אופטימיזציה של שרשרת האספקה בתחום האופנה

דרוג:

מאת: צחי אברהם, מנהל פרויקטים בקבוצת Intentia, המייצגת את M3, פתרון ה- ERP המוביל של חברת Infor הבינלאומית


מלאי - נכס או התחייבות? הדיון בשאלה זאת בתחום האופנה כנראה
לעולם לא יסתיים. "אני מעדיף להפסיד מכירות מאשר להחזיק מלאי (מסוכן)", אמר המנכ"ל של אחת מקמעונאיות האופנה הגדולות ביותר בארצות הברית רק לפני כמה שנים, ואיזו הצהרה מדהימה זו הייתה. ראש חברה קמעונאית גדולה מוכן לאבד מכירות במקום לקחת סיכון עם מלאי – אולם, בכל הכנות, זה נראה די בסיסי לכל מודל קמעונאי מסורתי.

לעתים קרובות נאמר, "אתה לא יכול למכור את מה שאין לך" -  אבל חשוב לדעת שאתה גם לא יכול למכור את מה שצרכנים לא רוצים.

התשובה לאתגר המלאי היא לא בבחירה אם מדובר בנכס או בהתחייבות. המציאות היא שאתה לא יכול להיות קמעונאי אם אין לך מלאי. הסוד הוא ביכולת לעבור ממודל האופנה המערבי הנוכחי של עיצוב - הצטיידות (רכש או ייצור) - מכירה, למודל מתפתח של עיצוב - מכירה - הצטיידות. זהו מודל שמחלק את המחויבות למלאי לאורך כל שרשרת האספקה. אם כן, המפתח להצלחה טמון ביכולת לספק מהנקודה הקרובה ביותר ללקוח בשרשרת האספקה.

בסביבת המכירות וההפצה רבת הערוצים של היום, אותם ארגונים שאמצו את המודל הזה באופן מלא, מחויבים רק למלאי שנמכר לצרכן הסופי. ההתחייבות הגדולה ביותר שלהם למלאי היא שקיות משלוח, קופסאות, וכדומה , המאוחסנים באתרי ייצור שונים או בנקודות משלוח שונות.

מחירים זולים, בשילוב עם הסתערות רב ערוצית, גם ברשתות חברתיות, נותנים לצרכן את הכוח להכתיב את השוק. תעשיית האופנה מונעת על ידי שינוי, ובשוק של היום שבו הטרנדים הם קצרי מועד והצרכנים הפכפכים, לחברות האופנה יש שתי אפשרויות: לעמוד בדרישות של הצרכן או לוותר על הביזנס.

המיקוד של כל שרשרת האספקה צריך להשתנות מהפחתת עלויות ייצור לעמידה בדרישות הצרכן. לא משנה אם המדפים של החנות יהיו מלאים - רווחים יושגו רק כאשר פריט נמצא בידיו של הצרכן, או יותר טוב - בארון שלו. אחת הדרכים להבטיח שהפריטים שהצרכנים רוצים יהיו זמינים עבורם בזמן, היא לפתח שיטה לפילוח אינטליגנטי של מוצרים. שיטת פילוח זאת מאפשרות ליצרנים לאתר במהירות פריטים אופנתיים שצריכים להגיע במהירות למדפים,  ולפתח לוגיקת חידוש-מלאי נכונה, תהליכים ומערכות שיכולות לקצץ בעלויות, על ידי שימוש בתהליכים יעילים יותר עבור מוצרים בסיסיים ורענון על בסיס תקופתי.

ברגע שהמוצרים כבר מפולחים, חברות האופנה יכולות לקבוע את הכמויות של כל פריט על מנת לייצר על פי תחזית ביקושים. הדבר צריך להיתמך על ידי קישור של סביבה קמעונאית רזה לרשת אספקה רזה - רשת שיכולה לחדש את המלאי הנדרש על פי דרישה.

הביקוש הצרכני הוא המפתח - תנו לו להוביל את הדרך. עצבו ופתחו מוצרים לייצור יעיל, האזינו לצרכן ושתפו פעולה עם שרשרת האספקה.


כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

Insight משיקה את Insight AI, דרך חדשה להשגת תוצאות בתחום הבינה המלאכותית ‏Insight Enterprises ‏(נאסד"ק NSIT:) הכריזה על השק
InterSystems משיקה את HealthShare AI Assistant למיטוב אחזור נתונים ומעורבות קלינית בעזרת בינה שיחתית InterSystems, ספקית טכנולוגיית נתונים יצירתית המפע
Denodo השיגה מעמד של שותפה ברת תוקף של Databricks בזכות האינטגרציה החלקה שלה בתמיכה עבור בינה מלאכותית ואנליטיקה Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הודיעה כי השיגה
John Crane משיקה את Performance Plus™ - עידן חדש של מצוינות בשירות עבור ציוד מסתובב John Crane, מובילה עולמית בפתרונות ציוד מסתובב וחב
SASE OpsLab משתפת פעולה עם Netskope כדי לחולל מהפכה בפריסות בקנה מידה גדול של SASE, וכדי להבטיח חוויית לקוח חלקה UBiqube, המובילה העולמית בתיאום ומיכון של תשתיות I
חברות פארק המדע והטכנולוגיה HKSTP הצטרפו למשלחת הונג קונג המבקרת בערב הסעודית לחיזוק קשרי החדשנות וההשקעות ביוזמת ההשקעות העתידית התשיעית (FII9) תאגיד פארקי המדע והטכנולוגיה של הונג קונג - Hong K
mimik מחוללת מהפכת בינה מלאכותית בהתקני קצה באבו דאבי - יוזמה משותפת חדשה יוצרת טביעת רגל גלובלית עבור AI עצמאי בהתקני קצה ‏mimik, חלוצה גלובלית בתחום Continuum AI בהתקנים
מפתחי משחקים יכולים כעת ללכוד יותר ביקוש בחגים עם תיק התשלומים המורחב של Xsolla Xsolla, חברת מסחר משחקי וידאו גלובלית המסייעת למפת
מפתחי משחקים יכולים כעת לחזק את נאמנותם ואבטחתם של השחקנים בעזרת מערכת הפינטק המורחבת של Xsolla בעונת החגים הזו Xsolla, חברת מסחר משחקי וידאו גלובלית המסייעת למפת
מפתחים לנייד נכנסים לעידן חדש של חופש בפלטפורמה עם העדכונים האחרונים של Xsolla Web Shop ו-Buy Button ‏Xsolla, חברה גלובלית העוסקת בהפצה מסחרית של משחקי
Denodo הוכרה כספקית מובילה בדו"ח Dresner Advisory Active Data Architecture™, בפעם השנייה ברציפות Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הודיעה כי דורגה
DDPAI השיקה את סדרת Z90 בריאד: "נולדה להוביל" מגדירה סטנדרט חדש במצלמות דשבורד חכמות DDPAI השיקה רשמית את סדרת הדגל שלה Z90 והציגה את ה
ZincFive חושפת את BC 2 AI אשר יפעיל את מרכזי הנתונים מונעי בינה מלאכותית בעידן הבא ‏ZincFive ®, חברה עולמית מובילה לפתרונות המבוססים
Blackline Safety מרחיבה את טביעת הרגל הגלובלית שלה עם משרדים חדשים בגרמניה ובאיחוד האמירויות הערביות ‏חברת Blackline Safety Corp ‏(TSX: BLN), חברה מובי
Space42 מכריזה על זמינות גלובלית של Thuraya-4, מערכת לווייני התקשורת של הדור הבא שלה Space42 (ADX: SPACE42), חברת טכנולוגיית חלל מונעת
Quantexa הופכת את פלטפורמת המודיעין לקבלת החלטות שלה ל-'מוכנה לסוכנים' כדי לפתור את הבעיות הקשות ביותר בבינה מלאכותית: פיצול נתונים והקשר בקפיצת מדרגה משמעותית עבור בינה מלאכותית ארגונית,
CMiC משיקה את NEXUS: ה-ERP הראשון לבנייה המופעל על ידי בינה מלאכותית המשלב עיבוד שפה טבעית, בינת בנייה ואוטומציה מונעת סוכנים CMiC, הספקית המובילה של הדור הבא של ERP לבנייה, הו
מטוס הקרב הלא מאויש GA-ASI Gambit 6 החדש מוסיף פעילות אוויר-קרקע עבור לטובת CCA בינלאומי הגרסה המעודכנת של סדרת Gambit החדשנית של כלי טיס ק
עתידם של מטוסי קרב אוטונומיים מגיע לרומא General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI
Bending Spoons רוכשת את AOL לאחר מימון חוב בסך 2.8 מיליארד דולר חברת הטכנולוגיה Bending Spoons הכריזה היום כי חתמה
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)