סוד ההצלחה של מאבק תקשורתי: לסמן את "האיש הרע"

דרוג:

מאת אריאל פלר, פאר לוין תקשורת
 
חדשות לבקרים צצים להם מאבקים ציבוריים כאלה ואחרים המנסים לתפוס כותרות ולמשוך את תשומת הלב הציבורית. השנה שחולפת סיפקה לנו אין ספור מאבקים ומחאות, כשהאחרונה שבהן הייתה הפגנת יוצאי אתיופיה ברחבי תל אביב.

בפועל, זכות קיומם ועיקר מהותם של מאבקים ומחאות מהסוג הזה נמדדת ברמת העניין התקשורתי שהם מצליחים לייצר. "וכאן בדיוק בא לידי ביטוי תפקידו ומידת מקצועיותו של יועץ התקשורת שנבחר להוביל את המאבק", מסביר עו"ד איתן לוין, מבעלי משרד יחסי הציבור פאר לוין תקשורת.
 
הצורך במאבק מקצועי מחושב ומדויק
 
התפיסה הישנה לפיה קבוצת אנשים היוצאת לרחוב עם שלטים במטרה לשנות את הסדר החברתי, יכולה באמת להוביל לשינוי, מקורה בתפיסה נאיבית ולא רלוונטית למציאות התקשורתית בה אנו חיים. "כדי באמת להגיע למקבלי ההחלטות הנכונים וכדי לעורר את תשומת הלב הציבורית, יש צורך בניהול מאבק מקצועי ומתוכנן היטב", מוסיף איתן לוין. לדבריו, בכל מאבק ציבורי נדרש להגדיר במפורט את מטרת המאבק ולסמן מיהו "האיש הרע". "טענה כללית והאשמות כלליות בדרך כלל לא יזכו לתשומת לב. ואילו כאשר הטענות מופנות כלפי אדם מסויים כגון נושא משרה ציבורית או נבחר ציבור, קל לציבור ולתקשורת להתמקד".
 
במשרדי יחסי הציבור ובחברות ייעוץ התקשורת יודעים לספר כי ברוב המקרים "האיש הרע" גם יגיב לטענות וכך ייפתח שיח והנושא יקבל תאוצה תקשורתית וציבורית.
 
להגיע לסדר היום הציבורי
 
על מנת להביא לסדר היום הציבורי מאבקים חברתיים, פוליטיים וציבוריים שונים, יש צורך בבניית  קמפיין אסטרטגי תקשורתי ממוקד. האסטרטגיה והפעילות מתוכננות על ידי יועצי תקשורת ומומחים ליחסי ציבור והן נשענות בין היתר על יצירתו של מסר חד משמעי, קליט ועוצמתי.
 
ניהולו של מאבק תקשורתי
 
מאבק תקשורתי מוצלח המנוהל על ידי משרד יחסי ציבור מקצועי ייבנה באופן יסודי וספציפי לכל קמפיין. מערך מקיף זה יתחיל בבניית תוכנית עבודה הכוללת הגדרת יעדים, דרכי פעולה, לוחות זמנים ותקציב. כמו כן, הקמפיין יכלול כלי עבודה מגוונים כגון מסיבות עיתונאים, תדרוך כתבים ופרשנים, שימוש מאסיבי ברשתות החברתיות וכו'.
 
הכותב הוא יועץ תקשורת בכיר בחברת יחסי הציבור פאר לוין תקשורת
תגיות של המאמר: 

כתבות נוספות בקטגוריה פרסום ויחסי ציבור

כך תבחר את השלט המושלם לחנות שלך שלטים מוארים לעסק - כל האפשרויות עבורך, על גודל ומ
אלגומייזר שדרגה הסכם שיתוף הפעולה עם ענקית החיפוש חברת אלגומייזר, הנסחרת בתל אביב ומתמחה בפרסום באינ
P&G מקדמת שינוי מערכתי לשוויון מגדרי בפרסום בפסטיבל האריות ליצירתיות של קאן 2018 חברת פרוקטר & גמבל קידמה את המחויבות שלה לשוויון מ
חשיבותו של ניהול מוניטין ברשת מאמר מידע אשר מסביר את חשיבות ניהול המוניטין במנוע
רשת 'סולתם' פותחת חמישה סניפים חדשים חברת 'סולתם' שחגגה לאחרונה 65 שנות ייצור ופעילות י
How to Choose a Digital Marketing Agency For your Brand? לכל קמפיין מדיה חברתית יש היום דרישה ברורה אחת מצד
"זהבי עצמון" הוציאו משלחת לתערוכת Salone del Mobil גבי קליין, מנכ"ל זהבי עצמון, ומיכל נוף, מנהלת השיו
פרסום בדיגיטל לשנת 2018 - חשוב להכיר ולדעת פרסום דיגיטלי הינו פרסום באינטרנט ככלל עם דגש לכל
פרספקס - שקוף או זכוכית? מדוע מומלץ יותר לייצר מתקני תצוגה העשויים פרספקס ש
טיפים להתנהלות כלכלית נכונה לאורך הפקת האירוע שלכם רגע לפני שאתם סוגרים על אולם אירועים ועל יתר הספקי
סניף דגל חדש של רשת סולתם נפתח בחולון החנות החדשה מתפרסת על כ-70 מ"ר והיא תכלול את מגוון
כיצד יחסי ציבור יכולים לסייע לקדם חנות אינטרנטית? בעידן שבו יותר ויותר קניות מתבצעות אונליין, פתיחת
רה-אירגון תחום יחסי הציבור ב-L'Oréal Israel לוריאל ישראל, בחרה במשרדי יחסי-הציבור "דניאלה ריי
מה זה פייסבוק? סיקור מיוחד על הרשת החברתית הגדולה בעולם סיקור מיוחד מבית מאסטר לייק על הרשת החברתית פורצת
משרד יחסי הציבור 'פיליזר תקשורת' מתרחב משרד 'פיליזר תקשורת' הוותיק, בבעלות נאוה פיליזר, מ
משרד הפרסום True עבר דירה לאחרונה למגדלי זיו ברמת החייל המשרדים, אשר מתפרסים על פני כ-500 מ"ר בשכירות ארוכ
שילוט אשדוד - עסקים טובים שידפיסו לכם כל מה שרציתם לדעת על שילוט, מתי חייבים אותו, איפה
שלטים דיגיטליים למסעות פרסום כאשר אתם עומדים לפני מסעות פרסום מיוחדים אין כמו ש
שיתוף פעולה חדש בתחום השירותים הפיננסיים לסוחרים הפרטיים השינויים שעובר ענף הפיננסים בתקופה האחרונה נמשכים
באילו כלים משתמש משרד יח"צ להגדלת החשיפה של מותגים גדולים? סיקור מיוחד אודות דרכי הפעילות המרכזיים בתחום - הח
הוסף תגובה 
תגובות  ( תגובות)