דרוג:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
ניצחונות לבינה המלאכותית בתחרות הנחשבת ביותר לרחפנים אוטונומיים באבו דאבי
*רחפנים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית מביסים מטיס אנושי בסדרה הנחשבת והמאתגרת ביותר של אליפות A2RL x DCL לרחפנים אוטונומיים ורושמים פריצת דרך בחדשנות של הטיסה האוטונומית
*למעלה מ-2500 צופים צפו במטיסי רחפני המרוץ האוטונומיים הטובים ביותר, אשר נאבקו על פרסים בסך מיליון דולר בארבעה פורמטים חדשניים של מרוצים
* MavLab (TU Delft) שולטת באליפות עם שלושה ניצחונות במרוצי AI Grand Challenge (אתגר הבינה המלאכותית הגדול), AI Drag Race (מרוץ דראג לבינה מלאכותית) ו-AI Vs Human (בינה מלאכותית נגד אדם); TII Racing (Technology Innovation Institute, אבו דאבי) זוכה במרוץ למספר רחפנים אוטונומיים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית
אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 16 באפריל 2025, (BUSINESS WIRE):
ליגת המרוצים לרחפנים אוטונומיים של אבו דאבי (A2RL), השייכת למועצה לחקר טכנולוגיות מתקדמות (ATRC), בשיתוף עם ליגת אליפות הרחפנים (DCL), השלימו את אליפות A2RL x DCL הראשונה לרחפנים אוטונומיים במזרח התיכון, אשר נערכה ב-ADNEC Marina Hall באבו דאבי שבאיחוד האמירויות הערביות. במה שנחשב כפריצת דרך חשובה בתחום הטיסה האוטונומית והרובוטיקה האווירית, גבר הרחפן של קבוצת MavLab, המופעל באמצעות בינה מלאכותית, על אחד המטיסים האנושיים הבכירים בעולם וזכה באתגר בינה מלאכותית נגד אדם. קרב הראש בראש היה המורכב ביותר שנערך אי פעם, ושלב הגמר שלו כלל מתמודדים מ-DCL Falcon Cup - ביניהם כמה ממטיסי הרחפנים המעולים ביותר בעולם.
במשך יומיים עמוסים באירועים התמודדו 14 קבוצות בינלאומיות על העלייה לשבוע מקצי הגמר, וארבע הראשונות העפילו לשלב אשר כלל ארבעה מרוצים מרובי אתגרים. קבוצות מאיחוד האמירויות, הולנד, אוסטריה, דרום קוריאה, צ'כיה, מקסיקו, טורקיה, סין, ספרד, קנדה וארה"ב ייצגו תמהיל של מעבדות אוניברסיטאיות, מכוני מחקר ומיזמי סטארט-אפ.
כל קבוצה הפעילה רחפן מתוקנן, שבו הותקנו מודול המחשוב הקומפקטי אך העוצמתי NVIDIA Jetson Orin NX, מצלמה קדמית ויחידת מדידה אינרציאלית (IMU) לצורך חישה ושליטה מובנית. ללא כל התערבות אנושית, הרחפנים הסתמכו על עיבוד בזמן אמת וקבלת החלטות מבוססת על בינה מלאכותית כדי להגיע למהירויות של יותר מ-150 קמ"ש בסביבת מרוץ מאתגרת.
התכנון של המסלול קרא תיגר על הגבולות של האוטונומיה המבוססת על חישה - עם ריווח גדול בין השערים, תאורה חריגה וסימנים חזותיים מינימליים. השימוש במצלמות rolling shutter ("תריס מתגלגל") הגביר עוד יותר את רמת הקושי והעמיד למבחן את יכולתן של הקבוצות להציג ביצועים מהירים ויציבים בתנאים תובעניים. היתה זו הפעם הראשונה בה נערך מרוץ רחפנים אוטונומיים בסדר גודל ובהיקף כזה במסלול נרחב כל כך מבחינה ויזואלית, אשר הדגיש את השאפתנות והאתגר הטכני של האירוע.
שיאי האליפות
*הזוכה ב-AI Grand Challenge: MavLab (TU Delft) רשמה את הזמן המהיר ביותר במסלול באורך 170 המטרים, והשלימה שתי הקפות (22 שערים) ב-17 שניות בלבד.
*הזוכה בקרב "אדם מול בינה מלאכותית": הרחפן האוטונומי של MavLab גבר על מטיס אנוש מוביל - בעימות בלתי נשכח בין אדם לבין בינה מלאכותית.
*הזוכה במרוץ הרחפנים הרב-אוטונומיים: ידה של TII Racing היתה על העליונה במקצה למספר רחפנים, במבחן של תיאום במהירות גבוהה באמצעות בינה מלאכותית והימנעות מהתנגשות.
*הזוכה במרוץ הדראג לרחפנים אוטונומיים: MavLab (TU Delft) רשמה ניצחון במרוץ הדראג הראשון בעולם לבינה מלאכותית בלבד והפגינה מהירות ושליטה בקו ישר בתאוצה גבוהה מול הקבוצות המובילות באליפות.
"אנו ב-ATRC מאמינים שחדשנות דורשת הוכחה בעולם האמיתי, ולא הבטחות בלבד", אמר פייסל אל-באנאי, היועץ לנשיא האיחוד האמירויות לענייני מחקר אסטרטגי וטכנולוגיה מתקדמת והמזכיר הכללי של ATRC. "A2RL הוא יותר ממרוץ, מדובר בשדה ניסויים גלובלי לאוטונומיה עתירת ביצועים המשקף את המחויבות של איחוד האמירויות לקידום אחראי של הבינה המלאכותית, הרובוטיקה והניידות של הדור הבא".
"עתיד הטיסה אינו חי במעבדה - הוא חי על מסלול המרוצים", אמר סטפן טימפנו, מנכ"ל ASPIRE, הגוף המארח של ליגת המרוצים לרחפנים אוטונומיים של אבו דאבי. "מה שראינו בסוף השבוע האחרון מקרב אותנו להגדלת המערכות האוטונומיות בחיי היומיום". מרקוס סטמפר, יו"ר DCL, הוסיף: "הבאנו תנאים של מרוצי עילית לטיסה האוטונומית - והבינה המלאכותית נענתה לאתגר. זה היה זינוק גדול עבור הספורט והטכנולוגיה כאחד".
כריסטוף דה ואחטר, מנהל קבוצת MavLab, היה נרגש לאחר הזכייה בשלושה תארים ואמר "הזכייה ב-AI Grand Challenge ובמרוץ הבינה המלאכותית נגד אדם היא אבן דרך עצומה עבור הקבוצה שלנו. היא מעניקה תוקף לשנים של מחקר וניסוי בתחום הטיסה האוטונומית. לראות את האלגוריתמים שלנו מתעלים על עצמם בסביבה מלחיצה שכזו וזוכים במרב הפרסים הוא דבר מתגמל במיוחד".
במסגרת תוכנית A2RL X DCL Drone STEM, אשר תוכננה בשיתוף עם יוניצ"ף ותחת פיקוחה של ה-ATRC, הוכשרו השנה למעלה מ-100 חניכים אמירתיים. יותר מ-60% מהם זכו בהסמכת Trusted Operator Program ("תוכנית מפעיל מוסמך") היוקרתי ו-24 זכו בציונים משולמים, תוך שהם מציגים לראווה את מיומנויות התעופה המתקדמות המפותחות כחלק מן התוכנית.
תחרות הגמר לרחפנים נמצאת כבר בספרי ההיסטוריה, וכל העיניים נשואות לעונה השנייה של סדרת המרוצים של A2RL למכוניות אוטונומיות, המתוכננת להתקיים ברבעון הרביעי של 2025 במסלול Yas Marina באבו דאבי.
*מקור: AETOSWire
גלריית תמונות/מולטימדיה אפשר למצוא בכתובת – https://www.businesswire.com/news/home/20250416147445/en
אנשי קשר
טושרה מוהנאן
מקור: Technology Innovation Institute
תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769 |
|