אתגרים טכנולוגיים בעולם האופנה הדינמי

דרוג:

מאת: שמעון כהן, סמנכ"ל מכירות ושיווק בקבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה


עולם האופנה הופך למהיר יותר ויותר והיכולת להגיב במהירות לשוק המשתנה הופכת לחשובה מאי פעם, ללא קשר לסוג המוצר. גורמים בעולם האופנה כבר מדברים פחות על
Time To Market והפצה בזמן קצר, ומדברים יותר על הזמן המהיר ביותר עד לצרכן  - "Time To Consumer". העולם המסחרי סביבנו משתנה, ולצרכן יש השפעה גדולה יותר מתמיד על טרנדים, עיצובים וביקושים. מעצבי אופנה וסוחרים נמצאים כיום בתקופה בה הם חייבים לחוש בביקוש בזמן אמת ולהוביל את הענף הישר מהצרכן הסופי.

הדרך שבה צרכנים קונים ומשפיעים על שרשרת הערך בתחום האופנה, מושפעת מהרגלי קנייה משתנים, מהרשתות החברתיות ומרב-ערוציות. במקום שמעצבי האופנה יצרו קולקציות חדשות וישיקו אותן מתוך ציפייה שהצרכן יקנה אותן, מותגים וקמעונאים נאלצים לעקוב אחר טרנדים ברשתות החברתיות ולעצב או להתאים מחדש קולקציות וסגנונות, בהתבסס על משוב מצרכנים. הייצור ההמוני שבעבר נדחף, התפתח לייצור המושפע ומונע מביקוש הצרכנים. מהירות, גמישות וניהול סיכונים הפכו לגורמים המרכזיים להצלחה.

עולם התוכנה הינו תווך הכרחי בטרנספורמציה הדיגיטלית העמוקה הזאת. עסקים חייבים להיות מחוברים און ליין לאינטרנט על מנת לעקוב, לזהות ולנתח טרנדים ברשתות החברתיות ולהשתמש במערכות מידע שיסייעו להם לבצע שינויים בעיצובים ובתכניות ייצור ושיתופי פעולה לאורך כל שרשרת הערך. בעולם החדש, סגנון מסוים יכול להגיע לביקוש של יותר מ- 400% מהמצופה או לצנוח ולהיכשל בן לילה, בהתאם למה שהסלבריטאים לובשים ולמה נכתב על ידי בלוגרים מתחום האופנה או בהתאם לפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות.

מערכות המידע אינן עוד רק דאגה תפעולית. בתעשייה רבת הון, בה סכומי כסף גדולים מושקעים במלאי, חברות האופנה חייבות להצטיין בניהול סיכונים. הן חייבות לאמץ מבט מפוקח על המלאי המחויב, לשנות תכניות ולשתף מידע בבסיס הספקים שלהן בהתראה של רגע. כלי מערכות מידע מודרניים יכולים לעזור לחברות לזהות תגובות של צרכנים, להתאים מחדש קולקציות וסגנונות במהלך של שעות במקום חודשים, ואז לשתף ולשנות מהלכים בתוך דקות במקום ימים.  צוותי הסחורה והפיננסים יכולים לעקוב אחר נתונים בפועל אל מול התקציב ולשנות תכניות בזמן על מנת להימנע מהוזלות והנחות ומניקוי מדפים, שמהווים את העלויות הגבוהות ביותר של התעשייה מאחר שהם מדללים את מתח הרווחים.

 

במה חברות האופנה צריכות להתמקד?

-          אינטליגנציה עסקית (BI) ואנליזה עסקית (BA) על מנת לנטר, לנתח ולהשיג ביצועים אופטימליים על ידי מעקב אחר תנאים חריגים ושינויים.

-          ניהול חיי מוצר (PLM Product Lifecycle Management), כולל כלים לשיתוף פעולה עם בסיס הספקים במטרה להציג במהירות סגנונות חדשים ולשלוף מהמדף סגנונות קיימים, בהתבסס על משוב מצרכנים. PLM התרחב הרבה מעבר למערכות לניהול נתוני המוצר מלפני מספר שנים, וכעת תומך בתהליכי מסחר, עיצוב ופיתוח.

-          פתרונות ERP מנטרים ומבצעים אופטימיזציה של מלאי הסחורות, הבדים והעיצובים, ושל הזמנות הלקוחות, סטטיסטיקות המכירות לאורך הפצה רב ערוצית, תכניות ייצור, עלויות ופיננסים.

-          יש לוודא כי הטכנולוגיה משפרת את הקישוריות בין המערכות לשטף העבודה.

-          יש לשים דגש על חווית המשתמש. חברות תעשיה חייבות למשוך אליהן עובדים מוכשרים ("טאלנטים") על מנת להצליח. העובדים הנכנסים כיום לשוק העבודה מורגלים לרמה אחרת לגמרי של חווית משתמש.

 

מה עוד צריך להיות באג'נדה השנה?

עם התחזקות הרב-ערוציות, הולכת וגוברת מידת העניין בדור הבא של פתרונות המסחר המקוון (e-commerce). חברות רבות שהתנסו במשך מספר שנים במסחר מקוון ברמת B2B, B2C או בשתיהן, כיום ממשיכות לבנות על גבי ניסיון זה. ככל שחווית הקנייה ממשיכה להוות גורם משמעותי, כך גם ניכרת החשיבות באינטגרציה של פתרונות מחסר מקוון במערכות ה- ERP על מנת להבטיח הוצאה לפועל יעילה של שרשרת האספקה. המפתח להצלחה ברב-ערוציות היא שקיפות מידע בנוגע למלאי , לתהליכים לוגיסטיים ולמערכות, וזאת על מנת להבטיח כי העסק יכול לספק בזמן, באופן מלא ולשביעות רצונו של הלקוח.

הענן גם הוא חייב להיות באג'נדה של חברות אופנה וטקסטיל רבות, על מנת שיוכלו להסיר את העלויות הכרוכות ברכישת חומרה, שדרוגים ועדכונים ולהגיע במקום בו הן יכולות תמיד ליהנות מהתוכנה המעודכנת, החדישה והפונקציונאלית ביותר. במהלך השנים האחרונות, חברות רבות הוסיפו פתרונות ענן למערך המיחשובי שלהן, דוגמת פתרונות CRM ו- HCM, וכיום שוקלות גם להעביר את ה- ERP שלהן לענן.


תגיות של המאמר: שמעון כהן | אופנה | M3 | Infor | Intentia |

כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

GA-ASI מוסיפה יכולת התרעה מוקדמת מוטסת של Saab ל-MQ-9B General Atomics Aeronautical Systems, Inc (GA-ASI)
Atos חושפת מרכז פעילות אבטחה מונע בינה מלאכותית בקטאר, המחזק את חוסן הסייבר האזורי Atos, מובילה עולמית בהמרה דיגיטלית ואבטחת סייבר, ח
eSIM Go ו- CSG Accelerateמפשטים את המסע של MVNO בעת שהשוק הגלובלי של מפעילי רשת וירטואלית ניידת (M
Hypernative מגייסת 40 מיליון דולר בסבב Series B להסרת מכשולי אבטחה למען אימוץ נרחב של Web3 ‏Hypernative, הספקית המובילה של פתרונות למניעת איו
DALI Alliance זוכה בגדול ב-LightFair 2025 עם שני פרסי חדשנות עבור +DALI DALI Alliance גאה להכריז כי +DALI, טכנולוגיית בקרת
VeriSilicon מציגה ביצועים גבוהים וניתנים להרחבה עםIPs  של מחשוב GPGPU-AI, המעצימים פתרונות AI לתעשיית הרכב ושרתי קצה VeriSilicon (688521.SH) הכריזה היום על החידוש האחר
הבינה מלאת החיבה של LG מביאה מגע אנושי לבינה מלאכותית LG Electronics משיקה את הקמפיין החדש שלה, "בינה מל
Zoom חושפת את Virtual Agent 2.0 כדי להעצים תמיכה בלקוחות חכמה ואוטונומית באמצעות סוכני בינה מלאכותית מהדור הבא Zoom Communications, Inc. (נאסד"ק: ZM) הציגה היום
Denodo השיגה את ההסמכה Snowflake Financial Services Competency, מה שמחזק את התמיכה בחדשנות בתעשייה ובמשילות של נתונים Denodo, מובילה בתחום ניהול הנתונים, הודיעה כי השיג
ExaGrid זכתה ב-2 פרסי תעשייה חדשים בתחרות פרסי האחסון ‏ExaGrid® , הספקית של הפתרון היחיד בענף לאחסון גיב
פתרון השבב המותאם AI-ISP של VeriSilicon מאפשר ייצור המוני של סמארטפונים ללקוחות ‏VeriSilicon ‏(688521.SH) הכריזה לאחרונה כי פתרון
זום משלימה את ההשקה של Zoom Phone בשישה מעגלי טלקום, עם תוכניות להתרחבות נוספת בהודו Zoom Communications, Inc. (נאסד"ק: ZM) הודיעה היום
דו"ח המלחמה בהונאות של Bitget מראה כי הונאות הקשורות לבינה מלאכותית גרמו להפסדים של 4.6 מיליארד דולר בשוק הקריפטוגרפיה בשנת 2024 Bitget, בורסת המטבעות הקריפטוגרפים המובילה וחברת W
Enlaps השיקה את המצלמה Tikee mini+ ‏Enlaps, החברה המובילה בפתרונות ניטור ארוכי טווח ל
ה-NPU של VeriSilicon עם צריכת אנרגיה נמוכה מפיק למעלה מ-40 TOPS עבור הסקת LLM במכשיר עצמו עבור יישומים לנייד VeriSilicon ‏(688521.SH) הכריזה כי יחידת עיבוד הרש
Meltwater ו-8x8 משתפות פעולה כדי לשפר את תמיכת הלקוחות באמצעות בינה חברתית Meltwater, מובילה עולמית במדיה, מדיה חברתית ומודיע
כובשת את העולם : הטכנולוגיה הניוטרינו-וולטאית מגדירה מחדש את התשתית הגלובלית ההשתנות האנרגטית הגלובלית כבר אינה בגדר אפשרות - ה
e Sono ו-POCUS Certification Academy משיקות חבילות לפי דרישה לבדיקת מיומנות באולטרסאונד עבור הסמכות קליניות ומומחיות מפתח e Sono (מבית 3B Scientific), חברה מובילה ומוכרת בא
משרד ההגנה הבריטי חתם עם GA-ASI על חוזה תמיכה ב-Protector משרד ההגנה של בריטניה חתם על חוזה תמיכה ותחזוקה עם
Bitget שמה זרקור על תוכנית שיווק השותפים, והופכת השפעה להכנסה עבור יוצרים קריפטוגרפים Bitget, בורסת המטבעות הקריפטוגרפים המובילה וחברת W
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)