יחסי ציבור באינטרנט

דרוג:

רשת האינטרנט שינתה לחלוטין את עולם התקשורת ויחסי הציבור והפכה לאחת הזירות העיקריות במדיה. יחסי הציבור באינטרנט תופסים מקום של כבוד בתמהיל יחסי הציבור והאפשרויות לתקשר מסרים דרך האינטרנט הם רבות. המסרים באינטרנט קצרים, מדויקים ,ממוקדים ומתאימים לעולם יחסי הציבור. בעידן של ימינו פוקדים מידי יום את הרשת למעלה מ- 50% מכלל האוכלוסייה הישראלית. לפיכך, יחסי ציבור באינטרנט הפכו להכרח של כל עסק. יחסי ציבור באינטרנט מהווים ערך מוסף משמעותי על פני העיתונות המודפסת. בשונה מחשיפה בעיתונות הדפוס או הטלוויזיה, תכנים באינטרנט נשארים לאורך זמן, הם ניגשים מאוד והיקף החשיפה אליהם הינו רחב. רשת האינטרנט מעודכנת 24 שעות ביממה ומהירות העלאת התכנים גבוהה מאוד לעומת עיתונים שיוצאים פעם ביום. כמו כן, בכתיבת שם העסק, המוצר או החברה במנועי החיפוש ניתן יהיה לאתר כתבות שפורסמו בעבר ובכך למעשה האינטרנט הופך את כתבות הפרסום ויחסי הציבור לרלוונטיים ומשפיעים כל הזמן. 

מנועי חיפוש באינטרנט מהווים אמצעי עיקרי למציאת מידע ברשת ומשמשים צינור שמחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום ידוע ש-90% מהתנועה ברשת מיוצרת ע"י מנועי החיפוש, והם בתורם הולכים ומשתפרים ומשכללים את השיטות שלהם לאיתור והצגה של מידע רלוונטי. הפצה של הודעות לעיתונות ומידע לאתרים שמתעדכנים בצורה שוטפת, מחזק ומשפר את מיקומו של העסק במנועי החיפוש. כל מאמר והודעה לעיתונות יכולה להיות עשירה בקישורים ולינקים ובכך להגדיל את החשיפה לתכנים ברשת כחלק מפעילות קידום אתרים מקצועית. ההבדל והיתרון של ערוץ מנועי החיפוש, בניגוד לערוצי פרסום אחרים, הוא שהמידע שהמשתמש נחשף אליו יזום על ידיו ומשלב מידע שהמשתמש יוכל להגיע אליו בקלות ולתפוס אותו כאמין ואובייקטיבי. כלומר המשתמש עצמו יזם את קבלת המידע, במקום להיחשף אליו בצורה אגרסיבית בערוצים כגון טלביזיה, רדיו, פרסומי חוצות ופרסומי דואר אלקטרוני. 

כיום, אתר האינטרנט של החברה הוא כרטיס הביקור המודרני של הלקוח. הוא כלי שיווקי, תדמיתי ותקשורתי. האתר מספק מקום בו ניתן להציג מידע רב משמעות, מעבר להודעות לעיתונות של החברה. אתר האינטרנט יכול למקם תכנים נוספים אשר יהפכו את האתר למקום אליו חוזרים הגולשים. למשל הכנסת מידע וחדשות באתר האינטרנט של החברה מהענף בו היא פועלת, מאמרים על אודות התחום בו היא עוסקת, מפרטים טכניים של המוצרים אותם החברה מוכרת, מצגות וכדומה. הלקוח הפוטנציאלי המחפש מידע אודות התחום בו עוסקת החברה יידע למצוא את אתר החברה כאשר יזדקק למידע, וכאשר הוא יזדקק למידע כל המידע הנחוץ יהיה באתר בצורה נוחה לאיתור. 

כלי נוסף ומשמעותי בעולם יחסי הציבור באינטרנט הוא הוידיאו PRESS . כאשר הגבולות בין הטלוויזיה למחשב האישי מטשטשים. יצירתם וצריכתם של תכני הוידיאו באינטרנט בשיאן. זהו כלי רב עוצמה המאפשר להעביר מסרים באופן מוחשי ע"י שילוב תכני וידיאו באתרים מובילים כדוגמת YNET ו- NRG שבהם ניתן לשלב קטעי וידיאו. הוידיאו PRESS מייצר תוכן ויזואלי מעניין, ומגרה את הגולשים לצפות בתוכנו. 

לסיכום, ניתן לומר כי שימוש ברשת האינטרנט חוצה גילאים, יכולות כלכליות, מגזרים ודעות. עולם יחסי הציבור הישן, באמצעות המדיה הוותיקים כמו עיתונים וטלוויזיה הולך ונעשה הרבה פחות משמעותי. יחסי הציבור באינטרנט כוללים אמצעים חדשים שלא קיימים במדיה הוותיקים. כמו למשל השתתפות בפורומים מקצועיים בהם ניתן לקדם נושאים תוך יצירת תדמית של מומחים, רשתות חברתיות שיכולות להיות זירה מצוינת ליחסי ציבור ביצירת קשרים חברתיים רבים וטוקבקים ותגובות לבלוגים אשר עשויים לשמש חלק נרחב ליחסי הציבור מאחר והרבה קוראים את התגובות וגם כותבים בעצמם. 

המאמר נכתב ע"י יעל לוטן, מייסדת בית ספר לוטן ליחסי ציבור. לוטן תדמיות הינו פלטפורמה חדשה וייחודית לקבלת הכשרה עיונית ומעשית בתחום יחסי הציבור. בי"ס זה הוא המוסד הראשון מסוגו בארץ המכשיר אנשי יח"צ על פי כללי אתיקה קפדניים ואמות מידה מקצועיות, מוגדרות ומדויקות. אנו מציעים דרך אחרת להסתכל על יחסי הציבור, תפקידם ומשמעותם. ערכי PuReComm הם: חדשות טובות, טוהר מידות, הסכמות, יצירתיות ותקשורת בחברה ובקהילה.

כתבות נוספות בקטגוריה אינטרנט ותקשורת

חשיבות מוצרי פרסום אין להקטין בחשיבות ערך הפרסום , דבר שבעלי עסקים לא
בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ בסטק חנות המחשבים המובילה בארץ, מטענים למחשבים ניי
Data Science Group משיקה פתרון AI מתקדם לסינון תוכן פוגעני חברת Data Science Group (DSG), מובילה גלובלית בפית
בניית חנות וירטואלית - דברים שחשוב לקחת בחשבון החלטתם שזה הזמן לבנות חנות וירטואלית לעסק שלכם, נש
הפריחה של חנויות מקוונות ברשת האינטרנט מגפת הקורונה העניקה, כורח הנסיבות והמגבלות שנכנסו
InvestorBrandNetwork מסכמת את ציוני הדרך של 2020 ומתארת יוזמות ב-2021 InvestorBrandNetwork, סוכנות תקשורת תאגידית חדשנית
מצאתם תמונות מלפני 50 שנה? כך תוכלו לחדש אותן יש לכם תמונה ישנה בארון? רוצים לשמור עליה ועל הערך
מקבץ שאלות ותשובות בנושא וורדפרס יש לכם שאלות על המערכת שכבשה את עולם פיתוח אתרים ב
טיפים למערכת וורדפרס בעלי אתר וורדפרס? מאוד יכול להיות. כיום, כמחצית מה
איך לפרסם צימרים בצפון? בעלי צימרים שרוצים לקדם את הצימר שלהם? המאמר הבא ה
איך מזהים מקדם אתרים מקצועי? החלטתם שאתם רוצים להגדיל את הנראות של האתר בתוצאות
איך לבחור בית דפוס? לבחירה נכונה של בית דפוס יש השפעה גדולה על הצלחת ה
הדפסת UV – טכנולוגיית ההדפסה החדשנית בואו לקרוא על הדפסת UV. ההדפסה ששינתה את חוקי המשח
קידום אתרים או שיווק במדיה חברתית? בואו לקרוא את המדריך הארוך והמקיף ביותר שאי פעם תק
הסרטים הכי טובים שזמינים עכשיו לצפייה בטלוויזיה מעוניינים לצפות בסרט אך מבלי לצאת מהבית? ריכזנו עב
פרסום בגוגל: מהם השלבים הקריטיים מה הם השלבים החשובים ביותר שחשוב לעשותם לפני שמתחי
הסדרות הכי טובות של 2019 שנת 2019 תכף מגיעה לסיומה, והגיע הזמן להודות בסדרו
פיתוח סטארט אפ חדש בתחום ההייטק והמחשוב המדריך המלא לפיתוח סטרטאפ לשנת 2019. בחירת רעיון,
פרסום בגוגל אדוורדס - טיפים ליצירת מודעה שממגנטת לידים איך אפשר לייצר יתרונות על הפני המפרסמים האחרים במע
סייפ-טי מודיעה על התוצאות הכספיות לשנת 2018 סייפ-טי מדווחת על התקדמות והישגים מתמשכים בשנת 201
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)