אתגרים טכנולוגיים בעולם האופנה הדינמי

דרוג:

מאת: שמעון כהן, סמנכ"ל מכירות ושיווק בקבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה


עולם האופנה הופך למהיר יותר ויותר והיכולת להגיב במהירות לשוק המשתנה הופכת לחשובה מאי פעם, ללא קשר לסוג המוצר. גורמים בעולם האופנה כבר מדברים פחות על
Time To Market והפצה בזמן קצר, ומדברים יותר על הזמן המהיר ביותר עד לצרכן  - "Time To Consumer". העולם המסחרי סביבנו משתנה, ולצרכן יש השפעה גדולה יותר מתמיד על טרנדים, עיצובים וביקושים. מעצבי אופנה וסוחרים נמצאים כיום בתקופה בה הם חייבים לחוש בביקוש בזמן אמת ולהוביל את הענף הישר מהצרכן הסופי.

הדרך שבה צרכנים קונים ומשפיעים על שרשרת הערך בתחום האופנה, מושפעת מהרגלי קנייה משתנים, מהרשתות החברתיות ומרב-ערוציות. במקום שמעצבי האופנה יצרו קולקציות חדשות וישיקו אותן מתוך ציפייה שהצרכן יקנה אותן, מותגים וקמעונאים נאלצים לעקוב אחר טרנדים ברשתות החברתיות ולעצב או להתאים מחדש קולקציות וסגנונות, בהתבסס על משוב מצרכנים. הייצור ההמוני שבעבר נדחף, התפתח לייצור המושפע ומונע מביקוש הצרכנים. מהירות, גמישות וניהול סיכונים הפכו לגורמים המרכזיים להצלחה.

עולם התוכנה הינו תווך הכרחי בטרנספורמציה הדיגיטלית העמוקה הזאת. עסקים חייבים להיות מחוברים און ליין לאינטרנט על מנת לעקוב, לזהות ולנתח טרנדים ברשתות החברתיות ולהשתמש במערכות מידע שיסייעו להם לבצע שינויים בעיצובים ובתכניות ייצור ושיתופי פעולה לאורך כל שרשרת הערך. בעולם החדש, סגנון מסוים יכול להגיע לביקוש של יותר מ- 400% מהמצופה או לצנוח ולהיכשל בן לילה, בהתאם למה שהסלבריטאים לובשים ולמה נכתב על ידי בלוגרים מתחום האופנה או בהתאם לפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות.

מערכות המידע אינן עוד רק דאגה תפעולית. בתעשייה רבת הון, בה סכומי כסף גדולים מושקעים במלאי, חברות האופנה חייבות להצטיין בניהול סיכונים. הן חייבות לאמץ מבט מפוקח על המלאי המחויב, לשנות תכניות ולשתף מידע בבסיס הספקים שלהן בהתראה של רגע. כלי מערכות מידע מודרניים יכולים לעזור לחברות לזהות תגובות של צרכנים, להתאים מחדש קולקציות וסגנונות במהלך של שעות במקום חודשים, ואז לשתף ולשנות מהלכים בתוך דקות במקום ימים.  צוותי הסחורה והפיננסים יכולים לעקוב אחר נתונים בפועל אל מול התקציב ולשנות תכניות בזמן על מנת להימנע מהוזלות והנחות ומניקוי מדפים, שמהווים את העלויות הגבוהות ביותר של התעשייה מאחר שהם מדללים את מתח הרווחים.

 

במה חברות האופנה צריכות להתמקד?

-          אינטליגנציה עסקית (BI) ואנליזה עסקית (BA) על מנת לנטר, לנתח ולהשיג ביצועים אופטימליים על ידי מעקב אחר תנאים חריגים ושינויים.

-          ניהול חיי מוצר (PLM Product Lifecycle Management), כולל כלים לשיתוף פעולה עם בסיס הספקים במטרה להציג במהירות סגנונות חדשים ולשלוף מהמדף סגנונות קיימים, בהתבסס על משוב מצרכנים. PLM התרחב הרבה מעבר למערכות לניהול נתוני המוצר מלפני מספר שנים, וכעת תומך בתהליכי מסחר, עיצוב ופיתוח.

-          פתרונות ERP מנטרים ומבצעים אופטימיזציה של מלאי הסחורות, הבדים והעיצובים, ושל הזמנות הלקוחות, סטטיסטיקות המכירות לאורך הפצה רב ערוצית, תכניות ייצור, עלויות ופיננסים.

-          יש לוודא כי הטכנולוגיה משפרת את הקישוריות בין המערכות לשטף העבודה.

-          יש לשים דגש על חווית המשתמש. חברות תעשיה חייבות למשוך אליהן עובדים מוכשרים ("טאלנטים") על מנת להצליח. העובדים הנכנסים כיום לשוק העבודה מורגלים לרמה אחרת לגמרי של חווית משתמש.

 

מה עוד צריך להיות באג'נדה השנה?

עם התחזקות הרב-ערוציות, הולכת וגוברת מידת העניין בדור הבא של פתרונות המסחר המקוון (e-commerce). חברות רבות שהתנסו במשך מספר שנים במסחר מקוון ברמת B2B, B2C או בשתיהן, כיום ממשיכות לבנות על גבי ניסיון זה. ככל שחווית הקנייה ממשיכה להוות גורם משמעותי, כך גם ניכרת החשיבות באינטגרציה של פתרונות מחסר מקוון במערכות ה- ERP על מנת להבטיח הוצאה לפועל יעילה של שרשרת האספקה. המפתח להצלחה ברב-ערוציות היא שקיפות מידע בנוגע למלאי , לתהליכים לוגיסטיים ולמערכות, וזאת על מנת להבטיח כי העסק יכול לספק בזמן, באופן מלא ולשביעות רצונו של הלקוח.

הענן גם הוא חייב להיות באג'נדה של חברות אופנה וטקסטיל רבות, על מנת שיוכלו להסיר את העלויות הכרוכות ברכישת חומרה, שדרוגים ועדכונים ולהגיע במקום בו הן יכולות תמיד ליהנות מהתוכנה המעודכנת, החדישה והפונקציונאלית ביותר. במהלך השנים האחרונות, חברות רבות הוסיפו פתרונות ענן למערך המיחשובי שלהן, דוגמת פתרונות CRM ו- HCM, וכיום שוקלות גם להעביר את ה- ERP שלהן לענן.


תגיות של המאמר: שמעון כהן | אופנה | M3 | Infor | Intentia |

כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

Insight משיקה את Insight AI, דרך חדשה להשגת תוצאות בתחום הבינה המלאכותית ‏Insight Enterprises ‏(נאסד"ק NSIT:) הכריזה על השק
InterSystems משיקה את HealthShare AI Assistant למיטוב אחזור נתונים ומעורבות קלינית בעזרת בינה שיחתית InterSystems, ספקית טכנולוגיית נתונים יצירתית המפע
Denodo השיגה מעמד של שותפה ברת תוקף של Databricks בזכות האינטגרציה החלקה שלה בתמיכה עבור בינה מלאכותית ואנליטיקה Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הודיעה כי השיגה
John Crane משיקה את Performance Plus™ - עידן חדש של מצוינות בשירות עבור ציוד מסתובב John Crane, מובילה עולמית בפתרונות ציוד מסתובב וחב
SASE OpsLab משתפת פעולה עם Netskope כדי לחולל מהפכה בפריסות בקנה מידה גדול של SASE, וכדי להבטיח חוויית לקוח חלקה UBiqube, המובילה העולמית בתיאום ומיכון של תשתיות I
חברות פארק המדע והטכנולוגיה HKSTP הצטרפו למשלחת הונג קונג המבקרת בערב הסעודית לחיזוק קשרי החדשנות וההשקעות ביוזמת ההשקעות העתידית התשיעית (FII9) תאגיד פארקי המדע והטכנולוגיה של הונג קונג - Hong K
mimik מחוללת מהפכת בינה מלאכותית בהתקני קצה באבו דאבי - יוזמה משותפת חדשה יוצרת טביעת רגל גלובלית עבור AI עצמאי בהתקני קצה ‏mimik, חלוצה גלובלית בתחום Continuum AI בהתקנים
מפתחי משחקים יכולים כעת ללכוד יותר ביקוש בחגים עם תיק התשלומים המורחב של Xsolla Xsolla, חברת מסחר משחקי וידאו גלובלית המסייעת למפת
מפתחי משחקים יכולים כעת לחזק את נאמנותם ואבטחתם של השחקנים בעזרת מערכת הפינטק המורחבת של Xsolla בעונת החגים הזו Xsolla, חברת מסחר משחקי וידאו גלובלית המסייעת למפת
מפתחים לנייד נכנסים לעידן חדש של חופש בפלטפורמה עם העדכונים האחרונים של Xsolla Web Shop ו-Buy Button ‏Xsolla, חברה גלובלית העוסקת בהפצה מסחרית של משחקי
Denodo הוכרה כספקית מובילה בדו"ח Dresner Advisory Active Data Architecture™, בפעם השנייה ברציפות Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הודיעה כי דורגה
DDPAI השיקה את סדרת Z90 בריאד: "נולדה להוביל" מגדירה סטנדרט חדש במצלמות דשבורד חכמות DDPAI השיקה רשמית את סדרת הדגל שלה Z90 והציגה את ה
ZincFive חושפת את BC 2 AI אשר יפעיל את מרכזי הנתונים מונעי בינה מלאכותית בעידן הבא ‏ZincFive ®, חברה עולמית מובילה לפתרונות המבוססים
Blackline Safety מרחיבה את טביעת הרגל הגלובלית שלה עם משרדים חדשים בגרמניה ובאיחוד האמירויות הערביות ‏חברת Blackline Safety Corp ‏(TSX: BLN), חברה מובי
Space42 מכריזה על זמינות גלובלית של Thuraya-4, מערכת לווייני התקשורת של הדור הבא שלה Space42 (ADX: SPACE42), חברת טכנולוגיית חלל מונעת
Quantexa הופכת את פלטפורמת המודיעין לקבלת החלטות שלה ל-'מוכנה לסוכנים' כדי לפתור את הבעיות הקשות ביותר בבינה מלאכותית: פיצול נתונים והקשר בקפיצת מדרגה משמעותית עבור בינה מלאכותית ארגונית,
CMiC משיקה את NEXUS: ה-ERP הראשון לבנייה המופעל על ידי בינה מלאכותית המשלב עיבוד שפה טבעית, בינת בנייה ואוטומציה מונעת סוכנים CMiC, הספקית המובילה של הדור הבא של ERP לבנייה, הו
מטוס הקרב הלא מאויש GA-ASI Gambit 6 החדש מוסיף פעילות אוויר-קרקע עבור לטובת CCA בינלאומי הגרסה המעודכנת של סדרת Gambit החדשנית של כלי טיס ק
עתידם של מטוסי קרב אוטונומיים מגיע לרומא General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI
Bending Spoons רוכשת את AOL לאחר מימון חוב בסך 2.8 מיליארד דולר חברת הטכנולוגיה Bending Spoons הכריזה היום כי חתמה
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)