שישה מהלכי דיגיטל מנצחים

דרוג:

מאת: רותם רוגובסקי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת ניו-מדיה בחברת תבונה מקבוצת SQLink



שנת 2014 מציבה רף חדש בעולם השיווק הדיגיטלי. לאחר שסמארטפונים וטאבלטים הפכו לבמה סטנדרטית למהלכי שיווק, נדרשים כיום מהלכים יצירתיים וממוקדים ב"גובה העיניים" של צרכן הקצה. מודל התקשורת משתנה ממודל "שיווקי" גרידא בו המסרים מועברים באופן כמעט פרונטאלי,  למודל הכולל בתוכו דיאלוג ער, אינטראקציה מתוחכמת וירידה לרמת הפרטים.

תכנית אסטרטגית מוצלחת חייבת ליצור תמהיל נכון בין עשייה דיגיטלית לשיווק המסורתי, לבחון את השינויים בהרגלי הגולשים, להתאים להם את המהלכים הנכונים, לייצר שיח עם לקוחות ועם עסקים אחרים - ולהיערך כבר היום לחידושים של מחר.

הנה שישה מהלכים שיהפכו משמעותיים בבניית כל קמפיין דיגיטלי:

1.      חדשנות ושוב חדשנות

שנת 2014 תהיה שנה מאוד מעניינת בתחום השיווק הדיגיטלי, בעיקר מאחר שהאתגר העיקרי בה כבר לא יהיה רק טכנולוגי. לפני כחצי שנה הסירה פייסבוק את חומות תחרויות הלייקים ואפשרה פעילויות על הקיר עצמו, ללא תקנון וללא אפליקציה בטאב נפרד. המהלך הוריד עלויות באופן משמעותי, אך הותיר את המפרסמים עם בריף לא קל לפיצוח - למצוא את המהלך הבא, המהלך שיגרום לגולשים להתחבר למותג בגלל החדשנות שבו. נכון, יצירתיות תמיד הייתה חלק בלתי נפרד מעקרונות השיווק – אך בשנת 2014 היא צפויה לקבל משקל גדול יותר.

 

2.      קצר, קולע, ויראלי – ונעלם.

מחקרים מעידים על נטישת גולשים את הפייסבוק, בעיקר בקרב גילאי 13-20. הצעירים נוטשים את הפייסבוק לטובת פלטפורמות שמציעות שיח אחר, כדוגמת Vine ואינסטגרם, המאפשרות להעלות סרטונים ערוכים באורך של עד 15 שניות - ומפתיע כמה אפשר לומר ב-15 שניות. Snapchat, פלטפורמה המפיצה סרטוני וידאו של 4 שניות הנעלמים מיד לאחר הצפייה, סירבה להירכש על ידי פייסבוק תמורת 3 מיליארד דולר. אולי החברים ב-Snapchat יודעים משהו שאנחנו לא, אך בינתיים המספרים מדברים בעד עצמם: 350 מיליון סרטוני Snapchat מועברים ומשותפים מדי יום.

במילים אחרות: הגודל לא קובע, ותוכן קצר וממוקד – בעיקר אם הוא משולב בסרטון - מגדיל את סיכוייכם לייצר תנועה ויראלית.

 

3.      שיווק זה לא משחק?

משחקי הרשת עלו כיתה בשנה החולפת, בעיקר בשל העובדה שיותר גולשים גילו את עולם הטאבלטים והסמארטפונים. המגפה הנוכחית, Candy Crush, לא ממש המציאה את משחק השלישיות, הרביעיות והחמישיות – אך האלמנט התחרותי, העובדה שכל שחקן יכול לדעת ברגע נתון איפה הוא עומד ביחס לחברים שלו והעובדה שהחברים יכולים לעזור אחד לשני הפכו  את המשחק לממכר.

זו הנקודה העיקרית שכדאי להביא בחשבון: אלמנט התחרות מביא לוויראליות ולחשיפה – ומשחקים הם דרך מוכחת להעביר מסרים ולשווק את המותג בצורה כיפית ויעילה.

 

4.      שיתוף פעולה דיגיטלי

הרשתות החברתיות מנהלות כיום שיחה לא רק בין עסקים לצרכנים, אלא גם בין עסקים לעסקים. שיתופי פעולה כאלו כחלק מהפעילות הדיגיטלית מניבים פירות, והם כדאיים במיוחד עבור עסקים קטנים. דוגמה מצוינת לכך היא 'יום העסקים הקטנים' של בנק הפועלים, שהופך את העסקים הקטנים להיות השגרירים של המותג ברשת החברתית ומחוצה לה – ומאפשר גם להם להיחשף ברחבי הרשת.

כדאי לשלב בתכנית אסטרטגית מהלכים ליצירת שיתוף פעולה דיגיטלי. עלותם של מהלכים כאלו נמוכה יחסית - ושני הצדדים יוצאים נשכרים, הן מבחינה שיווקית והן מבחינה עסקית.

 

5.      פילוח ממוקד של קהל היעד

שנת 2013 תיזכר בתור השנה שהביאה את בשורת ה-graph search של פייסבוק, זו המאפשרת לנו למצוא חברים הן על פי תחומי עניין והן על פי עמודים דומים. בפייסבוק הבינו שגם בין חברים חשוב להתמקד – ועל אחת כמה וכמה כשמחפשים לקוחות.

כדי לנהל קמפיין מוצלח לא מספיק להתבסס רק על הנתונים הבסיסיים של הגולש (מין, גיל, אזור מגורים), וחשוב לבחון מדדים נוספים: מקום לימודים, מקום עבודה, תחומי עניין ועוד. כך ניתן לנהל קמפיין אחד עבור לקוחות קיימים, קמפיין אחר עבור לקוחות פוטנציאליים וקמפיין שלישי עבור צרכני המוצר המתחרה. ניתן לשלוט באופן מבוקר בחשיפות הקמפיין ולא לבזבז את תקציב המדיה על קהל שכבר רכש את המוצר או שכלל אינו מתעניין בו.

 

6.      שילוב בין העולם הדיגיטלי לעולם הפיזי

פייסבוק היא הפלטפורמה הנפוצה ביותר – ועם זאת, כדי להשיג רמת מעורבות גבוהה יותר של הצרכנים, מומלץ לצאת מחוץ לגבולות הדיגיטל ולשלב בין האון-ליין לאוף-ליין. זו יכולה להיות מתנה אישית שנשלחת לגולש, כמו שחברת שטראוס-עלית עשתה בהצלחה בקמפיין 'שוקולד פרה', או בפעילות נרחבת יותר כפי שנעשה בקיץ האחרון עבור 'קווי לילה'. בפעילות זאת הגולשים נשלחו למסע ברחבי הארץ והתבקשו לאתר בובה של ינשוף (סמל המותג) בגובה שלושה מטרים, להצטלם אתה ולהעלות את התמונה לפייסבוק. המשימה הייתה בעולם האמיתי, החשיפה והשיווק – בדיגיטלי.



אודות תבונה מקבוצת SQLink

חברת תבונה מקבוצת SQLink מובילה בפיתוח, הקמה ויישום של פרויקטים ייעודיים ומותאמים במגזר העסקי והציבורי. החברה מתמחה בניהול הנכסים הדיגיטליים של לקוחותיה ובכללם פרויקטים בתחומי האינטרנט, מערכות מבוססות מובייל, פורטלים ארגוניים ועמדות מידע לשירות עצמי. כמו כן בחברה מחלקת חוויית משתמש (User Experience) איכותית ומחלקה העוסקת בניהול נוכחות ארגונים ברשתות חברתיות (Twitter, Facebook , LinkedIn).

תבונה צברה ניסיון עשיר בתחום מערכות ניהול תוכן, ניהול ידע ומערכות לניהול משרד - ניהול מסמכים, ניהול משימות והחלטות, ניהול נהלים וניהול ישיבות. בכלל זה היא מתמחה בתחומי הטפסים הממוחשבים והתהליכים הארגוניים ((InfoPath וכן בתחומי הממשקים והקישורים למערכות אחוריות ותפעוליות (ERP, CRM, מערכות SAP ועוד).

לתבונה התמחות בגרסאות עדכניות של SharePoint, Umbraco ובפרויקטים מבוססי טכנולוגיית .NET ובכללם התמחות ב-MVC 4 , Silverlight ו–WPF. החברה הינה שותף זהב מנוהל של חברת מיקרוסופט. על לקוחותיה נמנים: בנק איגוד, בנק הפועלים, כלל ביטוח, כללית שירותי בריאות, בית חולים רמב"ם, נמל אשדוד, ביטוח לאומי, משרד התמ"ת, משרד האוצר, משרד החוץ, משרד התחבורה, משרד הרווחה, משרד הפנים, צה"ל, אוניברסיטת בר-אילן, המכללה למנהל, רשות המים, מכון מור, בנק מזרחי ועוד.

 


כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

ריסקיפייד מכריזה על Ascend 2026: "בינה בתנועה" לעידן הבא של המסחר האלקטרוני .Riskified Ltd ריסקיפייד (NYSE: RSKD), חברה מובילה
Nyxoah מודיעה על השקה מסחרית של Genio® Breakthrough Therapy בהולנד Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH), חברת טכנו
Datavault AI מכריזה על הצטרפותו של חבר היכל התהילה של ההוקי ג'רמי רוניק למוניטיזציה של נתוני ספורט ולהובלה של הבורסה הבינלאומית החלוצית NIL Datavault AI Inc (נאסד"ק: DVLT) ("Datavault" או "ה
זום משיקה את AI Companion 3.0 עם תזרימי עבודה מבוססי סוכנים, שהופכים שיחות לפעולה היום, Zoom Communications, Inc. (נאסד"ק: ZM) חשפה
Denodo נבחרה כמובילה ב-2025 Gartner® Magic Quadrant™ לכלי שילוב נתונים זו השנה השישית ברציפות Denodo, מובילה בתחום ניהול נתונים, הודיעה היום כי
גד מדיקל מקבלת אישור רגולטורי להתחיל מכירה של מכשיר מדידה זוויתי אינטראופרטיבי (RJB) של Ruthless Spine בישראל, בסימן התרחבות משמעותית לאחר NASS ‏Ruthless Spine הודיעה היום כי Gad Medical Ltd קיב
Audiencerate מקבלת סטטוס שותפת Google Customer Match, ומחזקת את מעמדה כספקית נתונים גלובלית ‏Audiencerate, חברת טכנולוגיה בינלאומית המתמחה בפת
Learning Tree International משיקה פתרונות כוח עבודה מבוססי בינה מלאכותית מקיפים כדי להעצים ארגונים וסוכנויות ממשלתיות לנצל את מלוא היתרונות של הבינה המלאכותית בעידן הדיגיטלי Learning Tree International, ספקית מובילה של פתרונ
‏מתג 2X של Xsight Labs מאפשר ללוויינים מהדור הבא של Starlink  לספק קישוריות במהירות ג'יגה-ביט Xsight Labs, חברה מובילה בתחום שבבי הקישוריות עתי
1X מודיעה על שותפות אסטרטגית שתספק עד 10,000 רובוטים הומנואידים לפורטפוליו הגלובלי של EQT 1X, חברת הבינה המלאכותית והרובוטיקה שמאחורי NEO, ה
Bodor Laser מספקת פתרון חיתוך פרופילים מוכלל לייצור פלדה מבנית הוצאות התשתית הפדרליות והוצאות ההון במגזר הפרטי מז
CSG Xponent זוכה להכרה מהאנליסטים המובילים ומהתעשייה עבור ניהול מסע הלקוח ויכולות האנליטיקה חברת CSG® (נאסד"ק: CSGS), הודיעה היום כי פלטפורמת
Patton זכתה בפרס חדשנות ברמה זהב Patton - יצרנית אמריקאית בעלת שם עולמי של טכנולוגי
12BET חוגגת 18 שנים של כנות, יושרה ומשחקיות אחראית 12BET, שמעצבת את נוף המשחקים המקוונים מאז 2007, חו
 Atos ו- N3XT Sportsמשתפות פעולה להאצת טרנספורמציה וצמיחה דיגיטלית בספורט בערב הסעודית Atos, מובילה עולמית בטרנספורמציה דיגיטלית מאובטחת
LabelVie מקדמת מהפכה בקמעונאות מזון מבוססת בינה מלאכותית באמצעות שיתוף פעולה ארוך טווח עם SymphonyAI במשך למעלה משני עשורים, LabelVie Group נסמכה על Sy
זום מובילה מהפכה במקום העבודה בשם עובדים בכל מקום, זום הכריזה על השקת קמפיין מות
ExaGrid זכתה ב‑3 פרסי תעשייה חדשים במסגרת פרסי MSP Channel Awards ExaGrid®, הפתרון היחיד בתעשייה לאחסון גיבוי רבR
Atos מקדמת את חזון סעודיה 2030 עם טכנולוגיות ספורט ודיגיטל מובילות במהדורה השנייה של כנס הכדורגל העולמי בריאד Atos, מובילה עולמית בטרנספורמציה דיגיטלית מונעת בי
Outpost24 רוכשת את חברת הסייבר הישראלית Infinipoint ומרחיבה את פעילותה לשוק ה–Zero Trust Workforce Access Outpost24, אחת החברות המובילות באירופה בניהול חשיפ
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)