דרוג:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
מאת: יעל לוטן, מנכ"לית לוטן תדמיות
לפני שאתחיל לדון בחשיבותן הבלתי מעורערת של רשימות התפוצה לכל מערך שיווקי מוצלח, אפנה אליכם שאלה אחת פשוטה: האם אתם נבוכים מידי מכדי לבנות עבורכם רשימת תפוצה?
הסיבה לשאלה היא משום שאני נתקלת חדשות לבקרים בלקוחות שחשים מובכים מאיסוף כתובות מייל ופרטים נוספים מלקוחותיהם ומאלו הפוטנציאליים, באמצעות אתר האינטרנט שלהם, עמוד הפייסבוק או הבלוג שהם מתפעלים. לעיתים נדמה לי כי הם ממש חוששים מכך שיצטיירו כעוד אחד מאותם ספאמרים מציקים... ובכן, בניית רשימת תפוצה אינה הופכת אתכם לספאמרים, אלא למשווקים חכמים!
בעידן השיווקי של עד לפני כעשור, לא הייתם נדרשים להיות בעליה של רשימת תפוצה גדולה, אלא מספיק היה לכם לטפח קשרים עם מספר קטן של גורמים או מובילי דעה. אך כיום, בעידן האינטרנטי הנוכחי, אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס את אחד היתרונות הבולטים ביותר של מהפכת המידע – והוא היכולת לתקשר באופן ישיר, זול ומהיר עם מספר עצום של אנשים, בבת אחת.
עקרון בולט בשיווק כיום הוא ככל שיש יותר קווי תקשורת לעסק, כך גדלה הצלחתו – וכאן בדיוק נכנסות לתמונה רשימות התפוצה, אותן יש לשמר ולתחזק באופן פעיל כל הזמן, על מנת שיעזרו לא רק בצבירת לקוחות חדשים, אלא גם יעזרו לשמר את הלקוחות הקיימים – אלמנט חשוב מאין כמוהו לכל עסק.
אז נכון שכולנו מוצפים מידי יום בפניות, מסרים וניוזלטרים רבים מגורמים שונים, רצויים או כאלו שמעולם לא ביקשנו לקבל מהם חומרים, אך אם תפנו באופן חכם, באמצעות פניה, אשר מנוסחת ומעוצבת בהתאם לקהל המטרה שלכם, לא רק שלא תתפסו כספאמרים, אלא תוכלו למצב את עצמכם כמומחים בתחומכם – המספקים מידע רלוונטי ואינפורמטיבי באופן ישיר, וכך כמובן תעזרו למיתוג שלכם ותעבירו בהצלחה גם מסרים שיווקיים.
רשימת תפוצה מפולחות ומדויקות, יאפשרו לכם להגיע אל קהלי היעד שלכם ולנסח פניה שונה אל כל קבוצה כזו. זה יכול להיות באמצעות ניוזלטר אחד ללקוחות הנוכחיים שלכם וניוזלטר אחר ללקוחותיכם בעבר, ניוזלטר נפרד לעובדים בעסק שלכם וכן הלאה, בהתאם למטרותיכם. אז איך אפשר בכלל לשקול לוותר על הערוץ השיווקי החכם הזה?
למה שירצו להצטרף לרשימת התפוצה שלכם?
לא יפתיע אתכם לשמוע שאני עצמי מנויה על מספר ניוזלטרים והסיבה לכך פשוטה: התוכן שלהם פשוט מעניין אותי! בין אם מדובר בתוכן מקצועי או אישי, הניוזלטרים המגיעים אלי חוסכים לי את הטרחה שבלהכנס לאתרים השונים ולחפש אחר עדכונים ומידע חדש באופן אקטיבי. אם כך, למה שלא תתחילו אתם לאסוף שמות לרשימת התפוצה שלכם ולעדכן אותם במסרים שיעניינו את הנמענים שלכם? כך תחסכו להם זמן יקר ותתקשרו איתם באופן ישיר, אחת לזמן קבוע. אם אתם מאמינים בעצמכם, במוצר או בשירות שלכם – תאמינו שיש גם לא מעט אנשים שירצו לדעת עליכם.
אז איך מתחילים לאגור שמות לרשימת התפוצה?
1. תנו משהו בחזרה – הדרך הטובה ביותר להתחיל לאסוף נרשמים חדשים היא פשוט להציע להם משהו בעל ערך. נגיד שיש לכם עסק שעוסק בעיצוב לדיגיטל, תוכלו בקלות ליצור מדריך פשוט הכוללX" דרכים לעיצוב אינטרנטי חכם" ובו תוכלו לתת טיפים מוצלחים מהידע המקצועי שלכם ו"על הדרך", גם להמליץ על רכישת שירות או מוצר אותו אתם משווקים, שיכול לעזור בכך.
2. הקימו עמוד הרשמה נפרד באתר שלכם – לאחר שהחלטתם מה אתם רוצים לתת בתמורה להרשמה, כדאי שתהפכו את הגישה אליה ולקבלת המתנה, קלה ומהירה ולא פחות חשוב – אפשרו לנרשמים לחלוק את אפשרות ההרשמה וקבלת המתנה עם גולשים אחרים/חבריהם בפייסבוק. בעמוד ההרשמה הקפידו לפרט על המתנה שאתם מציעים וגרמו לה להישמע אטרקטיבית ככל הניתן. תוכלו גם להקים מיניסייט ולהטמיע בו וידאו שלכם או כל מידע אחר שנראה לכם חשוב ומעניין.
3. חלון פופ-אפ – אחד האמצעים המוצלחים ביותר לאגירת שמות וכתובות לרשימות תפוצה, הוא שימוש בחלון פופ-אפ או לייטבוקס. הכוונה היא לחלון "צף", אשר קופץ בעת הכניסה לאתר ומציע בקליק אחד ישיר להירשם לרשימת התפוצה שלכם. בעלי עסקים רבים מדווחים על קפיצה משמעותית בכמות הנרשמים בעת שימוש באפשרות זו. תוכלו לנסות ליצור חלון כזה בעצמכם (למשל באמצעות הוורדפרס) או לפנות למעצב שיעשה זאת עבורכם ויטמיע את החלון באתרכם
.
4. שיתופי פעולה – אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לקהלי יעד חדשים, היא פשוט ליצור שת"פ עם עסקים אחרים, המציעים שירות או מוצר המשיק או משלים את שלכם ולדוור אל רשימת התפוצה שלהם ניוזלטר – ובו אפשרות להרשמה לרשימה שלכם. אם יש בידיכם כבר רשימת תפוצה עם כמות נכבדה של נמענים, תוכלו להציע לאותו עסק לדוור אליה בתמורה לדיוור אל רשימת התפוצה שלהם ואם לא, הציעו להם אפשרות שיווקית אחרת (באנר באתר שלכם למשל או כל שירות אחר שיכול להראות אטרקטיבי עבורם).
לסיכום, קחו בחשבון שלקוחות לא אוהבים ש"דוחפים" להם מוצר או שירות. לכן, לאחר שכבר אספתם נמענים והשקעתם בכך זמן ומאמץ, חשוב גם שתקפידו שהניוזלטר שלכם ערוך ומעוצב באופן מתוחכם מספיק ושהוא כולל מידע מעניין ורלוונטי. שימו לב גם לנושא המייל שלכם ונסו ליצור באמצעותו עניין - כך שיעורר את הסקרנות המתבקשת ויוביל לאחוזי פתיחה גבוהים.
בהצלחה!
תגיות של המאמר: יחסי ציבור |
לוטן תדמיות |
|