דרוג:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
סקר גלובלי: 73% מהקונים נעזרים בבינה מלאכותית במסע הקניות שלהם - אך הסוחרים עומדים בפני סיכונים מסחריים הנובעים מפעילות של סוכנים עצמאים ניו יורק, 20 באוקטובר 2025, (BUSINESS WIRE): .Riskified Ltd ריסקיפייד (NYSE: RSKD), המובילה העולמית בתחום הפתרונות למניעת הונאות במסחר אלקטרוני ובמודיעין סיכונים, פרסמה ממצאים מסקר אשר מדגישים את האימוץ של קניות באמצעות סוכנים עצמאיים, והאיום הגובר שנשקף מכך לסוחרים. המחקר, שהתבסס על סקר גלובלי בו לקחו חלק למעלה מ-5,000 צרכנים, חושף רגע מפנה במסחר האלקטרוני: קרוב לשלושה מתוך ארבעה קונים (73%) כבר משתמשים בבינה מלאכותית במסע הקניות שלהם. הקונים מאמצים סייעי AI כגון ChatGPT לקבלת רעיונות למוצרים (45%), לסיכום חוות דעת (37%), ולהשוואת מחירים (32%). מנגד, רק 13% דיווחו כי הם השלימו רכישה לאחר שקיבלו הפנייה מסייע בינה מלאכותית, 70% דיווחו על נוחות מסוימת לפחות מכך שסוכן AI מבצע רכישה בשמם. הסבירות היא שלמעלה מחצי (58%) מהמשיבים ישתמשו בכלים הללו כדי לרכוש מתנות, מה שמסמל את תחילתה של עונת החגים הראשונה שמונעת על ידי AI, כאשר נוחות הצרכנים תיקשר לחשיפה מוגברת לסוחרים שעשויים לקחת אחריות על תחום חדש זה. "סוכני AI לקניות יכולים להקל על הקונים בתהליך הרכישה, אך הם גם מטשטשים את הקווים בין מהימנות להונאות ולניצול מדיניות לרעה", אמר ג’ף אוטו, מנהל שיווק בכיר ב-Riskified. "כאשר סוכן AI לקניות מבצע רכישה, האם הסוחר עדיין נושא באחריות במקרה של מחלוקת - גם אם הקונה מעולם לא ביקר באתר הסוחר במהלך סיום העסקה? חוסר הודאות הזה יוצר סיכונים חדשים לכל המעורבים בכך. בעיה בחיוב עשויה לנבוע מחשבון AI שנחטף ואף מכך שלקוח לגיטימי יטען שסייע ה-AI שלו עשה טעות. בכל מקרה, לא ברור מי נושא בחבות, וקשה להבטיח שקיפות נתונים". הגורמים שאחראים על הונאות ממנפים פיתוחים במסחר מבוסס סוכנים. טבעות ההונאה, שכבר משתמשות ב-AI בעצמן, יחפשו דרכים לנצל פרצות באימות הזהות, באבטחת החשבון, בתביעות משירות לקוחות ובתזרימי תשלומים. מה שמרגיש כמו חווית קניות חלקה יותר עבור הצרכנים עלולה להפוך במהירות לזינוק בהיקף המחלוקות וביטולי החיובים, מה שמשאיר את הסוחרים עם עלויות שיהיה עליהם לספוג. עסקים יסבלו מחסרונות משמעותיים, ורבים מהם ישתקפו בחששות המובילות של הצרכנים. אבטחת תשלומים מהווה את גורם הדאגה המוביל עבור קרוב לאחד מכל שלושה קונים (32%), ולאחר מכן פרטיות (26%), טעויות פוטנציאליות (18%) ואיבוד שליטה (17%). ולמרות החששות הללו, האמון ב-AI הולך וגובר בערוצים הרגילים: 36% מהצרכנים בוטחים כעת ב-AI אשר משפיע על הרכישות שהם מבצעים, קרוב ל-38% המסתמכים על מוכרים בחנות. רק 25% מעדיפים לקנות באינטרנט ללא עזרת AI. לנוכח ההתפתחות הזו בדפוסי ההתנהלות של הלקוח, ובמקביל להשקת Agentic Commerce Protocol (ACP), תקן פתוח שמאפשר לקונים להשלים רכישות באמצעות ממשקי AI, על צוותי ההונאות של הסוחרים להתמקד בהיבטים האסטרטגיים הנחוצים הללו: *לימוד מנהיגות ניהולית: צוותי ההונאות נמצאים במקום ייחודי המאפשר להם להבין מהי פשרת הסיכון מול תגמול שבמסחר באמצעות סוכנים. עליהם ללמד את הארגונים שלהם בצורה יזומה מהם וקטורי ההונאה והשימוש לרעה החדשים במטרה להבטיח שההנהגה רואה תמונה מלאה לפני השילוב של הטכנולוגיות החדשות הללו. *קידום שקיפות נתונים: כדי שסוכני המסחר הללו יוכלו להוות שותפים ברי קיימא, על פלטפורמות טכנולוגיות כגון OpenAI לשתף תבוניות חיוניות בנוגע להתנהלות הלקוחות - כגון כתובת ה-IP של משתמש הקצה, פרטי התקנים ואותות התנהלות - עם הסוחרים. ללא נראות כזו, הסוחרים אינם יכולים לקבל החלטות מיודעות, והיקף ההונאות והשימוש לרעה עלול לגרום לקריסת המערכת. *מינוף של מודיעין משותף: בעולם מבוסס סוכנים בו יש לסוחרים פחות נתונים ישירים, החבירה לפלטפורמות מודיעין הונאות מרושתות הופכת לצורך קריטי יותר מאי פעם. החבירה עם Riskified תוכל לשחזר הקשר שאובד בטרנזקציות של סוכנים עצמאיים, זאת באמצעות חיבור של נקודות נתונים על פני קהילה גלובלית של סוחרים. אוטו ציין, "צוותי ההונאות הם המנהיגים הטבעיים של בטיחות במסחר עם סוכנים עצמאיים משום הם מאומנים לזהות הן את ההזדמנות והן את הסיכונים. המומחיות שלהם אינה דוחה יצירתיות; מדובר בהקמת אמצעי הבטיחות שיאפשרו לחברה להגיד ‘כן’ בבטחה. הצוותים הללו חיוניים כדי להבטיח שערוצים חדשים ומלהיבים כגון זה יהפכו לגורמים ברי קיימא המניעים הכנסות במקום לוקטורי הונאות וניצול לרעה". Riskified מעצימה סוחרים ומעודדת אותם לשגשג בעולם הדינמי של מסחר עם סוחרים עצמאים, זאת באמצעות כלים יצירתיים אשר מבטיחים צמיחה ואבטחה גם יחד, תוך הבטחת הקיזוז של חבות פיננסית במקרי החזרי חיובים כתוצאה מהונאות סוכנים עצמאיים. ניתן לקרוא עוד בנוגע להשקפתה של Riskified וכיצד אנו עוזרים לסוחרים לאמץ בבטחה את עתיד המסחר האלקטרוני. אודות הסקר Riskified ערכה סקר מקוון מספטמבר ועד אוקטובר 2025, במהלכו דגמה 5,400 צרכנים בגילאים 18 עד 64 בשווקים שונים מארה"ב, אנגליה, ברזיל, מקסיקו, סינגפור, אוסטרליה, סין, הולנד ואיחוד האמירויות. המשיבים הם צרכנים שביצעו רכישה מקוונת בשלושת החודשים האחרונים. אודות Riskified Riskified (NYSE: RSKD) מאפשרת לעסקים לממש צמיחה במסחר האלקטרוני באמצעות התגברות על סיכונים. רבים מן המותגים והחברות הציבוריות הגדולים ביותר בעולם המוכרים באופן מקוון מסתמכים על Riskified לצורך הגנה מובטחת מפני הכחשות עסקה, מאבק בהונאות וניצול לרעה של מדיניות בהיקף גדול ושיפור שימור הלקוחות. הפלטפורמה של Riskified למודיעין בנושא הונאות וסיכונים, המבוססת על בינה מלאכותית, פותחה ומנוהלת על ידי הצוות הגדול ביותר של אנליטי סיכונים במסחר אלקטרוני, והיא מנתחת את האדם הניצב מאחורי כל אינטראקציה על מנת לספק החלטות ותובנות איתנות מבוססות זהות בזמן אמת. ניתן לקבל פרטים נוספים בכתובת www.riskified.com אנשי קשר
אשת קשר בארגון:
קשרי משקיעים: מקור: .Riskified Ltd
. . תוכן הודעה זו בשפת המקור, הוא הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. התרגומים הם למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם עם המסמך בשפת המקור, שהוא הגרסה היחידה של טקסט זה שהוא בעל תוקף משפטי.
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769 |
|