דרוג:
מהחיים הפנימיים לעולם החיצון: כיצד נשים, דור Z, מושקעים בחינוך עסקי
הסקר מצא שההתעניינות בקריירה שלאחר הלימודים במגזר הטכנולוגי קופאת על השמרים בעוד ארצות הברית ממשיכה למשוך כישרונות עולמיים עם ההתחדשות של הניידות
רסטון, וירג'יניה, 10 באפריל 2023, (GLOBE NEWSWIRE) :
אנשים שחושבים לחזור ללימודים בבתי ספר לעסקים מעוניינים יותר להעשיר את חייהם מאשר להגדיל את ההכנסה שלהם. כך עולה מסקר של סטודנטים פוטנציאליים ללימודי ניהול לתואר שני (GME) שפורסם על ידי המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC), עמותה עולמית המייצגת בתי ספר לעסקים מובילים. ל-79% מהסטודנטים הפוטנציאליים ברחבי העולם יש מוטיבציה להמשיך ב-GME כדי לשפר את חייהם ולפתח את הפוטנציאל שלהם - 15% יותר מהמניע הבא הטוב ביותר, להגדיל את ההכנסה.
יתרה מכך, נשים, בני דור המילניום, מועמדים מקבוצות אוכלוסין בתת ייצוג בארצות הברית, וסטודנטים פוטנציאליים מדור ראשון, כולם נוטים יותר באופן סטטיסטי לציין העדפה לקריירה לאחר GME במגזר הממשלתי או בארגונים ללא מטרות רווח, תחום שנוטה להיות יציב יותר ועם מעורבות חברתית, אם כי פחות משתלם מהסקטור הפרטי. בני דור ה-Z, לעומת זאת, מעוניינים יותר להשתלב בענף הפיננסים והחשבונאות, וכבהפרש של כ-10% יותר מציינים את יכולת הגדלת ההכנסות שלהם והרחבת הרשתות החברתיות שלהם כמניעים מובילים ללימוד תואר שני מאשר עמיתיהם הוותיקים.
"בתגובה לשאילתות שהתקבלו תכופות מבתי הספר שלנו, שאלנו שאלות נוספות בסקר שלנו השנה מכיוון שכעת מתרחשים שינויים משמעותיים בדמוגרפיה של תלמידים פוטנציאליים. הבנת המועמדים מדור ה-Z - כיום הדור הגדול ביותר שפונים לבתי ספר לעסקים - הינה קריטית כאשר מתכננים את תוכניות הלימודים במטרה להרחיב את הצינור בהמשך הדרך", אמרה ג'וי ג'ונס, מנכ"לית GMAC. "אנחנו רוצים לבחון מקרוב את המגמות בקרב נשים, מועמדים מהדור הראשון ומועמדים מקבוצות בתת ייצוג בארצות הברית כדי לצייד את בתי הספר בידע שמבטיח שכל אדם מוכשר יוכל להפיק תועלת מהחינוך העסקי הטוב ביותר עבורו".
תוכניות MBA מלאות ממשיכות להיות דומיננטיות בעוד שהחוויה האישית גוברת עבור דור ה-Z
מאז 2019, לימודים לתואר שני במהלך עסקים תוך שנתיים היא התוכנית המועדפת בקרב מועמדים ברחבי העולם. השנה, ה-MBA החד שנתי הפך לבחירה הפופולרית ביותר, אם כי ההבדל נשאר בטווח הטעות. ביחד, לימודי MBA בתקופה מלאה, למשך כל זמן, ממשיכים למשוך הרבה עניין בתוכניות MBA גמישות או מנהליות יותר, ובתוכניות לתואר שני בעסקים.
דור ה-Z מתעניין ביותר בלימודי MBA דו שנתיים ובני המילניום מתעניינים ביותר ב-MBA חד-שנתי. למרות שגדלו כילדים דיגיטליים, לבני דור ה-Z יש גם העדפה חזקה למחקר אישי, כאשר 80% בדור ה-Z מדווחים על העדפה לאופן לימוד זה בהשוואה ל-69% בקרב דור המילניום. זה יכול להוות סמן למקום שבו כל דור נמצא בקריירה שלו - למועמדים מבוגרים עשויים להיות רשתות מבוססות יותר או יותר אחריות בעבודה או בבית, בעוד שמועמדים צעירים יותר מעוניינים יותר להרחיב את הרשתות שלהם וייתכן שיהיה להם קל יותר להיכנס ולצאת מ-GME קיים.
הגמישות מושכת נשים מועמדות כאשר העניין במגזר הטכנולוגי קופא על שמריו
ההעדפה הגלובלית הכללית נותרה למידה אישית. אבל תוכניות מקוונות - ובמיוחד היברידיות - הפכו את הסבירות לאפשרות ללימוד בקבוצות לגבוהה יותר מכיוון שהן יכולות להועיל יותר בזכות הגמישות שהן מציעות, במיוחד לנשים, מועמדי דור ראשון ובני מילניום.
"אין ספק שתוכניות אלו ממלאות תפקיד חשוב בהיבט הכולל של ניהול בוגרים, ומושכות אליהן מועמדים המסתמכים על תוכניות גמישות ועשויים, אחרת, שלא להמשיך לתואר במנהל עסקים", אמר אנתוני ווילבון, דיקן בית הספר לעסקים של אוניברסיטת הווארד, וחבר מועצת המנהלים של GMAC.
לאחר סיום הלימודים, הייעוץ נשאר התעשייה המובילה לאחר ה-GME על פני דורות ואזורים. למרות ששינוי עשוי להתגלות באופק במשבצת מספר שתיים - תעשיית הטכנולוגיה - שכן דור ה-Z מגלה יותר עניין בפיננסים וחשבונאות מאשר בטכנולוגיה. בעוד שהנתונים נאספו בעיקר לפני הנסיגה האחרונה של תעשיית הטכנולוגיה, התוצאות של השנה מדגימות את האתגרים הבסיסיים בצינור מועמדי ה-GME המתעניינים בטכנולוגיה - כלומר שדור ה-Z, נשים ומועמדים מקבוצות בתת ייצוג בארצות הברית פחות מתעניינים בתחום.
ארצות הברית נותרה השיקול העליון כיעד לימודים
הקורונה אילצה אנשים ברחבי העולם להישאר בבית, אבל מועמדים שוב מחפשים ללמוד בחו"ל. מספר הסטודנטים הפוטנציאליים המעוניינים ללמוד מחוץ למדינת אזרחותם נמצא בעלייה, במיוחד באירופה ובאיי אסיה/פסיפיק בהשוואה לשנה שעברה – 84% מהמועמדים מאסיה מחפשים ללמוד מחוץ למדינת אזרחותם בהשוואה ל-79% בשנה שעברה, ו-81% מהמועמדים מאירופה מחפשים ללמוד מחוץ למדינת אזרחותם לעומת 77% בשנה שעברה.
המגמות שמניעות מועמדים ללמוד במקומות כמו ארה"ב ומערב אירופה לא השתנו מאז השנה שעברה. לאחר שאיבדה את המקום הראשון במשך שנה בשנת 2020, ארה"ב נותרה יעד המחקר המועדף ביותר - מונע על ידי מוניטין והכנה נתפסת לקריירה, עם 42% מהמשיבים שהביעו עניין, ואחריה אירופה (37%) וקנדה (9%). בעוד מועמדים תופסים את תוכניות GME בארה"ב כיקרות יותר מאחרות באירופה, קנדה או אוסטרליה, המועמדים גם מאמינים שיש יותר סיוע כספי זמין בארצות הברית.
אודות סקר הסטודנטים הפוטנציאליים
במשך יותר מעשור, סקר הסטודנטים הפוטנציאליים של GMAC סיפק לבתי הספר למנהל עסקים לתארים מתקדמים בעולם תובנות קריטיות לגבי תהליכי קבלת ההחלטות של אנשים ששוקלים כעת להגיש מועמדות לתוכנית חינוך לניהול בוגרים (GME). הדו"ח המסכם של השנה מתייחס לנתונים שנאספו בשנה הקלנדרית 2022 מ-2,710 משיבים ב-131 מדינות ברחבי העולם. מתוכם, 40% הן נשים, 44% מתחת לגיל 24, 21% הם אוכלוסייה בתת-ייצוג בארה"ב, ו-55% התמחו בתחום שאינו עסקי כסטודנטים לתואר ראשון. הסקר ממשיך לחקור מגמות ברשימת המועמדים, העדפות התוכנית ויעדי הקריירה, עם שאלות חדשות שנוספו השנה על מועמדים מהדור הראשון, מניעים לרכישת השכלה ניהולית לתואר שני, ונושאים חברתיים כמו קיימות ואחריות חברתית תאגידית. הדו"ח בוחן גם את תוחלת החיים של מגמות בחינוך מקוון והיברידי וניידות מועמדים שנגרמו על ידי מגפת קוביד-19.
אודות GMAC
למידע נוסף על הפעילות שלנו בקרו בכתובת www.gmac.com
קשרי מדיה
Teresa Hsu
*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire
לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769 תגיות של המאמר: GMAC |
The Graduate Management Admission Council |
המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים |
|
|