דרוג:
כללית, השיווק מתמקד בהנעת מכירות באמצעות קידום מוצרים, שירותים או רעיונות במגוון ערוצים, כולל במדיה החברתית. יחסי ציבור מתמקדים יותר בשמירה על המוניטין החיובי של העסק, המותג או האדם באמצעי התקשורת. 1.מטרות השיווק לעומת מטרות יחסי הציבור כל אחד מתחומים חשובים אלה משתמש בדרכים שונות כדי לשרת יעדים עסקיים רחבים יותר. אמנם, בתקופה שבה צורות המדיה הלא מסורתיות מטשטשות את הקווים, נראה כי שני הצוותים, השיווק ויחסי הציבור, עובדים באופן הדוק יותר מאי פעם, ולעתים קרובות אף ניתן לשלב ביניהם, אבל עדיין יש כמה גורמים המבדילים ביניהם: - צוותי שיווק מתמקדים במשיכת קונים חדשים, בשימור לקוחות קיימים ובסיפורים על המותג. - יחסי ציבור מתמקדים יותר בניהול המוניטין ובהגעה להיקף הנרחב ביותר האפשרי של כתבות חדשותיות, ראיונות והודעות לעיתונות, שניהם מסורים לתהליך המתמקד בבניית הון עצמי למותג, נאמנות לקוחות ותפיסה חיובית ביחס למותג. - מטרות השיווק – מתרכזות בהגעה לצרכנים, בבקשה שיבצעו סוג של פעולה ממוקדת מכירה. בסופו של דבר, מדד המפתח שלפי מוערכים צוותי השיווק קשור להכנסות. - מטרות יחסי הציבור – סובבות סביב מכירת המוצר, המותג או האדם על ידי ניהול מוניטין חיובי באמצעות ערוצי תקשורת שונים, בעלי עניין והציבור הרחב. 2.טקטיקות יומיות בשיווק וביחסי ציבור יש הבדל גם בדרכים שבהן כל צוות ניגש להשגת מטרותיו. בדיקה על בסיס יומיומי תגלה כי: -איש המקצוע בתחום השיווק מתמקד במשימות הבאות: o יצירה וניהול קמפיינים פרסומיים. o אבטחת מיקומים לפרסום מסורתי ודיגיטלי. o ביצוע מחקר בתעשייה שיעזור להניע את הכיוון הכולל של מסעות הפרסום השיווקיים. o פיתוח בטחונות לאתרי אינטרנט ונקיטה במאמצי שיווק דיגיטליים, הצעות מכירות והשקות, חוברות, קובצי PDF ועוד. o ניהול הפרופילים של החברה או המותג במדיה החברתית. -איש המקצוע בתחום יחסי הציבור מתמקד במשימות הבאות: o ניהול ופרסום מסרים של החברה. o עיצוב הודעות לעיתונות ופרסומן. o בניית המוניטין של הלקוח במדיה החברתית. o ניהול קשרים עם התקשורת מטעם הלקוח. o סיוע ללקוחות להרכיב אסטרטגיית תקשורת או סיוע לתכנון תוכנית לניהול משברים. 3.מדדים למדידת הצלחת השיווק לעומת הצלחת היח״צ מדידת ההצלחה באמצעות מדדי מפתח ו-KPI (Key Performance Indicator), היא הדרך הטובה ביותר להוכיח החזר עבור השקעה (ROI), ולתכנן קמפיינים והשקעות לעתיד. גם צוותי השווק וגם צוותי יחסי הציבור צריכים לדווח על מדדים אלה בקביעות, כדי לזהות מגמות ותובנות. עם זאת, לעתים קרובות הם מתבוננים על הנתונים מנקודת מבט שונה. - אנשי השיווק מודדים הצלחה על סמך, עמידה ביעדי המכירות, מידת העלייה בבאזז או בתעבורה באינטרנט של הלקוח, מידת השפעת קידום התוכן בפלטפורמות השונות ועוד. - אנשי יחסי ציבור, לעומת זאת, מודדים הצלחה על סמך התמקדות בעיתונים, במשפיענים, בבאזז שיוצר הפרופיל במדיה החברתית ועוד. - מאמר זה נכתב בשיתוף אתר >> https://www.4date.co.il/ תגיות של המאמר:
|
|