כיצד יחסי ציבור יכולים לסייע לקדם חנות אינטרנטית?

דרוג:

בעידן שבו יותר ויותר קניות מתבצעות אונליין, פתיחת חנות אינטרנטית היא צעד מתבקש לכמעט כל בעל עסק שמפעיל חנות פיזית, ובוודאי שגם לרשתות השונות, קטנות כמו גם גדולות, מומלץ להפעיל סניף מקוון. בנוסף ישנן גם חנויות אינטרנטיות עצמאיות, כלומר כאלה שאין מאחוריהן סניף פיזי, ובסך הכל האינטרנט הופך בהדרגה לקניון וירטואלי עצום.

כתוצאה מהתחרות ההולכת ומתעצמת ברשת על תשומת הלב של הצרכנים, בדרך להקלדת פרטי כרטיס האשראי כמובן, שהולכת וגדלה גם החשיבות של יחסי הציבור שמסייעים לחנות האינטרנטית להגיע בדרך החיובית ביותר אל תודעת קהל היעד הרלוונטי מבחינתה.

שילוב מדויק בין יח"צ אופליין לשיווק דיגיטלי


למעלה מ-95% מהישראלים עם חיבור לאינטרנט ביצעו לפחות קנייה מקוונת אחת בחייהם, בממוצע אנחנו מבצעים רכישה דרך אתר כזה או אחר אחת ל-10 ימים, כמעט כולנו מכירים את ה-Black Friday ואת יום הרווקים הסיני, אותם שני חגי קניות אינטרנטיות מפורסמים, וישנם עוד נתונים רבים המעידים על המוכנות שלנו ועל הרצון שלנו לקנות ברשת.

אבל כאמור לצד הביקוש הגדול מאוד ישנו גם היצע נרחב - ובימינו גם חנות אינטרנטית מושקעת ומרשימה תתקשה להתבלט ללא השקעה גם בשיווק וביחסי ציבור.

עוד כדאי לציין שיחסי הציבור האופטימליים הם אלה שמשלבים פעילות אונליין ופעילות אופליין, ואף יוצרים סינרגיה בין השיווק במרחב הדיגיטלי לבין השיווק בעולם הפיזי. דוגמה טובה ליחסי ציבור דיגיטליים היא כתבה שמזכירה את החנות שלכם - חשוב להדגיש שהכתבה לא חייבת להתמקד ביתרונות אתר המכירות שהקמתם, אלא להיפך, היא יכולה לעסוק באופן כללי בתחום הפעילות שלכם. אם למשל יש לכם חנות לביגוד והנעלת ספורט, טיפים לג'וגינג אפקטיבי ומהנה במיוחד יכולים להיות תוכן בעל ערך מוסף לגולשים ועל כן כזה שיגרום להם להגיע לחנות המקוונת שלכם.

יח"צ אופליין מורכב הן מפרסום באפיקי מדיה כאלה ואחרים, הן ייזום כתבות בעיתונים רלוונטיים והן פעילויות שונות דוגמת חלוקה בחוף הים של מטקות עם שם המותג וכתובת האתר שלכם מודפסים באופן בולט.

סוף מעשה במחשבה תחילה


הצלחת מהלכים יחצ"ניים כאלה ואחרים במסגרת המאמצים לקדם חנות אינטרנטית תלויה במידה רבה בתכנון קפדני שלהם, כשראשית כל יש לאפיין את קהל היעד שאותו רוצים למשוך אל החנות ולשכנע אותו שזהו המקום הטוב ביותר עבור הקניות המקוונות שלו.

אפיון קהל היעד - פעולה שיחצ"נים מיומנים אמונים עליה והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהיכולות המקצועיות שלהם - מבוסס על יתרונות החנות ועל הערכים שכדאי להבליט. כך למשל ישנן חנויות אינטרנטיות שמציעות פריטים באיכות גבוהה במיוחד, אחרות מבטיחות קולקציות עדכניות (למשל בתחום האופנה), יש כאלה שמנסות לכבוש את לב הגולשים באמצעות מחירים אטרקטיביים במיוחד והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. השקעת תשומת לב בשלב זה, ובחירה מדויקת של הדרכים בהן יתבצעו המהלכים של יחסי הציבור, יבטיחו גידול ניכר במספר הגולשים המגיעים אל אתר המכירות, ואם הוא אכן מציע קניות משתלמות, תוך זמן קצר תראו גידול של ממש בגרף המכירות ובשורת הרווח.
 
 
תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

P&G מקדמת שינוי מערכתי לשוויון מגדרי בפרסום בפסטיבל האריות ליצירתיות של קאן 2018 חברת פרוקטר & גמבל קידמה את המחויבות שלה לשוויון מ
חשיבותו של ניהול מוניטין ברשת מאמר מידע אשר מסביר את חשיבות ניהול המוניטין במנוע
רשת 'סולתם' פותחת חמישה סניפים חדשים חברת 'סולתם' שחגגה לאחרונה 65 שנות ייצור ופעילות י
How to Choose a Digital Marketing Agency For your Brand? לכל קמפיין מדיה חברתית יש היום דרישה ברורה אחת מצד
"זהבי עצמון" הוציאו משלחת לתערוכת Salone del Mobil גבי קליין, מנכ"ל זהבי עצמון, ומיכל נוף, מנהלת השיו
פרסום בדיגיטל לשנת 2018 - חשוב להכיר ולדעת פרסום דיגיטלי הינו פרסום באינטרנט ככלל עם דגש לכל
פרספקס - שקוף או זכוכית? מדוע מומלץ יותר לייצר מתקני תצוגה העשויים פרספקס ש
טיפים להתנהלות כלכלית נכונה לאורך הפקת האירוע שלכם רגע לפני שאתם סוגרים על אולם אירועים ועל יתר הספקי
סניף דגל חדש של רשת סולתם נפתח בחולון החנות החדשה מתפרסת על כ-70 מ"ר והיא תכלול את מגוון
רה-אירגון תחום יחסי הציבור ב-L'Oréal Israel לוריאל ישראל, בחרה במשרדי יחסי-הציבור "דניאלה ריי
מה זה פייסבוק? סיקור מיוחד על הרשת החברתית הגדולה בעולם סיקור מיוחד מבית מאסטר לייק על הרשת החברתית פורצת
משרד יחסי הציבור 'פיליזר תקשורת' מתרחב משרד 'פיליזר תקשורת' הוותיק, בבעלות נאוה פיליזר, מ
משרד הפרסום True עבר דירה לאחרונה למגדלי זיו ברמת החייל המשרדים, אשר מתפרסים על פני כ-500 מ"ר בשכירות ארוכ
שילוט אשדוד - עסקים טובים שידפיסו לכם כל מה שרציתם לדעת על שילוט, מתי חייבים אותו, איפה
שלטים דיגיטליים למסעות פרסום כאשר אתם עומדים לפני מסעות פרסום מיוחדים אין כמו ש
שיתוף פעולה חדש בתחום השירותים הפיננסיים לסוחרים הפרטיים השינויים שעובר ענף הפיננסים בתקופה האחרונה נמשכים
באילו כלים משתמש משרד יח"צ להגדלת החשיפה של מותגים גדולים? סיקור מיוחד אודות דרכי הפעילות המרכזיים בתחום - הח
להסיר תוצאות חיפוש שליליות על שמכם מגוגל? זה בהחלט אפשרי נתקלים בתוצאות חיפוש שליליות כאשר מחפשים את שמכם ב
Business Wire ממנה את אביבה שורץ לנציגת המכירות המורשית שלו בישראל אביבה שורץ, אשת יחסי ציבור שזכתה בפרסים עם ניסיון
'ויה ארקדיה' יוצאת בקמפיין ארצי ויה ארקדיה – עולם שלם של השראה לעיצוב הבית, מעלה ק
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)