עמותות בעולם מקוון

דרוג:

יחסי ציבור באינטרנט היא אחת הטכניקות המעניינות, היצירתיות והיעילות ביותר שקיימות כיום על מנת לקדם עסק, מוצר או חברה. האינטרנט מהווה תחום מובהק של יחסי ציבור בעולם החדש. ולכן ליחסי ציבור לעמותות באינטרנט ישנה חשיבות רבה להעצמת המודעות וההערכה שרוכש הציבור כלפי פעילות העמותה והתועלת שהיא מניבה לחברה הישראלית. כיום, יותר ויותר עמותות פונות ליחסי ציבור, בייחוד כאשר מדובר בעמותות שמתקיימות מכספי ציבור. השקיפות, המודעות הציבורית והתדמית האמינה הינם בעלי חשיבות רבה עבור העמותה. כלי התקשורת המקוונים מארחים מידי יום אלפי גולשים ומהווים פלטפורמה מצוינת תוך אפשרויות חשיפה רבות ומגוונות וקיום שיח תמידי בין הגולשים הכולל שיתוף קבצים, פורומים ורשתות חברתיות. 

רשת האינטרנט שינתה לחלוטין את עולם התקשורת ויחסי הציבור והפכה לאחת הזירות העיקריות במדיה. יחסי הציבור באינטרנט תופסים מקום של כבוד בתמהיל יחסי הציבור והאפשרויות לתקשר מסרים דרך האינטרנט הם רבות. המסרים באינטרנט קצרים, מדויקים ,ממוקדים ומתאימים לעולם יחסי הציבור. בעידן של ימינו פוקדים מידי יום את הרשת למעלה מ- 50% מכלל האוכלוסייה הישראלית. לפיכך, רשת האינטרנט מהווה פלטפורמה נפלאה לשיווק חברתי ולגיוס תרומות ועידוד התנדבות. חשיבותה של הנגישות הרבה מאפשרת תהליך חשיפה תקשורתי טוב, המספק לציבור מידע מעניין אודות פעילות העמותה ודרכים להיעזר בשירותיה או לעזור לפעילותה. יחסי ציבור באינטרנט מהווים ערך מוסף משמעותי על פני העיתונות המודפסת. בשונה מחשיפה בעיתונות הדפוס או הטלוויזיה, תכנים באינטרנט נשארים לאורך זמן, הם ניגשים מאוד והיקף החשיפה אליהם הינו רחב. רשת האינטרנט מעודכנת 24 שעות ביממה ומהירות העלאת התכנים גבוהה מאוד לעומת עיתונים שיוצאים פעם ביום. כמו כן, בכתיבת שם העסק, המוצר או החברה במנועי החיפוש ניתן יהיה לאתר כתבות שפורסמו בעבר ובכך למעשה האינטרנט הופך את כתבות הפרסום ויחסי הציבור לרלוונטיים ומשפיעים כל הזמן. לעמותות רצוי לכתוב מאמרים מקצועיים וחוות דעת באופן שוטף, חשיפה נכונה ושקיפות יכולים לכוון בצורה יעילה לאינטרסים של העמותה, ונותנת לציבור הבנה מלאה ומכלול השיקולים שאמורים להיות כרוכים בקבלת החלטה כלשהי. 

מנועי חיפוש באינטרנט מהווים אמצעי עיקרי למציאת מידע ברשת ומשמשים צינור שמחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום ידוע ש-90% מהתנועה ברשת מיוצרת ע"י מנועי החיפוש, והם בתורם הולכים ומשתפרים ומשכללים את השיטות שלהם לאיתור והצגה של מידע רלוונטי. הפצה של הודעות לעיתונות ומידע לאתרים שמתעדכנים בצורה שוטפת, מחזק ומשפר את מיקומה של העמותה במנועי החיפוש. כל מאמר והודעה לעיתונות יכולה להיות עשירה בקישורים ולינקים ובכך להגדיל את החשיפה לתכנים ברשת. לכן כדאי לעמותות "לנצל" את מומנטום החגים, שבוע מודעות לנושא מסוים ותחילתן של עונות השנה. ההבדל והיתרון של ערוץ מנועי החיפוש, בניגוד לערוצי פרסום אחרים, הוא שהמידע שהמשתמש נחשף אליו יזום על ידיו ומשלב מידע שהמשתמש יוכל להגיע אליו בקלות ולתפוס אותו כאמין ואובייקטיבי. כלומר המשתמש עצמו יזם את קבלת המידע, במקום להיחשף אליו בצורה אגרסיבית בערוצים כגון טלביזיה, רדיו, פרסומי חוצות ופרסומי דואר אלקטרוני. 

כיום, אתר האינטרנט של החברה הוא כרטיס הביקור המודרני של הלקוח. הוא כלי שיווקי, תדמיתי ותקשורתי. האתר מספק מקום בו ניתן להציג מידע רב משמעות, מעבר להודעות לעיתונות של העמותה. אתר אינטרנט של עמותה צריך לפרט אודות פעילות העמותה, לוח אירועים מקוון ומנוהל, חלונית חדשות בעמוד הבית, אפשרות הרשמה למידע באתר, אפשרות לפרסום פורומים באתר וגיוס תרומות דרך האתר. 

לסיכום, ניתן לומר כי יחסי ציבור לעמותות היא פעילות הכרחית כיום במטרה לשמור על פעילות הארגון התקינה ולאפשר מקורות מימון והתרמה. רבים מהאנשים אינם יודעים מי אמון על כספי התרומות של העמותה ולאילו מטרות הכספים הללו ישמשו, לכן לציבור יש לרוב ספקנות בבואו לתמוך בעמותה כזו או אחרת. בזכות פעילות יחסי ציבור מקצועית הפכו "תנו לחיות לחיות", עמותת עלם, עמותת ורייאטי וכדומה לארגונים פופולארים ובעלי השפעה רבה. שימוש ברשת האינטרנט חוצה גילאים, יכולות כלכליות, מגזרים ודעות. עולם יחסי הציבור הישן, באמצעות המדיה הוותיקים כמו עיתונים וטלוויזיה הולך ונעשה הרבה פחות משמעותי. יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקים. כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים, רשתות חברתיות שיכולות להיות זירה מצוינת ליחסי ציבור ביצירת קשרים חברתיים רבים וטוקבקים ותגובות לבלוגים אשר עשויים לשמש חלק נרחב ליחסי הציבור מאחר והרבה קוראים את התגובות וגם כותבים בעצמם.

כתבות נוספות בקטגוריה חברה וקהילה

  4oceanו- U.S. Polo Assn. מגדירות ציון דרך חדש לניקוי 350,000 פאונד של אשפה מהאוקיינוסים של העולם U.S. Polo Assn., המותג הרשמי של איגוד הפולו של ארצ
סניף הנשים האמירתיות מצטרף למחזור השני עם 62 משתתפות תחת חסותה של שייח'ה פאטמה בינת מובארק, יו"ר איגוד
Bitget אירחה לראשונה אי פעם ארוחת איפטאר רמדאן בדובאי עבור קהילת MENA, וגייסה כספים עבור 100,000 ארוחות Bitget, הבורסה המובילה למטבעות קריפטוגרפים וחברת ה
NFTE העולמית ללא מטרות רווח מכריזה על הזוכים ב"ליגת הדמיון" הראשונה אי פעם בסדרת החדשנות העולמית הרשת להוראת יזמות (NFTE) - בשיתוף עם ארמקו, קרן סי
מרי קיי מעניקה השראה לממציאות העתיד: נשים צעירות ב-STEM 'ממזגות' יופי עם מדע Mary Kay Inc., חברה מובילה במדע, בחדשנות ובשיפור ר
EBC Financial Group משתפת פעולה עם Shakti Regeneration Institute כדי להעצים קהילות מודרות ולקדם מאמצי שימור לילידי המקום Financial Group (EBC), חברת ברוקראז' גלובלית מובי
דו"ח חדש חושף צניחה מדאיגה בעולם בבדיקות סרטן אצל נשים היקף בדיקות הסרטן בקרב נשים צנח ברחבי העולם, זאת ע
הפילנתרופ אנוש אחמד מדובאי מספק סיוע תזונתי חיוני בסך 10 מיליון ליש"ט לתמיכה בקהילות החלשות והפגיעות בלבנון המיליארדר מדובאי ומייסד PFOAA אנוש אחמד (Anosh Ahm
בכל שנייה בשנה האחרונה 3 בנות ו-2 בנים חוו אלימות מינית בילדים Together for Girls, שותפות גלובלית הפועלת למיגור א
KnowBe4 שופכת אור על המגמות המדאיגות של סחר בבני אדם באמצעות הנדסה חברתית באיחוד האמירויות הערביות סחר בבני אדם ממשיך להיות בעיה באיחוד האמירויות, ומ
מכתב פתוח בתמיכת האו"ם - כולל את חתימותיהם של ג'יליאן אנדרסון ופורסט ויטאקר - קורא לממשלות להתמודד עם משבר האלימות המדאיג המשפיע על 1 מכל 2 ילדים ברחבי העולם ניצולים, מומחים ופעילים מרחבי העולם משיקים מאמץ עו
ארגון A21 משיק אפליקציית בקשות לאירוח עבור Walk for Freedom 2024 A21, ארגון עולמי ללא מטרות רווח המוקדש למיגור הסחר
על החברה / אודות עמישי בשנת 1935 נוסדה עמישי חברה לשיווק, או בשמה ההיסטור
VITAL VOICES חולקת כבוד לנשים המובילות את הצמיחה בפסטיבל השנתי השלישי ובטקס פרסי המנהיגות הגלובלי השנתי ה-23 בוושינגטון הבירה בין התאריכים 29-30 במאי Vital Voices Global Partnership (Vital Voices) משל
ממחויבות לפעולה: מרי קיי מפרסמת סקירה כללית של שותפות טרנספורמטיבית לקידום היזמות הנשית ברחבי העולם Mary Kay Inc., מובילה עולמית בהעצמת נשים, הודיעה ה
Vital Voices פותח את חודש ההיסטוריה של הנשים עם תערוכה אמנותית אינטראקטיבית באו"ם ועם המפגש ה-17 של Global Mentoring Walks לרגל חגיגות חודש ההיסטוריה של הנשים, Vital Voices
מחקר עולמי חדש מגלה שאנשים הסובלים מכאב מרגישים דחויים חברתית יותר מאי פעם מחקר חדש שנערך בקרב 18,097 אנשים ב-18 מדינות גילה
ארגוני זכויות נשים מתאחדים כדי להשיק את קואליציית חורה, וסוללים את הדרך לרפורמה בדיני המשפחה באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה אי השוויון במזרח התיכון ובצפון אפריקה מונצח על ידי
מרכז הדיאלוג הבינלאומי - KAICIID מנחה מפגשי דיאלוג ביום הנוער הבינלאומי ליסבון 2023 מרכז הדיאלוג הבינלאומי - KAICIID שמח להודיע על השת
Bridge International Academies מדגישים את החשיבות של חינוך בנות ביום האוכלוסייה העולמי הזה Bridge International Academies - ברידג' אקדמיות בי
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)