5 המלצות לשיווק יעיל ברשת פייסבוק

:  |   | 11/4/2021
דרוג:

מה השתנה בעצם מאז ימי הטלוויזיה אחר צהריים ומיקומים של מוצרים באופרות סבון? תשובה: נוף התקשורת כולו. שיטות העבודה המומלצות בעת המודרנית כדי להגיע לראש משק הבית, זו שמקבלת את ההחלטות, צריכות לעבור הגדרה מחודשת. וזה לא קל. 

 

אנחנו חיים בעולם רב ערוצי ומשווקים צריכים לייצר תקשורת על בסיס יומי. טקטיקות מסורתית כמו שיווק בדואר אלקטרוני ומודעות במנועי חיפוש הם בהחלט כלים רלוונטיים, אבל משווקים צריכים לאמץ את הרשת החברתית. 65% מהמבוגרים משתמשים באתרי רשתות חברתיות כמו פייסבוק ו69% מהם נשים.

 

להלן 5 המלצות  עבור שיווק יעיל בפייסבוק:

נשים דומיננטיות יותר באתר פייסבוק

הדינמיקה המשפחתית השתנתה. כמובן, נשים רבות עדיין בוחרות לטפל במשרה מלאה בילדים, אבל יש הרבה יותר נשים (רווקות ונשואות) בשוק העבודה כיום. נשים עדיין מהוות את הרוב המכריע של הצריכה הפרטית. המשווקים חייבים להבין כי נשים הן עדיין מקבלי ההחלטות העיקריים עבור רוב רכישות משק הבית.

המלצה
תייצרו שיווק מגדרי תתאימו את המוצרים והשירותים לנשים וגברים בנפרד.
אל תחשבו על תוצאות מידיות. עבודת שיווק טובה משפיעה על התפיסה של ראש הבית את החברה שלכם לוקחת זמן.
תזכרו כי התפיסה של נשים שונה מאשר זו של גברים ויש לתכנן את הפרסום שלכם בהתאם. אחת הדוגמאות היא (כמובן בהכללה) לשים יותר משקל על אסתטיקה, שימושיות וסיבתיות לעומת המחיר בפרסום לגברים. 

הבסיס לשיווק ברשת פייסבוק הוא קריאה לפעולה

נשים לא רק מבלות 30% יותר בפייסבוק מאשר גברים, אלא יש להם גם רשתות גדולות יותר של חברים. לנשים יש גם 8% יותר חברים בפייסבוק בממוצע מאשר גברים והן מבלות זמן רב יותר באתר. אבל כפי שכולנו יודעים, שיווק  יעיל בפייסבוק לא מתבסס על רק על נוכחות – אלא על דחיפת תוכן על ידי משווקים. דבר אחד ברור, מה שעובד ברשת החברתית היא קריאה לפעולה.

המלצה
1. תעודדו את הלקוחות לפרסם רגעים מצולמים, לעיין בתמונות שהעלו אחרים ו"לחלוק את השמחה" עם חברים.
2. תחשבו איך לעורר תגובות רגשיות אצל הקהל שלכם. הן אלו שגורמות לדיאלוג להתפתח. אפשר לעשות זאת לדוגמא באמצעות מתן במה לסיפורים אישיים.
3. תגרמו לגולש להיות מעורב עם שאלות כמו "איך השפיעה [שם החברה] על החיים שלך?"

תנו ללקוח שלכם לשחק בפייסבוק

לדברי מכון פורסטר, 59% מהשחקנים החברתיים הן נשים. סקר חשף כי הגיימר החברתי הממוצע הוא אישה בת 43. לחברות יש הזדמנות לשלב מוצרים באמצעות סחורות וירטואליות ממותגות בתוך המשחק לצרכי פרסום. שילובים יצירתיים אחרים כוללים דחיפה של הקהל לשחק משחקים חברתיים למטרות צדקה. למשל, חברת Dial מתקשרת עם המשתמשים במשחקים חברתיים תוך גיוס כספים עבור ארגון ללא כוונת רווח. ככל שהלקוחות משחקים יותר במשחק של המותג, כך החברה תורמת יותר.

המלצה
תפתחו משחקים לפייסבוק שיפתחו את הדיאלוג שלכם עם הגולשים.
תנו מתנות. לקוחות אוהבים לנצח ולקבל מתנה.
תארגנו תחרויות תקופתיות עם לוח תוצאות הכריזו על מתחרים.

שילוב מנצח: פייסבוק ודילים יומיים

חברות כבר ראו הצלחה במבצעים בלעדיים הממוקדים באופן ספציפי לראש משק הבית . זו לא צריכה להיות הפתעה כי הנשים גם מהוות כמעט שני שליש מהמשתמשים של אתר הקניות החברתיות Groupon והן מובילות את קטגוריית הקניות החברתיות והדילים היומיים.

המלצה
תפרגנו לעצמכם לוח מבצעים מסודר חודש קדימה.
בכל חודש תתמקדו בסדרת מוצרים או שירותים אחרת.
תעשו חודש 'קונספט' ותבנו את המבצעים סביבו.

אל תחשבו שיווק בפייסבוק, תחשבו דיאלוג

הפרסום המסורתי עדיין רלוונטי והוא לא ייעלם בקרוב. יחד עם זאת, 70% מהחברות הצהירו כי הן עושות שימוש במדיה המסורתית כדי לקדם את המעורבות בפרסום החברתי. לכן, כרגע אל תחשבו על שיווק לראש משק הבית. במקום זאת, תתמקדו בשיחה איתו באמצעות דרכים יצירתיות כמו משחקים, דילים, שאלונים ומתן עצות מקצועיות. רק ככה תוכלו למנף את היתרון של הרשת החברתית לטובתכם.

המלצה
אל תכתבו עם שפה מכירתית. במקום זאת תדברו עם הלקוח בשפה שלו.
תתייחסו ללקוחות שלכם ולגולשים בתור חברים. אם לא הייתם קונים את זה עבורכם, אל תציעו את זה להם.
אל תתביישו. תחשפו את את העסק שלכם מתי שאפשר. בכל מוצר ושירות חדשים, בכל מבצע, בכל אירוע ובכל פעם שיש לכם לקוח חדש.

 

 
תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה

עורך דין הגירה מהו תפקידו של עורך דין הגירה ומתי נצטרך להשתמש בשי
עורך דין לאזרחות אירופאית יש כזה דבר וחשוב להשתמש בשירותיו על מנת לקבל את הד
וואלה מזל טוב! חדש מקבוצת וואלה! אתר לתכנון חתונות ואירועים וואלה
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)