אתגרים טכנולוגיים בעולם האופנה הדינמי

דרוג:

מאת: שמעון כהן, סמנכ"ל מכירות ושיווק בקבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה


עולם האופנה הופך למהיר יותר ויותר והיכולת להגיב במהירות לשוק המשתנה הופכת לחשובה מאי פעם, ללא קשר לסוג המוצר. גורמים בעולם האופנה כבר מדברים פחות על
Time To Market והפצה בזמן קצר, ומדברים יותר על הזמן המהיר ביותר עד לצרכן  - "Time To Consumer". העולם המסחרי סביבנו משתנה, ולצרכן יש השפעה גדולה יותר מתמיד על טרנדים, עיצובים וביקושים. מעצבי אופנה וסוחרים נמצאים כיום בתקופה בה הם חייבים לחוש בביקוש בזמן אמת ולהוביל את הענף הישר מהצרכן הסופי.

הדרך שבה צרכנים קונים ומשפיעים על שרשרת הערך בתחום האופנה, מושפעת מהרגלי קנייה משתנים, מהרשתות החברתיות ומרב-ערוציות. במקום שמעצבי האופנה יצרו קולקציות חדשות וישיקו אותן מתוך ציפייה שהצרכן יקנה אותן, מותגים וקמעונאים נאלצים לעקוב אחר טרנדים ברשתות החברתיות ולעצב או להתאים מחדש קולקציות וסגנונות, בהתבסס על משוב מצרכנים. הייצור ההמוני שבעבר נדחף, התפתח לייצור המושפע ומונע מביקוש הצרכנים. מהירות, גמישות וניהול סיכונים הפכו לגורמים המרכזיים להצלחה.

עולם התוכנה הינו תווך הכרחי בטרנספורמציה הדיגיטלית העמוקה הזאת. עסקים חייבים להיות מחוברים און ליין לאינטרנט על מנת לעקוב, לזהות ולנתח טרנדים ברשתות החברתיות ולהשתמש במערכות מידע שיסייעו להם לבצע שינויים בעיצובים ובתכניות ייצור ושיתופי פעולה לאורך כל שרשרת הערך. בעולם החדש, סגנון מסוים יכול להגיע לביקוש של יותר מ- 400% מהמצופה או לצנוח ולהיכשל בן לילה, בהתאם למה שהסלבריטאים לובשים ולמה נכתב על ידי בלוגרים מתחום האופנה או בהתאם לפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות.

מערכות המידע אינן עוד רק דאגה תפעולית. בתעשייה רבת הון, בה סכומי כסף גדולים מושקעים במלאי, חברות האופנה חייבות להצטיין בניהול סיכונים. הן חייבות לאמץ מבט מפוקח על המלאי המחויב, לשנות תכניות ולשתף מידע בבסיס הספקים שלהן בהתראה של רגע. כלי מערכות מידע מודרניים יכולים לעזור לחברות לזהות תגובות של צרכנים, להתאים מחדש קולקציות וסגנונות במהלך של שעות במקום חודשים, ואז לשתף ולשנות מהלכים בתוך דקות במקום ימים.  צוותי הסחורה והפיננסים יכולים לעקוב אחר נתונים בפועל אל מול התקציב ולשנות תכניות בזמן על מנת להימנע מהוזלות והנחות ומניקוי מדפים, שמהווים את העלויות הגבוהות ביותר של התעשייה מאחר שהם מדללים את מתח הרווחים.

 

במה חברות האופנה צריכות להתמקד?

-          אינטליגנציה עסקית (BI) ואנליזה עסקית (BA) על מנת לנטר, לנתח ולהשיג ביצועים אופטימליים על ידי מעקב אחר תנאים חריגים ושינויים.

-          ניהול חיי מוצר (PLM Product Lifecycle Management), כולל כלים לשיתוף פעולה עם בסיס הספקים במטרה להציג במהירות סגנונות חדשים ולשלוף מהמדף סגנונות קיימים, בהתבסס על משוב מצרכנים. PLM התרחב הרבה מעבר למערכות לניהול נתוני המוצר מלפני מספר שנים, וכעת תומך בתהליכי מסחר, עיצוב ופיתוח.

-          פתרונות ERP מנטרים ומבצעים אופטימיזציה של מלאי הסחורות, הבדים והעיצובים, ושל הזמנות הלקוחות, סטטיסטיקות המכירות לאורך הפצה רב ערוצית, תכניות ייצור, עלויות ופיננסים.

-          יש לוודא כי הטכנולוגיה משפרת את הקישוריות בין המערכות לשטף העבודה.

-          יש לשים דגש על חווית המשתמש. חברות תעשיה חייבות למשוך אליהן עובדים מוכשרים ("טאלנטים") על מנת להצליח. העובדים הנכנסים כיום לשוק העבודה מורגלים לרמה אחרת לגמרי של חווית משתמש.

 

מה עוד צריך להיות באג'נדה השנה?

עם התחזקות הרב-ערוציות, הולכת וגוברת מידת העניין בדור הבא של פתרונות המסחר המקוון (e-commerce). חברות רבות שהתנסו במשך מספר שנים במסחר מקוון ברמת B2B, B2C או בשתיהן, כיום ממשיכות לבנות על גבי ניסיון זה. ככל שחווית הקנייה ממשיכה להוות גורם משמעותי, כך גם ניכרת החשיבות באינטגרציה של פתרונות מחסר מקוון במערכות ה- ERP על מנת להבטיח הוצאה לפועל יעילה של שרשרת האספקה. המפתח להצלחה ברב-ערוציות היא שקיפות מידע בנוגע למלאי , לתהליכים לוגיסטיים ולמערכות, וזאת על מנת להבטיח כי העסק יכול לספק בזמן, באופן מלא ולשביעות רצונו של הלקוח.

הענן גם הוא חייב להיות באג'נדה של חברות אופנה וטקסטיל רבות, על מנת שיוכלו להסיר את העלויות הכרוכות ברכישת חומרה, שדרוגים ועדכונים ולהגיע במקום בו הן יכולות תמיד ליהנות מהתוכנה המעודכנת, החדישה והפונקציונאלית ביותר. במהלך השנים האחרונות, חברות רבות הוסיפו פתרונות ענן למערך המיחשובי שלהן, דוגמת פתרונות CRM ו- HCM, וכיום שוקלות גם להעביר את ה- ERP שלהן לענן.


תגיות של המאמר: שמעון כהן | אופנה | M3 | Infor | Intentia |

כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

העדשות הכפולות של C30 Dual מעניקות להורים יד מסייעת IMILAB, מובילה בטכנולוגיית בית חכם, תשיק את IMILAB
BlinkOps משיקה את הפלטפורמה הראשונה ללא קוד לבניית סוכני אבטחה עבור צוותים ארגוניים BlinkOps, הפלטפורמה המובילה בתחום האוטומציה של האב
Imricor מתחילה בניסוי VISABL-VT ‏ Imricor Medical Systems, Inc. ("החברה" או Imrico
HYCU® חושפת את R-Shield™ כדי לספק כיסוי חוסן סייבר מוחלט עבור סביבות תוכנה כשירות, מחשוב ענן וגם סביבות IT מקומיות HYCU, Inc, מובילה בתחום ההגנה על נתונים מודרניים ע
81% מצוותי אבטחת הסייבר רואים באוטומציית אבטחה מבוססת בינה מלאכותית עדיפות אסטרטגית – חשיפה של סקר שנערך על ידי BlinkOps BlinkOps, פלטפורמת אוטומציית האבטחה המובילה בשוק,
חברת הסטרטאפ Axibo AI מווטרלו הבטיחה 12 מיליון דולר כדי להיות חלוצה בפיתוח רובוטים דמוי אדם ש-'מיוצרים בקנדה' Axibo Inc, חברה חדשנית בתחום הרובוטיקה שפועלת מווט
ניצחונות לבינה המלאכותית בתחרות הנחשבת ביותר לרחפנים אוטונומיים באבו דאבי ליגת המרוצים לרחפנים אוטונומיים של אבו דאבי (A2RL)
OMP ממוקמת גבוה מכולן בקטגוריית יכולת הביצוע ב-Gartner® Magic Quadrant™ לשנת 2025 עבור פתרונות תכנון שרשרת אספקה OMP, מובילה עולמית בפתרונות תכנון שרשרת אספקה, הוכ
AI-Media חושפת את LEXI Voice בתערוכת NAB 2025 - זמין גלובלית עם תרגום קולי מועצם בינה מלאכותית AI-Media (ASX: AIM), מובילה עולמית בטכנולוגיית כתו
Zoom Workplace for Frontline זמין כעת כדי לשפר את התקשורת במשמרת ואת ניהול העבודה לעובדים בשטח Zoom Communications, Inc (נאסד"ק: ZM) הכריזה היום
GA-ASI מכריזה על השקעות טכנולוגיות מאירוע Blue Magic Netherlands General Atomics Aeronautical Systems, Inc (GA-ASI)
VeriSilicon משיקה מעבד גרפי OpenGL ES עם צריכת הספק נמוכה ביותר וביצועי 3D/2.5D היברידיים להתקנים לבישים VeriSilicon (688521.SH) הכריזה היום על השקת GCNano
VeriSilicon חושפת את VC9000D_LCEVC: מפענח וידאו LCEVC יעיל במיוחד התומך ב-8K Ultra HD ‏VeriSilicon (688521.SH) הכריזה היום על השקת VC900
Gradiant זוכה בפרס הזהב בטקס פרסי Edison לשנת 2025 עבור ForeverGone PFAS Removal and Destruction ‏Gradiant, חברה מובילה בעולם בתחום הטיפול המתקדם ב
SolarWinds מציגה באירועים הגלובליים של GITEX 2025 ‏SolarWinds (NYSE:SWI), ספקית מובילה של תוכנה פשוט
ExaGrid מרעננת את משפחת המוצרים שלה בדגמים חדשים ומוציאה את גרסה 7.2.0 ExaGrid®, הספקית של הפתרון היחיד בענף לאחסון גיבוי
GA-ASI חתמה על עסקת שיתוף פעולה עם Hanwha מדרום קוריאה General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI
Bitget משיקה את Bitget Onchain כדי להעניק למשתמשי CEX גישה מוקדמת לנכסי בלוקצ'יין מבטיחים Bitget, הבורסה המובילה למטבעות קריפטוגרפים וחברת ה
DPI מקבלת את אישור ISO 27001 היוקרתי על ניהול אבטחת מידע ‏Datalec Precision Installations (DPI), ספקית מובי
GA-ASI מרחיבה את יכולת הכיוון למטה עבור MQ-9B SeaGuardian® General Atomics Aeronautical Systems, Inc (GA-ASI)
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)