חשיבותו של ניהול מוניטין ברשת

דרוג:

מנוע החיפוש הפופולרי ביותר היום, גוגל, הוא כבר לא רק מנוע חיפוש. עבור גולשים רבים בכל רחבי העולם, גוגל הוא עמוד הבית; הוא העמוד שממנו מתחילה כל רכישה, כל בירור מידע, כל תשובה לכל שאלה. אין פלא שכאשר גולש ממוצע שוקל האם לסמוך על אתר אינטרנט שאיננו מכיר, או אפילו על אדם שלא פגש קודם לכן – הוא מחפש תחילה בגוגל ומגבש את דעתו על סמך התוצאות.

כעת נסו לחשוב מה קורה כאשר מחפשים את השם שלכם או שם העסק שבבעלותכם בגוגל. האם התוצאות נושאות אופי חיובי, ניטרלי או שלילי? מה תחשבו על אדם שבחיפוש שמו בגוגל, אחת מן התוצאות הראשונות היא פסק דין משפטי נגדו; או על בית עסק שלגוגל יש רק תוצאות שליליות להציג אודותיו, החל מביקורות שאינן מחמיאות ועד לתלונות ממש... כמה טוב היה אילו ניתן היה להעלים את תוצאות החיפוש המביכות הללו מגוגל, ולהציג כלפי הגולשים תדמית חיובית, או לכל הפחות תדמית ניטרלית?

החדשות הרעות הן שבדרך כלל אי אפשר להעלים משהו מגוגל. החדשות הטובות הן שאפשר לדחוק את התוצאות השליליות כלפי מטה, כך שהן אמנם יופיעו בחיפוש אבל במיקום כל כך נידח עד שהסיכוי שמישהו יתקל בהן הוא אפסי.

כל הפעולות הללו, של יצירת תדמית חיובית או ניטרלית לאדם או עסק שאינו מעוניין שתוצאות חיפוש שליליות תוצגנה אודותיו במיקומים ריאליים בגוגל – מכונות ניהול מוניטין באינטרנט.

מה כולל ניהול מוניטין ברשת?

כאמור, מטרתו של ניהול מוניטין היא להציף אזכורים חיוביים ו/או ניטרליים אודות אדם או עסק בכדי לדחוק ולטשטש אזכורים שליליים. לשם כך ניתן לבנות נכסים דיגיטליים עבור הלקוח, כגון אתרים עסקיים או פרטיים ברשת, בלוגים, ערוצי יוטיוב, פרופילים ברשתות חברתיות וכדומה – העיקר שנכסים דיגיטליים כאלה יופיעו בעמוד התוצאות הראשון של גוגל.

בנוסף לבניית נכסים דיגיטליים חדשים ניתן גם להשתמש בנכסים דיגיטליים קיימים. לדוגמה, כתבה חיובית אודות הלקוח שכבר נמצאת בגוגל – ניתן לבצע עליה מספר פעולות קידום אתרים על מנת לשפר את מיקומה ולהעלות אותה גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש.

יש גם חברות ניהול מוניטין שמתחזקות שורה של אתרים ניטרלים בנושאים שונים, כאשר מעת לעת עולים לאתרים הללו תכנים מגוונים שאינם קשורים ספציפית ללקוח מסוים. כאשר מגיע לקוח שזקוק לפעולות ניהול מוניטין, ניתן להעלות לאתרים הללו (שכבר מזוהים על ידי גוגל כאתרים ותיקים ואמינים) תכנים ניטרליים שבהם מוזכר שם הלקוח וזו עוד אפשרות פוטנציאלית לדחוק תוצאת חיפוש שלילית כלפי מטה.

לסיכום

תחום ניהול המוניטין משלב שלל פעולות שמטרתן "לנקות" את שמו של אדם או של עסק מאזכורים שליליים בתוצאות החיפוש של גוגל על ידי יצירה או קידום של אזכורים חיוביים או ניטרליים. אם אתם אדם או עסק בעל פרופיל ציבורי גבוה, סביר להניח שאתם צריכים לעשות את זה.

תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

אלגומייזר שדרגה הסכם שיתוף הפעולה עם ענקית החיפוש חברת אלגומייזר, הנסחרת בתל אביב ומתמחה בפרסום באינ
P&G מקדמת שינוי מערכתי לשוויון מגדרי בפרסום בפסטיבל האריות ליצירתיות של קאן 2018 חברת פרוקטר & גמבל קידמה את המחויבות שלה לשוויון מ
רשת 'סולתם' פותחת חמישה סניפים חדשים חברת 'סולתם' שחגגה לאחרונה 65 שנות ייצור ופעילות י
How to Choose a Digital Marketing Agency For your Brand? לכל קמפיין מדיה חברתית יש היום דרישה ברורה אחת מצד
"זהבי עצמון" הוציאו משלחת לתערוכת Salone del Mobil גבי קליין, מנכ"ל זהבי עצמון, ומיכל נוף, מנהלת השיו
פרסום בדיגיטל לשנת 2018 - חשוב להכיר ולדעת פרסום דיגיטלי הינו פרסום באינטרנט ככלל עם דגש לכל
פרספקס - שקוף או זכוכית? מדוע מומלץ יותר לייצר מתקני תצוגה העשויים פרספקס ש
טיפים להתנהלות כלכלית נכונה לאורך הפקת האירוע שלכם רגע לפני שאתם סוגרים על אולם אירועים ועל יתר הספקי
סניף דגל חדש של רשת סולתם נפתח בחולון החנות החדשה מתפרסת על כ-70 מ"ר והיא תכלול את מגוון
כיצד יחסי ציבור יכולים לסייע לקדם חנות אינטרנטית? בעידן שבו יותר ויותר קניות מתבצעות אונליין, פתיחת
רה-אירגון תחום יחסי הציבור ב-L'Oréal Israel לוריאל ישראל, בחרה במשרדי יחסי-הציבור "דניאלה ריי
מה זה פייסבוק? סיקור מיוחד על הרשת החברתית הגדולה בעולם סיקור מיוחד מבית מאסטר לייק על הרשת החברתית פורצת
משרד יחסי הציבור 'פיליזר תקשורת' מתרחב משרד 'פיליזר תקשורת' הוותיק, בבעלות נאוה פיליזר, מ
משרד הפרסום True עבר דירה לאחרונה למגדלי זיו ברמת החייל המשרדים, אשר מתפרסים על פני כ-500 מ"ר בשכירות ארוכ
שילוט אשדוד - עסקים טובים שידפיסו לכם כל מה שרציתם לדעת על שילוט, מתי חייבים אותו, איפה
שלטים דיגיטליים למסעות פרסום כאשר אתם עומדים לפני מסעות פרסום מיוחדים אין כמו ש
שיתוף פעולה חדש בתחום השירותים הפיננסיים לסוחרים הפרטיים השינויים שעובר ענף הפיננסים בתקופה האחרונה נמשכים
באילו כלים משתמש משרד יח"צ להגדלת החשיפה של מותגים גדולים? סיקור מיוחד אודות דרכי הפעילות המרכזיים בתחום - הח
להסיר תוצאות חיפוש שליליות על שמכם מגוגל? זה בהחלט אפשרי נתקלים בתוצאות חיפוש שליליות כאשר מחפשים את שמכם ב
Business Wire ממנה את אביבה שורץ לנציגת המכירות המורשית שלו בישראל אביבה שורץ, אשת יחסי ציבור שזכתה בפרסים עם ניסיון
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)