אופטימיזציה של שרשרת האספקה בתחום האופנה

דרוג:

מאת: צחי אברהם, מנהל פרויקטים בקבוצת Intentia, המייצגת את M3, פתרון ה- ERP המוביל של חברת Infor הבינלאומית


מלאי - נכס או התחייבות? הדיון בשאלה זאת בתחום האופנה כנראה
לעולם לא יסתיים. "אני מעדיף להפסיד מכירות מאשר להחזיק מלאי (מסוכן)", אמר המנכ"ל של אחת מקמעונאיות האופנה הגדולות ביותר בארצות הברית רק לפני כמה שנים, ואיזו הצהרה מדהימה זו הייתה. ראש חברה קמעונאית גדולה מוכן לאבד מכירות במקום לקחת סיכון עם מלאי – אולם, בכל הכנות, זה נראה די בסיסי לכל מודל קמעונאי מסורתי.

לעתים קרובות נאמר, "אתה לא יכול למכור את מה שאין לך" -  אבל חשוב לדעת שאתה גם לא יכול למכור את מה שצרכנים לא רוצים.

התשובה לאתגר המלאי היא לא בבחירה אם מדובר בנכס או בהתחייבות. המציאות היא שאתה לא יכול להיות קמעונאי אם אין לך מלאי. הסוד הוא ביכולת לעבור ממודל האופנה המערבי הנוכחי של עיצוב - הצטיידות (רכש או ייצור) - מכירה, למודל מתפתח של עיצוב - מכירה - הצטיידות. זהו מודל שמחלק את המחויבות למלאי לאורך כל שרשרת האספקה. אם כן, המפתח להצלחה טמון ביכולת לספק מהנקודה הקרובה ביותר ללקוח בשרשרת האספקה.

בסביבת המכירות וההפצה רבת הערוצים של היום, אותם ארגונים שאמצו את המודל הזה באופן מלא, מחויבים רק למלאי שנמכר לצרכן הסופי. ההתחייבות הגדולה ביותר שלהם למלאי היא שקיות משלוח, קופסאות, וכדומה , המאוחסנים באתרי ייצור שונים או בנקודות משלוח שונות.

מחירים זולים, בשילוב עם הסתערות רב ערוצית, גם ברשתות חברתיות, נותנים לצרכן את הכוח להכתיב את השוק. תעשיית האופנה מונעת על ידי שינוי, ובשוק של היום שבו הטרנדים הם קצרי מועד והצרכנים הפכפכים, לחברות האופנה יש שתי אפשרויות: לעמוד בדרישות של הצרכן או לוותר על הביזנס.

המיקוד של כל שרשרת האספקה צריך להשתנות מהפחתת עלויות ייצור לעמידה בדרישות הצרכן. לא משנה אם המדפים של החנות יהיו מלאים - רווחים יושגו רק כאשר פריט נמצא בידיו של הצרכן, או יותר טוב - בארון שלו. אחת הדרכים להבטיח שהפריטים שהצרכנים רוצים יהיו זמינים עבורם בזמן, היא לפתח שיטה לפילוח אינטליגנטי של מוצרים. שיטת פילוח זאת מאפשרות ליצרנים לאתר במהירות פריטים אופנתיים שצריכים להגיע במהירות למדפים,  ולפתח לוגיקת חידוש-מלאי נכונה, תהליכים ומערכות שיכולות לקצץ בעלויות, על ידי שימוש בתהליכים יעילים יותר עבור מוצרים בסיסיים ורענון על בסיס תקופתי.

ברגע שהמוצרים כבר מפולחים, חברות האופנה יכולות לקבוע את הכמויות של כל פריט על מנת לייצר על פי תחזית ביקושים. הדבר צריך להיתמך על ידי קישור של סביבה קמעונאית רזה לרשת אספקה רזה - רשת שיכולה לחדש את המלאי הנדרש על פי דרישה.

הביקוש הצרכני הוא המפתח - תנו לו להוביל את הדרך. עצבו ופתחו מוצרים לייצור יעיל, האזינו לצרכן ושתפו פעולה עם שרשרת האספקה.


כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

משתמשי Denodo משיגים החזר השקעה של 345%, זמן לתובנות מהיר פי 3-4 ויתרונות נוספים, כאשר הם נפרסים לצד אגמי נתונים Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הכריזה על הזמינ
AWS ו-SAP מרחיבות את שיתוף הפעולה לקידום הריבונות הדיגיטלית ברחבי אירופה ‏Amazon Web Services. (AWS), חברת Amazon.com ‏(נאס
זום זכתה בפרס Magic Quadrant של Gartner לשנת 2025 בתחום תקשורת מאוחדת כשירות זו השנה השישית ברציפות Zoom Communications, Inc (נאסד"ק: ZM) הודיעה היום
VeriSilicon משיקה פלטפורמת IP אלחוטית (FD-SOI) עבור יישומי IoT מגוון ומוצרי חשמל VeriSilicon ‏(688521.SH) הציגה היום את פלטפורמת ה-
Founders Fund ו-Sequoia תומכות בסטארטאפ הבינה המלאכותית הברזילאי Enter בהיקף של 350 מיליון דולר בהימור על השוק המשפטי הקשה בעולם בברזיל יש כמעט 80 מיליון תביעות משפטיות פעילות - פ
NanoQT מודיעה על סגירה ראשונה בהיקף של 14 מיליון דולר במימון באמצעות סדרה A כדי להגדיר מחדש את המחשוב הקוונטי Nanofiber Quantum Technologies, Inc (NanoQT), חברת
Mavenir נבחרה בידי Iridium לספק באופן גלובלי ליבת רשת לשירותי NB-IoT ו-D2D מבוססי לוויין Mavenir, ספקית תשתית הרשתות מבוססת הענן שבונה את ע
Nyxoah מספקת עדכון על הנוכחות המורחבת במזרח התיכון Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah"
פסיפיק גרין קיבלה היתר תכנוני לפארק האנרגיה של פורטלנד שיציע הספק של 1 גיגה-וואט / 2.5 גיגה-וואט שעה פסיפיק גרין, חברה גלובלית לאחסון אנרגיה בסוללות, ה
מכון המחקר TII מאבו דאבי בשיתוף עם NVIDIA משיקים את מעבדת המחקר המשותפת הראשונה של NVAITC לבינה מלאכותית ורובוטיקה במזרח התיכון המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), זרוע המחקר היישומי
ליין מערכות המטוסים ללא טייס של GA-ASI עובר את 9 מיליון שעות הטיסה פעילות הטיסה המתמשכת של מטוס הקרב השיתופי החדש YFQ
פתרונות ההגנה מפני הונאות מבוססי הבינה המלאכותית של Mavenir זכו בפרס של FutureNet Asia עבור חדשנות בחוויית לקוח חבילת ההונאה והאבטחה המשולבת ביותר של Mavenir מעצי
Zoom Cares מתחייבת להשקיע 10 מיליון בדמוקרטיזציה של חינוך לבינה מלאכותית ולהרחבת הזדמנויות Zoom Cares (נאסד"ק: ZM ) הכריזה על התחייבות בשיעור
זום חשפה את AI Companion 3.0 ב-Zoomtopia 2025 לשיפור השימוש בסוכני בינה מלאכותית ברחבי פלטפורמת Zoom Zoom Communications, Inc. (נאסד"ק: ZM) הציגה עידן
Denodo Platform 9.3 זמינה כעת עם תמיכה פורצת דרך בחדשנות בינה מלאכותית Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הכריזה על תמיכה
UBiqube משחררת לראשונה בתעשייה את SASE Map עם מבט מקיף על ארכיטקטורת הענן של SASE UBiqube, המובילה העולמית בתיאום ומיכון של תשתיות I
אירוע Blue Magic Netherlands השני נקבע ל-18 בנובמבר General Atomics Aeronautical Systems, Inc (GA-ASI)
חברת Quest Software מכריזה על אסטרטגיית חברה חדשה ופלטפורמת ניהול נתונים מאוחדת להצלחה בתחום הבינה המלאכותית Quest Software, מובילה עולמית בניהול נתונים, אבטחת
Nedap מאפשרת פרטי כניסה לנייד ב-Google Wallet Nedap (AMS:NEDAP), מובילה עולמית בפתרונות אבטחה פי
Space42 ו-Viasat משיקות את Equatys Venture עם גישה לבלוק ספקטרום התדרים המתואם הגדול בעולם עבור שירותי תקשורת גלובליים ישירות למכשירים Space42 (ADX: SPACE42), חברת טכנולוגיית חלל מונעת
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)