשנות, שירותים מתקדמים ולהפקת הכנסות".

"בתקופה שבה קיימת התמקדות בכוחן של טכנולוגיות פורצות דרך, הניתוח מודד את היכולת של ארגונים למנף את היתרונות שלהם", אמרה לורי מקוויטי, מהנדסת בכירה ב-F5. " המחקר מדגיש את המורכבות של השינוי ואת הרוחב והעומק העצום של היכולות הטכניות הנדרשות כדי להצליח. גם לאחר מסעות ארוכים של טרנספורמציה דיגיטלית, נותרה עבודה רבה עבור ארגונים רבים".

 
אוטומציה וענן ציבורי מספרים סיפור

עקומת האימוץ של טכנולוגיות מפתח מציירת תמונה ברורה לגבי ההבדל בין הארגונים המובילים דיגיטלית לבין המאחרים. בעוד ש-100% מהמובילים תיארו את הארגונים שלהם כאוטומטיים, רק 30% מהארגונים המתנסים ו-6% מהמאחרים ציינו זאת.

כשמדובר בשימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה (ML), נרשמה התכנסות בין המובילים טכנולוגית לבין המתנסים: בשני המקרים 35% אמרו שהם משתמשים או מתכננים להשתמש בטכנולוגיות אלו באבטחת מידע ו-29% מכל אחד מהם בתחום בו עוסק הארגון. מאחרים בלטו בכך, למרות ש-27% מהם עשו זאת בתפעול ואבטחת מידע.

ענן ציבורי הוא אינדיקטור מרכזי נוסף לבשלות דיגיטלית. בעוד שלפחות חמישית מהארגונים בכל הקטגוריות משתמשים בו בהמשכיות עסקית ופיתוח, הייתה קבוצה בולטת של ארגונים מקטגורית המאחרים (39%) שלא השתמשו בו. הגישה לנושא אבטחת המידע מעידה גם היא על בשלות: בעוד שהרוב המכריע של הארגונים המובילים דיגיטלית משתמש בפלטפורמה לאבטחת הארגון שלהם (91%), התשתית (82%) והיישומים/APIs (74%), המספרים הללו נמוכים בקרב הארגונים המתנסים – 13% מהם אינם משתמשים כלל.

 

גם ארגונים מתקדמים דיגיטלית מתמודדים עם אתגרים

המחקר של F5 מצא שגם הארגונים המתקדמים ביותר דיגיטלית עדיין מתמודדים עם אתגרים בתחומים מסוימים, במיוחד כשמדובר בהפקת תובנות פרקטיות מנתונים. 75% מהארגונים המובילים באימוץ טכנולוגיה דיגיטלית ציינו חוסר נראות בכל הנוגע להשגת תובנות. עבור הרוב – המתנסים בטכנולוגיה - הבעיה הגדולה ביותר הייתה חוסר נראות.

"טרנספורמציה דיגיטלית היא מרתון ולא ספרינט, והמחקר שלנו אומר יותר על היקף האתגר מאשר על היכולת של חברות להצליח או להיכשל", אמרה מקוויטי. "אפילו אלה המסווגים כארגונים המאחרים באימוץ הטכנולוגיות מראים סימני בגרות בתחום אחד או שניים: מה שחסר להם הוא עקביות באימוץ טכנולוגיות ושילוב גישות דיגיטליות בין הארגון, התשתיות והאפליקציות".

"חשוב לציין שתעשיות מסוימות צפויות לנוע לאט יותר מאחרות בשל אופי הרגולציה, בעיקר שירותים פיננסיים ושירותי בריאות. זה לא מרוץ וכל ארגון חייב למצוא את הדרך שלו לשינוי, בקצב שלו", הוסיפה מקוויטי. "באותה מידה, אין ספק לגבי חשיבות התהליך. בשלות דיגיטלית נמצאת בהתאמה חזקה לפרודוקטיביות, שביעות רצון של לקוחות, ייצור הכנסות וחוסן. העתיד של כל תעשייה תלוי בטרנספורמציה דיגיטלית. המחקר מראה שהגישה נדרשת להיות מקיפה אם ארגון רוצה לנצל ולממש את ההזדמנויות שמביאות טכנולוגיות פורצות דרך".

 


כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

חדש: ITtime מבית גיקטיים, אתר ה-IT החדש של ישראל גיקטיים, אתר הטכנולוגיה וההייטק הגדול בישראל, משיק
חברת F5 ממנה את עמיר גואטה למנהל תיקי לקוחות חברת F5 ממנה את עמיר גואטה (נשוי+2) למנהל לקוחות ח
Xsolla ו-Long Tale Games משיקות קמפיין צדקה עם Life Is Feudal לתמיכה ב-Games for Change Xsolla, חברה גלובלית העוסקת בהפצה מסחרית של משחקי
Xsolla תשיק את Xsolla ZK כחלק מקידום השימוש ב-Web3 עבור משחקי וידאו Xsolla, חברה גלובלית העוסקת בהפצה מסחרית של משחקי
הפלטפורמה Kavian™ של Sakuu נכללת ברשימת ההמצאות הטובות ביותר לשנת 2024 של TIME TIME חשפה את הרשימה השנתית של ההמצאות הטובות ביותר
ההמצאות הטובות ביותר של TIME לשנת 2024: פתרון ForeverGone של Gradiant לסילוק ולהשמדה של תרכובות פר-פלואורו-אלקיליות ופולי-פלואורו-אלקיליות (PFAS) Gradiant, מובילה גלובלית בתחום הטיפול המתקדם במים
Meltwater ו-Cyabra משתפות פעולה כדי לטפל באיומי דיסאינפורמציה ומידע שגוי על מותגים Meltwater, ספקית גלובלית מובילה של מדיה, מדיה חברת
Xsolla  ו-AurumDust משיקות קמפיין צדקה עם  Ash of Gods: The Way, כדי להעניק תמיכה ב-Games for Change Xsolla, חברה גלובלית למכירת משחקי וידאו, שמחה להכר
Flashpoint משיקה כלי חינמי להערכה של מניות בחברות טכנולוגיה פרטיות Flashpoint Venture Capital, חברה בינלאומית לניהול
SmartDV בחרה ב-MosaIC כנציגת מכירות ה-IP שלה בישראל SmartDV™ Technologies, ספקית של עיצוב IP (קניין רו
Quantexa הגיעה למעמד של קנטאור עם יותר מ-100 מיליון דולר ARR Quantexa, ספקית מובילה בפתרונות מודיעין לקבלת החלט
Mavenir מברכת על פרסום הדו"ח O-RAN ALLIANCE עבור יצירת צבר ערוצי ספקטרום בפריסות מרובות ספקיות Mavenir, ספקית תשתיות הרשת בענן הבונה את עתיד הרשת
חברת Matia מגייסת 10.5 מיליון דולר בסבב גיוס Seed ומשיקה פלטפורמה מאוחדת ל- DataOps חברת MATIA הודיעה היום, יום שלישי 29.10.2024, על ג
בדיקה: בינה מלאכותית מגדירה מחדש את השיווק ב-2024 - ממודעות כלליות לחוויות בהתאמה אישית השיווק בשנת 2024 עובר הגדרה מחדש מבוסס בינה מלאכות
NIQ משיקה פתרונות לדוגמא בתמהיל שיווקי, ומרחיבה את חטיבת המדיה שלה NIQ, החברה המובילה בעולם למודיעין צרכני, הודיעה הי
Xsolla חושפת בקרת הורים של COPPA ו- פרטיות GDPRkids™ מובטחת. המאפשרת למפתחים ליישם אסטרטגיות ישיר לצרכן התואמות Xsolla, חברת סחר עולמית במשחקי וידאו, גאה להציג את
Motive מאיצה את הזכאות להתקני צרכנים, ומוסיפה מקרי שימוש מסוג Direct-to-Cell (D2C) ו-5G Slicing Motive Software Systems Inc, החברה המובילה בשוק בת
Xsolla מרחיבה משמעותית את פתרונות התשלומים שלה בקמבודיה ובאינדונזיה במטרה למקסם את תפוצת מפתחי המשחקים בשווקים המקומיים של דרום מזרח אסיה ‏Xsolla, חברה גלובלית למשחקי מחשב מסחריים, שמחה ל
באמצעות ערכת התכונות המקיפה ביותר ויותר מ-400 השקות מוצלחות, Xsolla מאשרת מחדש שהיא המובילה בשוק הפתרונות לחנויות האינטרנט Xsolla, חברת סחר עולמית של משחקי וידאו, ממשיכה לבס
BlueSnap משיקה תוכנית חדשה לשותפי ערוץ, ומרחיבה את רשת אינטגרטורי המערכת בשמונה שותפים חדשים ‏BlueSnap, פלטפורמה גלובלית מובילה לתיאום תשלומים
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)