אתגרים טכנולוגיים בעולם האופנה הדינמי

דרוג:

מאת: שמעון כהן, סמנכ"ל מכירות ושיווק בקבוצת Intentia, המייצגת בישראל את פתרון M3 של Infor לארגוני תעשייה והפצה


עולם האופנה הופך למהיר יותר ויותר והיכולת להגיב במהירות לשוק המשתנה הופכת לחשובה מאי פעם, ללא קשר לסוג המוצר. גורמים בעולם האופנה כבר מדברים פחות על
Time To Market והפצה בזמן קצר, ומדברים יותר על הזמן המהיר ביותר עד לצרכן  - "Time To Consumer". העולם המסחרי סביבנו משתנה, ולצרכן יש השפעה גדולה יותר מתמיד על טרנדים, עיצובים וביקושים. מעצבי אופנה וסוחרים נמצאים כיום בתקופה בה הם חייבים לחוש בביקוש בזמן אמת ולהוביל את הענף הישר מהצרכן הסופי.

הדרך שבה צרכנים קונים ומשפיעים על שרשרת הערך בתחום האופנה, מושפעת מהרגלי קנייה משתנים, מהרשתות החברתיות ומרב-ערוציות. במקום שמעצבי האופנה יצרו קולקציות חדשות וישיקו אותן מתוך ציפייה שהצרכן יקנה אותן, מותגים וקמעונאים נאלצים לעקוב אחר טרנדים ברשתות החברתיות ולעצב או להתאים מחדש קולקציות וסגנונות, בהתבסס על משוב מצרכנים. הייצור ההמוני שבעבר נדחף, התפתח לייצור המושפע ומונע מביקוש הצרכנים. מהירות, גמישות וניהול סיכונים הפכו לגורמים המרכזיים להצלחה.

עולם התוכנה הינו תווך הכרחי בטרנספורמציה הדיגיטלית העמוקה הזאת. עסקים חייבים להיות מחוברים און ליין לאינטרנט על מנת לעקוב, לזהות ולנתח טרנדים ברשתות החברתיות ולהשתמש במערכות מידע שיסייעו להם לבצע שינויים בעיצובים ובתכניות ייצור ושיתופי פעולה לאורך כל שרשרת הערך. בעולם החדש, סגנון מסוים יכול להגיע לביקוש של יותר מ- 400% מהמצופה או לצנוח ולהיכשל בן לילה, בהתאם למה שהסלבריטאים לובשים ולמה נכתב על ידי בלוגרים מתחום האופנה או בהתאם לפוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות.

מערכות המידע אינן עוד רק דאגה תפעולית. בתעשייה רבת הון, בה סכומי כסף גדולים מושקעים במלאי, חברות האופנה חייבות להצטיין בניהול סיכונים. הן חייבות לאמץ מבט מפוקח על המלאי המחויב, לשנות תכניות ולשתף מידע בבסיס הספקים שלהן בהתראה של רגע. כלי מערכות מידע מודרניים יכולים לעזור לחברות לזהות תגובות של צרכנים, להתאים מחדש קולקציות וסגנונות במהלך של שעות במקום חודשים, ואז לשתף ולשנות מהלכים בתוך דקות במקום ימים.  צוותי הסחורה והפיננסים יכולים לעקוב אחר נתונים בפועל אל מול התקציב ולשנות תכניות בזמן על מנת להימנע מהוזלות והנחות ומניקוי מדפים, שמהווים את העלויות הגבוהות ביותר של התעשייה מאחר שהם מדללים את מתח הרווחים.

 

במה חברות האופנה צריכות להתמקד?

-          אינטליגנציה עסקית (BI) ואנליזה עסקית (BA) על מנת לנטר, לנתח ולהשיג ביצועים אופטימליים על ידי מעקב אחר תנאים חריגים ושינויים.

-          ניהול חיי מוצר (PLM Product Lifecycle Management), כולל כלים לשיתוף פעולה עם בסיס הספקים במטרה להציג במהירות סגנונות חדשים ולשלוף מהמדף סגנונות קיימים, בהתבסס על משוב מצרכנים. PLM התרחב הרבה מעבר למערכות לניהול נתוני המוצר מלפני מספר שנים, וכעת תומך בתהליכי מסחר, עיצוב ופיתוח.

-          פתרונות ERP מנטרים ומבצעים אופטימיזציה של מלאי הסחורות, הבדים והעיצובים, ושל הזמנות הלקוחות, סטטיסטיקות המכירות לאורך הפצה רב ערוצית, תכניות ייצור, עלויות ופיננסים.

-          יש לוודא כי הטכנולוגיה משפרת את הקישוריות בין המערכות לשטף העבודה.

-          יש לשים דגש על חווית המשתמש. חברות תעשיה חייבות למשוך אליהן עובדים מוכשרים ("טאלנטים") על מנת להצליח. העובדים הנכנסים כיום לשוק העבודה מורגלים לרמה אחרת לגמרי של חווית משתמש.

 

מה עוד צריך להיות באג'נדה השנה?

עם התחזקות הרב-ערוציות, הולכת וגוברת מידת העניין בדור הבא של פתרונות המסחר המקוון (e-commerce). חברות רבות שהתנסו במשך מספר שנים במסחר מקוון ברמת B2B, B2C או בשתיהן, כיום ממשיכות לבנות על גבי ניסיון זה. ככל שחווית הקנייה ממשיכה להוות גורם משמעותי, כך גם ניכרת החשיבות באינטגרציה של פתרונות מחסר מקוון במערכות ה- ERP על מנת להבטיח הוצאה לפועל יעילה של שרשרת האספקה. המפתח להצלחה ברב-ערוציות היא שקיפות מידע בנוגע למלאי , לתהליכים לוגיסטיים ולמערכות, וזאת על מנת להבטיח כי העסק יכול לספק בזמן, באופן מלא ולשביעות רצונו של הלקוח.

הענן גם הוא חייב להיות באג'נדה של חברות אופנה וטקסטיל רבות, על מנת שיוכלו להסיר את העלויות הכרוכות ברכישת חומרה, שדרוגים ועדכונים ולהגיע במקום בו הן יכולות תמיד ליהנות מהתוכנה המעודכנת, החדישה והפונקציונאלית ביותר. במהלך השנים האחרונות, חברות רבות הוסיפו פתרונות ענן למערך המיחשובי שלהן, דוגמת פתרונות CRM ו- HCM, וכיום שוקלות גם להעביר את ה- ERP שלהן לענן.


תגיות של המאמר: שמעון כהן | אופנה | M3 | Infor | Intentia |

כתבות נוספות בקטגוריה הייטק וטכנולוגיה

משתמשי Denodo משיגים החזר השקעה של 345%, זמן לתובנות מהיר פי 3-4 ויתרונות נוספים, כאשר הם נפרסים לצד אגמי נתונים Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הכריזה על הזמינ
AWS ו-SAP מרחיבות את שיתוף הפעולה לקידום הריבונות הדיגיטלית ברחבי אירופה ‏Amazon Web Services. (AWS), חברת Amazon.com ‏(נאס
זום זכתה בפרס Magic Quadrant של Gartner לשנת 2025 בתחום תקשורת מאוחדת כשירות זו השנה השישית ברציפות Zoom Communications, Inc (נאסד"ק: ZM) הודיעה היום
VeriSilicon משיקה פלטפורמת IP אלחוטית (FD-SOI) עבור יישומי IoT מגוון ומוצרי חשמל VeriSilicon ‏(688521.SH) הציגה היום את פלטפורמת ה-
Founders Fund ו-Sequoia תומכות בסטארטאפ הבינה המלאכותית הברזילאי Enter בהיקף של 350 מיליון דולר בהימור על השוק המשפטי הקשה בעולם בברזיל יש כמעט 80 מיליון תביעות משפטיות פעילות - פ
NanoQT מודיעה על סגירה ראשונה בהיקף של 14 מיליון דולר במימון באמצעות סדרה A כדי להגדיר מחדש את המחשוב הקוונטי Nanofiber Quantum Technologies, Inc (NanoQT), חברת
Mavenir נבחרה בידי Iridium לספק באופן גלובלי ליבת רשת לשירותי NB-IoT ו-D2D מבוססי לוויין Mavenir, ספקית תשתית הרשתות מבוססת הענן שבונה את ע
Nyxoah מספקת עדכון על הנוכחות המורחבת במזרח התיכון Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah"
פסיפיק גרין קיבלה היתר תכנוני לפארק האנרגיה של פורטלנד שיציע הספק של 1 גיגה-וואט / 2.5 גיגה-וואט שעה פסיפיק גרין, חברה גלובלית לאחסון אנרגיה בסוללות, ה
מכון המחקר TII מאבו דאבי בשיתוף עם NVIDIA משיקים את מעבדת המחקר המשותפת הראשונה של NVAITC לבינה מלאכותית ורובוטיקה במזרח התיכון המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), זרוע המחקר היישומי
ליין מערכות המטוסים ללא טייס של GA-ASI עובר את 9 מיליון שעות הטיסה פעילות הטיסה המתמשכת של מטוס הקרב השיתופי החדש YFQ
פתרונות ההגנה מפני הונאות מבוססי הבינה המלאכותית של Mavenir זכו בפרס של FutureNet Asia עבור חדשנות בחוויית לקוח חבילת ההונאה והאבטחה המשולבת ביותר של Mavenir מעצי
Zoom Cares מתחייבת להשקיע 10 מיליון בדמוקרטיזציה של חינוך לבינה מלאכותית ולהרחבת הזדמנויות Zoom Cares (נאסד"ק: ZM ) הכריזה על התחייבות בשיעור
זום חשפה את AI Companion 3.0 ב-Zoomtopia 2025 לשיפור השימוש בסוכני בינה מלאכותית ברחבי פלטפורמת Zoom Zoom Communications, Inc. (נאסד"ק: ZM) הציגה עידן
Denodo Platform 9.3 זמינה כעת עם תמיכה פורצת דרך בחדשנות בינה מלאכותית Denodo, חברה מובילה בניהול נתונים, הכריזה על תמיכה
UBiqube משחררת לראשונה בתעשייה את SASE Map עם מבט מקיף על ארכיטקטורת הענן של SASE UBiqube, המובילה העולמית בתיאום ומיכון של תשתיות I
אירוע Blue Magic Netherlands השני נקבע ל-18 בנובמבר General Atomics Aeronautical Systems, Inc (GA-ASI)
חברת Quest Software מכריזה על אסטרטגיית חברה חדשה ופלטפורמת ניהול נתונים מאוחדת להצלחה בתחום הבינה המלאכותית Quest Software, מובילה עולמית בניהול נתונים, אבטחת
Nedap מאפשרת פרטי כניסה לנייד ב-Google Wallet Nedap (AMS:NEDAP), מובילה עולמית בפתרונות אבטחה פי
Space42 ו-Viasat משיקות את Equatys Venture עם גישה לבלוק ספקטרום התדרים המתואם הגדול בעולם עבור שירותי תקשורת גלובליים ישירות למכשירים Space42 (ADX: SPACE42), חברת טכנולוגיית חלל מונעת
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)